2021-ben az egyéni világbajnoki címet eldöntő futam színhelye volt a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj. Max Verstappen idén már Japánban megvédte világbajnoki címét, így most a második hely sorsa fog kiderülni. Charles Leclerc és Sergio Perez és csapataik vívják majd meg harcukat.
Már az előző hétvégi Sao Paulói Nagydíjon is ment a lélektani hadviselés. Charles Leclerc többszöri kérésének nem tett eleget a Ferrari, s nem cserélt helyet a két pilóta. Így Carlos Sainz érkezett a célba harmadiknak, míg a monacói csak negyediknek. A Red Bullnál annyiban volt más a helyzet, hogy ott a csapat kifejezetten kérte a hatodik helyen köröző Max Verstappent, hogy engedje át a helyét az utána jövő Sergio Pereznek. A már címvédő világbajnok nem volt hajlandó erre. Állítólag itt, a mindent eldöntő szezonzárón már teljes erejével támogatja mexikói csapattársát. Perez tőle szokatlan módon keserűen rádiózott csapatának Verstappen önzőségéről, ami úgy néz ki egy monacói időmérős esettel hozható kapcsolatba. Ezzel a két döntéssel Leclerc és Perez osztozik a második helyen 290-290 ponttal.
A két csapat és pilótáik így akarva akaratlanul ahhoz járultak hozzá, hogy ismét egy izgalmas finálé szemtanúi legyünk. Jó-jó, ez nem a világbajnoki címért folyó csata lesz, de valószínűleg két csapat négy pilótájának nagy csatája, amibe még jócskán beleszólhat a Brazíliában nagyon erős formát nyújtó Mercedes és két versenyzője.
A Haas nagy bejelentése
Sajtóhírek szerint a héten kiderül, hogy Mick Schumacher helyét a Haasnál Hico Hülkenberg kapja meg a 2023-as szezonra, s Kevin Magnussen mellett versenyez majd a német jövőre az amerikai csapatnál. A 35 éves Hülkenberg nagy tapasztalatára szükség is lesz, bár eléggé berozsdásodott az utóbbi időben. Utoljára 2019-ben versenyzett egy teljes Forma-1-es szezonban, a Renault-val. 2020-ban aztán ő volt a szuperbeugró a koronavírusos időszakban. Idén az Aston Martin tartalékpilótájaként Sebastian Vettelt helyettesítette két futamon, amikor honfitársa koronavírusos lett.
A verseny és a pálya
A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát finom homokréteg takarja, ami az abroncsok szemcsésedéséhez vezet, de ahogy közeledünk a verseny napjához, a betoncsík egyre tisztább lesz. Elég nehéz a pálya, amelyet átépítettek 2021-re. 21 kanyar helyett már csak 16 található. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással van a beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokot eshet napnyugta után. Ezáltal a gumik viselkedése is megváltozik, így a lágy abroncsokon később, napnyugta után, hosszabb ideig lehet a pályán kint maradni, mint korábban, mikor még teljes erejével süt a nap.
A pálya különlegessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át látja. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.
Az 58-körös Abu-Dzabi Nagydíj november 20.-án helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,281 km, a teljes versenytáv 306,183 km. A pályarekordot Max Verstappen tartja 2021-ből. A holland pilóta ideje 1 perc 26.103 másodperc volt.
2021-ben Max Verstappen (Red Bull) állhatott a dobogó tetejére, ideje 1:30:17.345 volt. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, míg bronzérmesként Carlos Sainzt (Ferrari) üdvözölhettük.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá