Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Európai kezdet Bakuban

Fotó: Amber PR

A Forma-1 történetének 1000. futamát követően a mezőny a szezon első európai nagydíjának helyszínére, Bakuba érkezik meg a hétvégén. 2016 óta rendeznek Forma-1-es futamot Azerbajdzsánban és tavaly kezdődött el először itt a szezon európai része a tradicionális barcelonai helyszín helyett.

Az utóbbi két évben izgalmas, történésekkel teli bakui futamot láthattunk. Több baleset és az itt szokásos biztonsági autós fázisok váratlan eredményre vezettek. Tavaly a Red Bull párosa kiejtette egymást, Vettel kockáztatott és vesztett, amivel elvesztette kényelmes előnyét a mezőny élén és végül a győzelmet is. Bottas pedig, aki ezután jó úton haladt a győzelem felé, egy kései defekt következtében kiesett és ezüsttálcán nyújtotta az első helyet brit csapattársa, Lewis Hamilton részére.

„Ez egy igazán nagyszerű pálya. S ezen egy kissé szenvedtem eddig, főként tavaly. Az azelőtti évre nem emlékszem. Érdekes egy verseny lesz. Azzal a céllal utazok oda, hogy az előző évek teljesítményén javítsak. Szerencsés voltam, hogy győztem ott tavaly, de nem igazán tudtam gyors lenni a hétvége során. Várhatóan Valtteri gyors lesz. Úgy hiszem, hogy a Ferrari pedig különösen gyors lesz.” – szögezte le az egyéni ponttáblát vezető brit pilóta.

Az idén eddig taroló Mercedes egyébként egyfolytában azt hajtogatja, hogy a Ferrari milyen gyors az egyenesekben, s emiatt tartanak a maranellói istállótól. Mattia Binotto Ferraricsapatfőnök viszont nem érti a Mercedes vélekedését, pláne azt nem, hogy miért várják tőlük, hogy gyorsak lesznek Bakuban. „Talán nekünk kéne megkérdeznünk őket, hogyan is tudnak ilyen gyorsak lenni. Nem hiszem, hogy jobbak vagyunk a többieknél az egyenesekben. Nem csak egyenesekből áll Baku, van ott sok kanyar is. Ez egy nehéz városi pálya.”

Azért azt még elmondta az idén kinevezett csapatfőnök, hogy a Ferrari igencsak jól felkészült a hétvégi Azeri Nagydíjra, mivel egy „fontos pillanat” elé néz. Első fejlesztéseit viszi el Bakuba, s amellett az összes eddig összegyűjtött adatot elemezték és megnézték, hogy melyek azok a területek, ahol fejlődhetnek. Az autó beállítását és motormenedzsmentjét a pálya karakterisztikájának megfelelően alakították ki. S persze mivel a biztonsági autó nagy valószínűséggel ki fog menni a pályára a verseny során, így a versenystratégia kialakításánál ezt is figyelembe veszik.

A Mercedes 27 éve az első Forma-1-es istálló, amely úgy kezdte meg a szezont, hogy az első három futamot zsinórban kettős győzelemmel zárta. Ez nagy fegyvertény, de szakértők szerint a hétvégén mégis a Ferrarinak áll majd a zászló. Ez az a pálya, ahol végre ragyoghatnak a nem túl fényes szezonkezdetet követően.

Ami pedig a helyszínt illeti, nem véletlen, hogy ez az első európai verseny a naptárban. Tavaszias időjárás fogadja a mezőnyt Bakuban. A hétvégére várható napos idő és 18 fok körüli hőmérséklet a megszokott ilyenkor a csapatok számára.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top