Sokáig úgy tűnt, ez a Ferrari hétvégéje lesz, de végül a két Mercedes–pilóta – Lewis Hamilton és Valtteri Bottas – állhatott a dobogó tetejére a vasárnapi Forma-1-es Orosz Nagydíjon. Az Ezüst Nyilak még mindig verhetetlenek Szocsiban. A rajtelső Charles Leclerc a bronzérmes helyre tudta célba kormányozni a Ferrarit, miközben csapattársa, az első helyen is autózó Sebastian Vettel autója meghibásodása miatt kiesett.
„Hihetetlen, hogy ezt az eredményt értük el ma, hiszen nagyon gyorsak voltak (a Ferrarik) már a rajttól kezdve. A tempót is nehéz volt velük tartani. Hosszú út áll előttünk!” – szögezte le a versenygyőztes brit.
A Ferrari két pilótája jól kapta el a rajtot, s Sebastian Vettel mindjárt kettőt is előzött. Lewis Hamiltont és saját csapattársát, az élen haladó Charles Leclercet előzte meg a német. Igaz, ez utóbbi előzés előzetesen megbeszélt lehetett, mivel ezután a monacói a rádión keresztül erre tett utalásokat. Hamilton nem erősködött, s így tett jól, hiszen a versenyben jól taktikázó Mercedes által később az első helyre ugrott a brit pilóta végül és ott is ért már célba. Valtteri Bottasnak nagyon szokott feküdni a szocsi pálya, a finn azonban idén nem brillírozott és szépen bevitte autóját a második helyre.
A Mercedes sikeréhez persze hozzájárult a Ferrari stratégiája és balszerencséje is egyben. A pirosak azon morfondíroztak, hogy hogyan tudnák visszaadni Leclercnek az első helyet, s a gumicserék révén ez sikerült is. Igen ám, de mikor épp visszavette a monacói az első helyet, Vettel autójának MGU-K-ja meghibásodott és félre kellett emiatt állnia. Ekkor virtuális biztonsági autós fázis következett, ami a Mercedes kezére játszott, amely azonnal behívta kerékcserére pilótáit. Az emiatt lassabban haladó mezőny miatt Hamilton az élre állt vissza. Leclerc a vezetést később már nem tudta visszavenni, bárhogy is próbálkozott, ráadásul akkor már Bottas is előtte volt. A Ferrari ugyanis behívta a monacóit egy újabb kerékcserére, hogy friss gumikon próbálja meg visszavenni a vezetést. Ekkor azonban Leclerc már Bottas mögé esett vissza, s csak a harmadik helyen tudott körözni.
Több biztonsági autós fázis is volt a verseny során, mindjárt az első a verseny elején. Romain Grosjean, Daniel Ricciardo és Antonio Giovinazzi ugyanis egymásba akaszkodott a négyes kanyarnál. Grosjean azonnal kiesett, Ricciardo még vissza tudott bicegni defektes kerekével a bokszba, de végül ő is kiállt, mivel nagyon megsérült autójának a padlólemeze. Giovinazzinak új első szárnyra volt szüksége. Az Alfa Romeónak egyébként sem volt egyszerű futama. Kimi Raikkönen bemozdult a rajtnál, emiatt bokszutca áthajtásos büntetést kapott. A két autó végül a mezőny végén ért csak célba a 13. és 15. helyen.
Az utolsó biztonsági autós időszakot George Russel hívta életre, mikor fékhiba miatt a gumifalba rohant autójával. A Williams biztonsági megfontolásokból azonnal visszahívta Robert Kubicát is.
Miközben az élen haladók már nem tudtak változtatni a helyezésükön, hátrébb nagy csaták folytak. Nico Hülkenberg az egyik legszebb előzést mutatta be Stroll ellen. A két Toro Rosso is szép harcot vívott egymással. Albon ezúttal sem hazudtolta meg magát, s hatalmas csatározások árán, de felküzdötte magát az ötödik helyre. Ne felejtsük el, hogy ő a mezőny végéről a bokszutcából rajtolhatott csak el.
Max Verstappen ért célba negyedikként. Carlos Sainz nagyszerű munkát végzett a McLarennel, amelyet a hatodik helyre vitt célba. A hétvégén robbant a hírbomba, mely szerint 2021-től a McLaren visszatér Mercedes motorokra. A szebb napokat is látott csapat visszatérhet a dicsfénybe.
Sergio Perez, Lando Norris, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg zárja az első tízet. Magnussen öt másodperces büntetést kapott, mivel a záró körökben a kettes kanyart levágva előnyre tett szert.
A mezőny marad Ázsiában, de csak két hét múlva (2019. október 13.) lesz jelenése Japánban. 2018-ban kettős Mercedes-siker született Szuzukában. Kérdés, hogy a Ferrari összekapja magát, vagy hagyja, hogy a Mercedes a felkelő nap országából is hazavigye a győztes trófeát.
Szólj hozzá