A Formula 1 sportigazgatója, Ross Brawn úgy véli, hogy a sportág régi logója nemhogy ikonikus, de még emlékezetes sem volt. A logót egyébként több, mint 20 év után változtatták meg.
Nem sokkal az Abu-Dhabi Nagydíj leintését követően jelentették be, hogy 2018-tól új logója lesz a Forma-1-nek. Az új tulajdonosok a jobb online és digitális promócióra hivatkozva döntöttek a sokak által drasztikusnak ítélt lépés mellett.
A szurkolók visszajelzései eddig elég megosztóak, azonban Brawn úgy véli továbbra is, hogy ez egy szükséges lépés volt annak érdekében, hogy a Forma-1 tovább tudjon nőni. „Felmerült a kérdés, hogy a logó a prioritások közé tartozik-e, és a válasz az volt, hogy igen. Erre különösen szükség volt a merchandisingot és a digitális világot illetően is. Hatása van. A régi logó nemhogy ikonikus, de még csak emlékezetes sem volt.”
„Fontos volt számunkra, hogy a szurkolók számára is egyértelművé tegyük, hogy a Forma-1 egy új érába lépett. A sport változik és a jövőbe kell tekintenünk, valamint a buborékon kívül is kell gondolkodnunk akkor, ha több szurkolót – különösen fiatalokat – is szeretnénk szerezni. Hiszünk abban, hogy ez a logó szemléltei a vágyainkat: abban a világban, ahol a vizualitás rendkívüli jelentőséggel bír, nekünk is e felé kell haladnunk.”
Brawn mindemellett hisz abban, hogy a Liberty Media arra (is) törekszik teljes erejével, hogy a csapatok egyenlőként harcolhassanak a versenypályán. „Tíz kör után a hetedik helyen álló Nico Hülkenberg már 19.170 másodpercre volt lemaradva az első helyezettől (az Abu-Dhabi Nagydíjon – a szerk.), amely a futam végére összesen 85 másodperces hátránnyá dagadt. És ebben az esetben egy kivételes versenyzőről és egy gyári csapatról beszélünk, amely a négy kiemelt gyártó egyikét képviseli a Formula 1-ben. Úgy vélem, hogy kötelességünk megvizsgálni azt, hogyan tehetjük kiegyensúlyozottabbá a bajnokságot, mesterséges vagy rögtönzött eszközök nélkül.”
„Éppen ezért hónapok óta már együtt dolgozunk az FIA-val és a csapatokkal annak érdekében, hogy a szeretett sportunkat még érdekesebbé tegyük. Ez az, amit a szurkolók is szeretnének, és ez tűnt ki azokból a kutatásokból is, amelyeket az elmúlt hónapok során elvégeztünk.”
Szólj hozzá