Lewis Hamilton az orosz futam után Japánban is elsőként ért célba vasárnap, így gyakorlatilag bebiztosította magának ötödik világbajnoki címét négy futammal a szezon vége előtt. A Mercedes öröme még nagyobb, hiszen Valtteri Bottas futott célba másodikként. A bronzérmes helyre Max Verstappen állhatott fel. Sebastian Vettel vezetői hibát vétett, s végül a hatodik helyezett lett.
„Nagyszerűen éreztem magam odakint. Ez a pálya hihetetlen. Fantasztikus érzés ezzel a tapadással vezetni itt. Próbáltam kihívást állítani magam elé. A határon autóztam végig. Ez a versenynaptár legjobb pályája. Monaco és Szingapúr is remek, de jobb lett volna, ha nem rontják el azokat a sok bukótérrel. Így kellene az összes pályának kinéznie.” – szögezte le rettentően elégedetten Hamilton.
Az időjárás ismét kegyes volt a Forma-1-es mezőnyhöz és a jubiláló, 30. Japán Nagydíj szikrázó napsütésben vette kezdetét. Ekkor már távol voltak a hétvégén folyamatosan ijesztgető és az időmérő edzésbe bele is szóló esőfelhők.
A Nap Versenyzője
Miközben a két Mercedes–pilóta eseménytelen futamot futott, a harmadik helyezett red bullosnak mindkét Ferrarival meggyűlt a baja. S bár később Bottasra nagy nyomást tudott helyezni, végül maradt harmadik, s a negyedik helyen csapattársa, Daniel Ricciardo követi. Az ausztrálnak rémálomszerűen alakult az időmérő edzése, s csak a 15. helyről tudott elrajtolni. Nem véletlenül lett ő a Nap Versenyzője, hiszen hatalmas munkával ledolgozta hátrányát és épphogy lemaradt a dobogóról.
Vettel pechje
Sebastian Vettelnek már tegnap sem volt túl jó napja, hiszen csak a középmezőnybe kvalifikálta magát az időmérő edzésen, köszönhetően csapat rossz gumiválasztásának. A német rajtja a nyolcadik helyről viszont kitűnően sikerült és nagyszerűen verekedte fel magát egyre feljebb a mezőnyben. Verstappen megelőzése viszont kifogott rajta. Összeértek a Spoon kanyarban és ezután a ferraris versenyző a mezőny végére esett vissza.
Raikkönen-baleset
Kimi Raikkönen szép csöndesen körözött, a finnek jobban sikerült az időmérő edzése csapattársánál, előkelőbb helyről, a második sorból vághatott neki az 53 körös futamnak. Egyetlen kellemetlen momentum zavart bele a versenyébe, az pedig a Verstappennel való koccanása volt. A holland szélesen vett be egy kanyart és visszatérve a pályára, nekiütközött a finn autójának. Ekkor Vettel könnyedén meg tudta előzni Raikkönent és közelebb került az élen állókhoz. A Red Bull fiatalja később öt másodperces büntetést kapott ezért a manőverért.
Vettel felzárkózását nehezítette a biztonsági autó kiküldése a pályára, amire azért volt szükség, mivel Kevin Magnussen a pályát elhagyva törmeléket hagyott a betonon és kidurrant kerékkel visszabicegett a bokszba. A dán pilóta később mégis kénytelen volt kiállni a versenyből, mivel autója padlója megsérült a leszakadt gumidaraboktól. A sauberes Charles Leclerc-kel akadt korábban össze, aki szintén nem úszta meg sérülés nélkül, de legalább folytatni tudta a versenyt.
A biztonsági autó után
A futam újraindítása után a két Mercedes–pilóta elszakadt a többiektől. S mikor Vettel elérkezettnek látta az időt Verstappen kielőzésére, akcióba lépett. Összeakadtak és Vettel húzta a rövidebbet. Bár meggondolatlannak tűnhetett Vettel előzési kísérlete, a német nem tehetett mást, hiszen mindent meg kellett tennie azért, hogy a lehető legjobb helyen fusson végül célba, ha még életbe akarta tartani világbajnoki reményeit. A versenybírák versenybalesetnek nyilvánították az esetet, s nem büntették újra a hollandot.
Ezután hatalmas erőfeszítéseket tett a 31 éves német, hogy ledolgozza a hátrányát. S bár egy újabb biztonsági autó kellett volna ahhoz, hogy közelebb tudjon kerülni Raikkönenhez, az végül nem történt meg. Csak virtuális biztonsági autós fázis következett, mikor Charles Leclerc a Degner kanyarnál letért a pályáról autója műszaki meghibásodása miatt.
Vettel mögött Perez, Grosjean, Ocon és Sainz ért célba az első tízben. A Honda hazai pályán pontok nélkül maradt. A legjobb hondás Pierre Gasly csak a 11. lett Ericsson és Hartley előtt.
A Forma-1-es mezőny tagjai ezután a tengerentúlra utaznak egy viszonylag új helyszínre, a két hét múlva (2018. október 21.) megrendezésre kerülő USA Nagydíjra. Az első austini futamot 2012-ben Lewis Hamilton nyerte meg és utána még négyszer sikerült neki ez a bravúr (2014, 2015, 2016 és 2017). Ezek után nem kérdés ki a hétvége favoritja. Texasban egy jó eredményt követően ünnepelheti ötödik egyéni vb címét a brit pilóta.
Szólj hozzá