Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Hamilton-győzelem a Ferrari-szentélyben

Fotó: Amber PR

Lewis Hamilton ötödik talján győzelmét szerezte meg vasárnap, a Monzában megrendezésre kerülő Olasz Forma-1-es Nagydíjon. A brit idei hatodik első helyével visszavágott a most negyedik Vettelnek, aki hazai pályáján, Silverstone-ban happolta el a brit orra elől a végső sikert. A szombati időmérő edzésen köridejével történelmet író Kimi Raikkönennek végül csak a második hely jutott. A bronzérmes helyre Valtteri Bottas állhatott fel.

Tifosi-méreg

„A mai nap nagyon nehéz volt. Nagyszerű nézősereg volt itt, bár a negativitás soha nem jó, de ez hajtott ma előre. Szeretek itt lenni Olaszországban. A pálya hihetetlen, és nagy megtiszteltetés egy ilyen nagyszerű tömeg előtt nyerni.” – szögezte le Hamilton, akinek nem lehetett könnyű a Tifosi huhogása közepette nyilatkozni.

Versenybaleset

Lewis Hamilton a nyári szünet második versenyét be tudta húzni. Bár az időmérő edzésen nem tudta megszerezni a rajtelsőséget, de egy rajt utáni manőverrel és a verseny vége előtt alig kilenc körrel végrehajtott előzéssel végül az első helyre vitte célba az Ezüst Nyilat. A rajt után a brit egy előzési kísérletet hajtott végre, s ez alatt összeért autója Vettel Ferrarijával. Míg Hamilton tovább tudott menni, Vettel kipördült és nagyon visszaesett a mezőnyben. Vettel első szárnyai sérültek a balesetben, ami miatt kénytelen volt kilátogatni a bokszba.

Bár később vizsgálták az esetet, de ez egy egyszerű versenybaleset volt, ami most Hamiltonnak kedvezett. Vettel abroncsainak ugyanis nagyon nem tett jót, hogy a mezőny közepéről kellett visszaverekednie magát az élre. Kimi Raikkönen sokáig tartani tudta magát az élen, sőt, mikor Hamilton kielőzte őt, a finn egy ügyes mozdulattal szinte azonnal visszaelőzte még a verseny elején. Az 53 körös verseny vége felé azonban elfogytak a finn gumijai, így vált lehetővé Lewis Hamilton számára, hogy alig kilenc körrel a verseny vége előtt átvegye az első helyet és meghiúsítsa azt, hogy 2010 után ismét Ferrarigyőzelem szülessen a pirosak hazai versenyén.

A futam nem csak Vettel számára nem indult problémamentesen. Brendon Hartley karambolozott, ami miatt a pálya mellett kényszerült lepakolni autójával. Az ekkor életre hívott biztonsági autós fázis jó alkalmat nyújtott Vettelnek, hogy bemenjen a bokszba szárnycserére, de reményei a győzelemre ekkor már elszálltak.

Mercedes-taktika

Raikkönen bokszbeállását követően a Mercedes blöffölt egy beállást, de mikor Hamilton végül mégis bement a bokszba, onnan távozva öt másodpercnyi lemaradásban találta magát Raikkönen mögött. A Mercedes ekkor folytatta a taktikázást. Valtteri Bottast tovább kint hagyták a versenyben, azért, hogy megpróbálja kielőzni a harmadik helyen haladó Max Verstappent. Bottas egyszer csak Raikkönen előtt találta magát, aki bár hevesen próbálta kielőzni a finn honfitársát, nem tudta, a DRS ellenére sem.

Hamiltonnak ez segített felzárkózni. A Mercedes ekkor behívta a bokszba Bottast, miközben Hamilton próbált nyomást helyezni az élen autózó Raikkönenre. A DRS használatával ki is előzte őt, s onnan kezdve a jobb gumikezelésének köszönhetően nem is lehetett a brit pilótát eltávolítani az élről. Egyre jobban távolodott a ferraris pilótától, aki küszködve elhasználódott abroncsain végül másodikként futott be a célba.

Messze az egyéni ponttábla élén

Hamilton ezzel a sikerével tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán a második helyen álló Sebastian Vettelhez képest, aki 30 ponttal marad el a Mercedes pilótájától úgy, hogy még hét futam van hátra az idei versenyszezonból.

Valtteri Bottas a harmadik lett, de csak a pályabírók döntésének értelmében. Az első kanyarban ugyanis megpróbálta kielőzni Max Verstappen a finnt, de összeértek, s Bottas kénytelen volt letérni a pályáról és visszaesett. A holland pilóta öt másodperces büntetést kapott az ütközés miatt, de nem akarta visszaadni a helyet Bottasnak, aki már nagyon közel autózott a Red Bull fiatal pilótájához. Végül Verstappen az ötödik helyet kapta meg Vettel mögött, aki a rajt utáni visszaesést követően negyedik lett.

A többiek….

A középmezőny legjobb pilótájává Romain Grosjean lépett elő köszönhetően a hatodik helyének. A Haas francia pilótáját a Racing Point Force India két versenyzője követi. Esteban Ocon és Sergio Perez ismét pontszerzők lettek, a hetedik és nyolcadik helyen értek célba. Most nem is igazán ők okozták a legnagyobb meglepetést, hanem a Williams versenyzői, akik ezúttal kitettek magukért. Lance Stroll elhozta az utolsó pontot a tizedik helyével Carlos Sainz mögött. Szergej Szirotkin épp lemaradt, a 11. lett, de még ezzel is legjobb Forma-1-es eredményét érte el az orosz pilóta.

Daniel Ricciardo és Fernando Alonso is a kiesők között volt. Mindkét pilóta technikai meghibásodás miatt állt ki a verseny egy viszonylag korai szakaszán.

Az Olasz Nagydíjjal, ahogy megszokhattuk, véget ért az idei Forma-1-es szezon európai része. Két hét múlva már az ázsiai Szingapúrban (2018. szeptember 16.) esti fényeknél állnak rajthoz a csapatok. Tavaly Szingapúrban is folytatódott a Mercedes és Lewis Hamilton dominanciája. Ha Hamilton sikereit tovább tudja vinni az ázsiai országba is, eléggé elhúzhat Vetteltől az egyéni ponttáblán, s a Ferrari nagy bajban lesz.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top