Vasárnapra ismét nagyot fordult az időjárás Mogyoródon és a forróságban nem változtak meg az előző napi erőviszonyok. Bár a Ferrari és a Red Bull volt a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj fő esélyese, mégis a rajtelső Lewis Hamilton nyert a Mercedes-szel. A Ferrari két versenyzője, Sebastian Vettel és a szuperszomjas Kimi Raikkönen állhatott fel a dobogó alsó fokaira. A versenygyőztes brit tovább növelte előnyét a világbajnokságban a nyári szünet előtt.
Felemás hétvége
Ami a Red Bullt illeti, nem hozta a várt formáját. Daniel Ricciardo az esős időmérőn megszerzett 12. helyéről a negyedikig tudta feldolgozni magát. Nem volt szerencséje az ausztrálnak. Először Marcus Ericsson találta el az autóját, ami miatt több helyet is visszaesett a bikás autóval, majd Bottas is. Eközben Max Verstappen a Hungaroringre kilátogató népes szurkolótábora ellenére már a hatodik körben kiesett motorerő-hiány miatt. Érthető módon nyomdafestéket nem tűrően reagált korai kiesésére a fiatal holland. Ekkor virtuális biztonsági autós fázis következett.
Iceman-Waterman
Valtteri Bottas kitűnő formában versenyzett. A finn pilóta kitartóan autózott a második helyen, de a verseny vége felé a friss gumikon érkező ferrarik megelőzték és így csak ötödik lett Ricciardo mögött. Azért ez nem volt ilyen egyszerű. Sebastian Vettel a 64. körben kezdett előzésbe, de a Ferrari összeért Bottas Mercedes-szével, amiről több darab is leesett. Ekkor a két Ferrari felugrott a második és harmadik helyre, Bottas pedig visszaesett a negyedikre. Kimi Raikkönen már a verseny elején észrevette, hogy nem tud inni, mivel nem csatlakoztatták a rendszert, így a forróságban hidratálás nélkül volt kénytelen volt végigvezetni a 70 körös futamot. Szerencsére komolyabb gondok nélkül megúszta.
A Hamilton mögött köröző ferrarik számára azonban ekkor már nem volt esély arra, hogy beérjék az élen nagy előnnyel haladó britet. Bottas visszaesését követően Ricciardo esélyt látott a finn kielőzésére és összeért a két autó, a finn le is terelte a pályáról a Red Bullt. Ricciardo azonban később mégis megelőzte Hamilton csapattársát és negyedik lett.
A középmezőny
Pierre Gasly ismét szép teljesítményt nyújtott, a németországi közepes eredményt követően újfent dobogós helyen ért célba. A francia lett a hatodik a Toro Rossóval. Az első tizet Kevin Magnussen, a szülinapos Fernando Alonso (37 éves), Carlos Sainz és Romain Grosjean zárja.
A felszámolás alatt álló Force India pilótáktól sokkal jobb eredményeket is láthattunk. Pontok nélkül távoznak a szebb napokat is megélt Williams csapat pilótái is. Ez viszont sajnos nem okoz meglepetést.
Verstappen mellett még két kieső volt a versenyen. Charles Leclerc még a harmadik körben kiállt technikai probléma miatt, majd később Stoffel Vandoorne is távozni kényszerült sebességváltója meghibásodása következtében. Ekkor egy újabb virtuális biztonsági autós időszak lépett életbe.
Ismeretlen ismerős
Paul di Resta idén is feltűnt a Hungaroringen, igaz, ezúttal nem versenyezni jött. A skót pilóta kommentátori teendőket látott el azután, hogy tavaly még a Forma-1-ben versenyző Felipe Massa vírusfertőzése miatt ugrott be a brazil helyére. Bár akkor 10 körrel a verseny vége előtt kiállni kényszerült, láthatólag nem rossz szájízzel távozott tőlünk.
Celebek és sebesség
Nem maradtunk celebek nélkül a Magyar Nagydíjon sem. Az egész hétvége során autóztattak meg embereket az F1 Experiences autói Baumgartner Zsolttal és Patrick Friesacherrel a volán mögött. A futam napján Hosszú Katinka, Palvin Barbara és Marco Rossi, a magyar labdarúgó válogatott új szövetségi kapitánya, is kipróbálhatta a G-erőket a kanyarokban és a hatalmas tempót a célegyenesben. Mindhárman szuperlatívuszokban beszéltek az élményről.
A Forma-1-es csapatok ismét nálunk kezdik meg a nyári szünetet. A pilóták korán elutaznak, de a csapattagok és tesztpilóták maradnak a kedden és szerdán tartandó szezonközi tesztelésre. Legközelebb egy hónap múlva, 2018. augusztus 26.-án a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok.
Szólj hozzá