Keresés
Close this search box.
Fotó: Alfa Romeo Racing

Giovinazzi jövőre is az Alfa Romeo versenyzője marad

Fotó: Alfa Romeo Racing

Jövőre is Antonio Giovinazzi lesz Kimi Räikkönen csapattársa. Az olasz versenyző idén nem nyújtott túl meggyőző teljesítményt, azonban a csapat mégis úgy döntött, hogy ad neki még egy esélyt a bizonyításra.

A csapat a sajtóközleményében úgy fogalmazott, hogy a 25 éves pilóta az érettségével, a lelkesedésével és a tehetségével lenyűgözte a csapatot, és elégedettek az idei évben mutatott fejlődésével.

Giovinazzi egyébként 2011 óta az első olasz versenyző, aki egy egész Formula-1-es szezont tudott teljesíteni, azonban az idáig vezető útja egyáltalán nem volt zökkenőmentes: habár 2017-ben a Ferrari harmadik számú pilótája lett és Pascal Wehrlein-t helyettesítette ugyanebben az évben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, azonban ezt követően sokáig csend övezte karrierjét, mivel majd’ két évig a szimulátorba „kényszerült” és maximum csak a szabadedzések folyamán ülhetett F1-es autóba. Tavaly szeptemberben azonban fordulóponthoz érkezett a karrierje, ugyanis ekkor jelentették be, hogy 2019-ben ő lesz Kimi Räikkönen csapattársa az Alfa Romeónál.

Az első pont megszerzésére idén az Osztrák Nagydíjon került sor, illetve azóta Monzában és Szingapúrban is pontot érő helyen ért célba.

„Nagyon örülök, hogy 2020-ban is a csapat tagja lehetek” – nyilatkozta Antonio Giovinazzi. „Nagyon hálás vagyok azért a hihetetlen támogatásért, amelyet az egész szezon során a csapattól kaptam, és nagyon várom, hogy ez a közös munka folytatódhasson. Idén mindannyian sokat tanultunk és ezeket a tapasztalatokat felhasználhatjuk a következő szezon folyamán. Jövőre viszont már nem leszek újonc, így ez nem lehet számomra többé kifogás: a szezon elejétől kezdve versenyképes szeretnék lenni és meg szeretném hálálni azt a bizalmat, amit a csapat tanusít felém.”

Az olasz versenyzővel a Belga Nagydíj előtt volt lehetőségünk interjút készíteni, amelynek keretében azt is megkérdeztük tőle, hogy milyen érzés egy olyan tapasztalt pilóta mellett versenyezni, mint Kimi Räikkönen. „Kimi egy nagyon tapasztalt és gyors versenyző, szóval szerencsés vagyok, mivel tanulhatok tőle. Láthatom a telemetriai adatait, figyelhetem, mit hogyan csinál. Tudom, hogy ha az autóban van annyi, hogy megfussa a nyolcadik leggyorsabb kört, akkor ő meg fogja csinálni. Szerencsés vagyok, hogy az első szezonomban egy ilyen csapattárs mellé kerülhettem, és mellette van lehetőségem gyorsabbá válni.”

 

Más kategóriákban is már bizonyított

2015-ben Giovinazzi a DTM-ben is megcsillogtatta tehetségét (akkor az osztrák futamon történt botrány miatt eltiltott Timo Scheider helyett pattant autóba), illetve tavaly a Le Mans-i 24 órás versenyen is próbára tette magát, ahol a kategóriájában 5., míg az összetettben a 20. helyen zárt. „A DTM és a GT autók sok tekintetben különböznek egymástól, és ráadásul az egyik verseny sprint, míg a másik endurance volt. Természetesen hatalmas élmény volt, tapasztalatot gyűjtöttem, jót tett a karrierem szempontjából is, és a formulaautókon kívül másban is kipróbálhattam magam. Szerintem a Le Mans-i 24 órás volt az egyik legjobb dolog, ami történt velem a versenyzői pályafutásom alatt, de a DTM is tartogatott izgalmakat, kemény verseny volt, mivel az autók többsége csak fél másodperces különbségre volt egymástól. Nagyon nehéz volt egyébként elöl haladni, mivel elenyésző volt a különbség. De hatalmas élmény volt.”

 

A teljes interjú a Sportime Magazin aktuális számában olvasható.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top