A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy csapata a Spanyol Nagydíj alatt körönként 0.4 másodpercet javított a versenytempóján, annak ellenére, hogy a Mercedesszel illetve az előtte haladó Ferrarival sem tudta felvenni a versenyt Daniel Ricciardo. Horner ezt azzal indokolta, hogy az ausztrál pilóta motorját lejjebb tekerték.
Habár a szezon első versenyein a Red Bull nem tudta felvenni igazán a versenyt a Mercedesszel és a Red Bullal, azonban lényegesen gyorsabbak voltak, mint a középmezőnyben autózó csapatok.
Max Verstappen a szombati időmérőn 0.557 másodpercesre csökkentette a hátrányát a két éllovas csapattal szemben, azonban a holland versenyző vasárnap nem sokáig élvezhette a sikert, ugyanis már az első kanyarban megpecsételődött a futama, amikor is összeütközött a Ferrari finn versenyzőjével, Kimi Räikkönennel.
Ricciardo, aki a kvalifikáción csaknem egy másodperccel maradt el a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltontól, a futam során a negyedik helyen autózott egészen addig, amíg Valtteri Bottas Mercedesének motorja meg nem adta magát, így megörökölte a finntől a harmadik pozíciót.
Ricciardo ezzel felállhatott a dobogó legalacsonyabb fokára, azonban hátránya így is 73 másodperc volt a futamot megnyerő Lewis Hamiltontól, azonban Christian Horner hozzátette: a Red Bull óvatos taktikát alkalmazott, mivel a csapat számára már egyértelmű volt, hogy az első két hely egyike sem elcsíphető.
„Daniel szinte végig egyedül autózott” – hangsúlyozta Horner. „Nagyjából a verseny felénél húztuk lejjebb a motor teljesítményét, mivel így tudtuk növelni a motor élettartamát.”
„Nyilvánvaló, hogy még el kell telnie egy pár versenynek, és az előttünk haladó autók versenytempói igencsak jelentősek.”
„Még mindig rengeteg munka áll előttünk annak ellenére, hogy a hétvégén jelentős előrelépést tettünk, ami egyébként egy nagyon tiszta fejlődési irányt adott nekünk, és arra törekszünk, hogy ezt majd a következő versenyeken ki tudjuk használni.”
Horner mindemellett elismerte, hogy a Red Bull hátránya versenytempóban jelentősebb, mint egy körön, s úgy véli: minél előbb előrelépést kell tenniük az abroncsok működésének megértésében. „Úgy gondolom, hogy a különbség sokkal nagyobb volt a verseny során.”
„Daniel nem volt annyira elégedett az autóval, mint Max – ezzel persze nem azt akarom sugallni, hogy Max előrébb tartana, mint Daniel, viszont még mindig vannak megválaszolatlan kérdések.”
„Az abroncsok megfelelő működése kulcsfontosságú elem, különösen ezen a pályán, mivel érdekes ‘kiképzést’ ad az abroncsoknak.”
„Látható, hogy jelenleg ezen a területen úszunk el általában a versenyek első felében, s ezért lehetünk a második etapban versenyképesebbek.”
Szólj hozzá