Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Hamilton győzelemmel zárta az évet

Fotó: Amber PR

Egy nem túl eseménydús futammal zárult a 2019-es extrahosszú Forma-1-es versenyszezon. Lewis Hamilton rajtcél győzelemmel mutatta meg a világnak, hogy nem véletlenül nyerte meg ismét a világbajnokságot. A Mercedesnek nagyon feküdt a pálya, nem volt veszélyben a brit, s Forma-1-es pályafutása 87. győzelmét gyűjthette be az 55 kör leteltével. A dobogó papírforma szerint alakult. Max Verstappen ért célba másodikként és Charles Leclerc lett a bronzérmes. Az egyéni ponttábla harmadik helye így Verstappené lett.

„Őszintén szólva nagyon büszke és hálás vagyok ennek a hihetetlen csapatnak és a Mercedesnél minden embernek, akik folyamatosan tolták a munkát idén. Ki gondolta volna, hogy az év végén még lesz erőnk és még többet tudunk kipréselni ebből a gyönyörű autóból. Nagyon hálás vagyok a Team LH-nak is. Az egész világot beutazom és ezek az emberek inspirálnak engem és üzeneteket küldenek, amelyek feldobnak. Köszönöm, hogy néztek és támogattok. Ember, ma nagyon boldognak érzem magamat.” – nyilatkozta a világbajnokságot nyerő brit, aki a leggyorsabb körért járó egy pontot is begyűjthette a verseny végén.

Erre a győzelemre nagyon nagy szüksége volt Hamiltonnak, ugyanis nem mindegy, hogy egy-egy pilóta milyen érzésekkel távozik a téli szünetre. Ha a csúcson fejezi be a szezont, az nagy lökést adhat a következő szezonra, akár az újabb világbajnoki cím sorsa is múlhat ezen. Láttuk ezt korábban, amikor Hamilton a szezon végére leeresztve átengedte az utolsó győzelmeket Nico Rosbergnek, aki ettől megtáltosodott és megnyerte a következő szezon világbajnoki címét.

Valtteri Bottas vasárnapi teljesítményéről érdemes még szót ejteni. A finn pilóta egy büntetést követően (motort cseréltek az autójában, új turbófeltöltőt és MGU-H-t kapott) a rajtrács végéről indulhatott el, de a verseny végére felverekedte magát a dobogó közelébe, végül azonban csak a negyedik helyig jutott. Charles Leclercet nem tudta megelőzni. 

A versenyből egyedül egy kieső volt, Lance Stroll. A rajtot követően két kisebb koccanás volt. Lando Norris és Carlos Sainz a hatodik helyért folyó küzdelemben koccant, de egyikőjük sem sérült. Pierre Gasly és a két Racing Point autó is megtalálta egymást. Gasly első szárnya bánta a találkozót, s sok időt vesztett a francia míg visszabaktatott a bokszba egy új szárnyért. Sokára, egy kör hátránnyal tudott csak visszatérni a versenybe. Nem csoda, hogy végül két kör hátrányban a 18. helyen futott célba a Toro Rosso pilótája. Lance Stroll bár folytatta a versenyt, alig hét körrel a verseny vége előtt autója technikai meghibásodása miatt kénytelen volt egyedüliként feladni a szezon utolsó futamát.

Viszonylag korán jött a hír, hogy a DRS használatát technikai okokból nem engedélyezik, ami eléggé megnehezítette az előzést. No nem Bottas számára, aki négy kör elteltével már a 14. helyen körözött. Nem hiába, a Mercedes nagyon jól ment idén is ezen a pályán. Sokáig nem is engedélyezték a DRS használatot, ami vonatozást eredményezett. Ahogy kezdett besötétedni, a 18. körben ismét szabad volt az út a DRS használat előtt.

Sebastian Vettel egy új kisbabával és az összesített ötödik hellyel zárja az évet. Remélhetőleg a családi öröm motivációt adhat neki a jövő szezonban. A német ötödik lett a futamon. A Ferrari pilótáját Alex Albon, Sergio Perez, Lando Norris, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz követi az első tízben.

A Forma-1-től két pilóta is búcsúzik: Nico Hülkenberg, aki 10 évnyi Forma-1-es versenyzést követően azzal a rekorddal távozik, hogy egyszer sem sikerült dobogós helyen célbaérnie. A német pilóta visszatérési reményekkel hagyja el a Forma-1-es cirkusz porondját. Robert Kubica esete már más kérdés. Hajdanán nagy reményekkel és szép eredményekkel versenyzett a lengyel pilóta, mígnem egy ralis verseny kettébe törte Forma-1-es pályafutását. Bár sokéves kihagyást követően visszatérhetett, de a Williams csapatnál nem sok babér termett az amúgy is a kezével nehézségekbe ütköző pilótának. A december 7.-én 35. születésnapját ünneplő lengyel minden bizonnyal örökre búcsút kell, hogy intsen az autósportok krémjének számító Forma-1-nek.

A 2020-as év hasonlóan hosszú lesz, mint az idei volt, s az utolsó év a nagy változások előtt. Jövőre nem várhatóak radikálisan más eredmények az ideieknél, de akkor már sokan hamarabb elkezdik majd a készülődést az új 2021-es szabályoknak megfelelően.

A csapatok még nem utaznak el a helyszínről, az utolsó tesztelésen vesznek részt, többek között Esteban Oconnal a Renault-nál. Ezután azonban következik a pihenés, az ünneplés ideje a Forma-1-es résztvevők számára is, hogy aztán tavasszal egy új lap nyíljon a Forma-1 történelemkönyvében.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top