Keresés
Close this search box.
Fotó: Red Bull Content Pool (Mark Thompson/Getty Images)

Bizakodva várja a szezont Helmut Marko

Fotó: Red Bull Content Pool (Mark Thompson/Getty Images)

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy idén a csapat „jó helyzetben lesz” motor szempontjából az európai pályákon – köszönhetően a Renault által tervezett jelentősebb frissítéseknek.

A Mercedes egyértelműen a versenytársak fölé kerekedett a turbó-éra 2014-es beköszönése óta: ezen idő alatt 59 futamból 51 győzelmet arattak, valamit nem csak a konstruktőri bajnokságban diadalmaskodtak, hiszen az elmúlt esztendőkben a német istálló pilótái vihették haza az egyéni világbajnoki trófeákat is.

Azonban 2017-ben a sokak által kritizált „zseton” alapú fejlesztési rendszernek búcsút int az F1-es szabályzat, amelynek köszönhetően a gyártók szabadon dolgozhatnak az erőforrásokon, és a frissítéseket is bármikor bevethetik.

Helmut Marko a Motorsport Magazinnak reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Renault erőforrásokkal rendelkező Red Bull már a Spanyol Nagydíjon is megmutathatja, hogy mire képes. „A jelek biztatóan, a különbség fokozatosan csökken, ezek alapján jó helyezésre számítunk majd az első európai fordulón, Spanyolországban.”

„A Ferrari szintjén kellene majd lennünk, hacsak el nem ‘lógnak’ újra.”

„A Mercedes szintjén? Nem vagyunk még ennyire jók, viszont a különbség már nem annyira jelentős, hogy úgy tűnjön, hogy esély sincs rá.”

Marko kiemelte, hogy a beállítások is sokat segíthetnek majd az osztrák csapat helyzetén. „Versenyezhettél olyan szárnybeállításokkal, mint a Mercedes, így akkor nem voltál mindig három-négy lépéssel lemaradva azzal, hogy túl sok időt vesztettél az egyenesekben.”

Az elmúlt szezonokban a Mercedes a kvalifikáción extra lóerőt használt, s Marko azzal számol, hogy a német gyártó idén is meg fogja tartani az előnyét ezen a fronton – azonban az arra vonatkozó kérdésre, miszerint a Renault bevezeti-e a saját megoldását ezen a területen, így válaszolt: „Függetlenül attól, hogy lesz egy kvalifikációs mód, ez még nem tisztázott, de nem hinném, hogy ez majd olyan hangsúlyos lesz, mint a Mercedesé.”

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top