Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Hamiltoné a szingapúri győzelem is

Fotó: Amber PR

A jubileumi, tizedik Szingapúri Nagydíj hatalmas esőzést és ezáltal meglepő versenyt eredményezett a szingapúri utcai pályán. Egy izgalmas rajt után három biztonsági autós időszak jellemezte futam következett mérsékelt izgalmakkal. Lewis Hamilton az ötödik helyről rajtolva a fortuna kegyeltjeként lehetőséget kapott a győzelemre, s ezzel a brit élni is tudott. A Mercedes pilótája idén zsinórban harmadjára is nyerni tudott, s begyűjtötte harmadik szingapúri győzelmét is. Valtteri Bottas lett a bronzérmes. A Mercedesszendvicsben Daniel Ricciardo ért célba, éppúgy, mint tavaly. Ricciardo zsinórban harmadszor állhatott itt fel a dobogó második fokára.

Lewis Hamilton számára álomszerűen alakult a Szingapúri Nagydíj azután, hogy a tegnapi időmérő után csalódottan nyilatkozott és a túlélés volt a célja a verseny előtt. Már kinti idő szerint délután is volt egy nagy zivatar, s bár felszáradt a pálya, a rajt előtt egy újabb trópusi eső zúdult a pályára. Ez a Mercedes brit pilótájának kezére játszott, aki a rajtnál kimaradt az élen állók csatájából, s azok kiesését követően az élre ugrott és már nem is lehetett onnan letaszítani.

„Szeretnék gratulálni a csapatnak, fantasztikus munkát végeztek. Küszködtünk tegnap és fogalmunk sem volt, hogy mi fog történni ma. Szerencsésen alakult számunkra az, ami a Ferrarikkal történt a rajtnál, nem is lehetnék boldogabb. A balesetből előnyt kovácsoltam. Ki tudta volna előre, hogy ez fog történni? Daniel nagyszerűen küzdött ma. Reméltem, hogy Sebastiannal harcolhatok egyet a rajtnál. Persze így alakult a legjobban számomra.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.

Hamilton most már 28 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén, ami azt jelenti, hogy a Ferrarinak és Vettelnek nagyon össze kell szednie magát a szezon hátralévő részére, ha meg akarják kaparintani az egyéni világbajnoki címet.

S mi történt a rajtnál? A kiugróan jól rajtoló Kimi Raikkönen igyekezett az élre törni, de ezt próbálta megakadályozni az élről rajtoló Sebastian Vettel és a mellőle induló Max Verstappen. Mindketten elkezdtek egymás irányába mozdulni, s mivel nem sok helye maradt a finnek, Ferrarijával nekiütközött Verstappennek, s Vettelnek, akinek szintén megsérült az autója. Raikkönen és Verstappen azonnal kiestek.

Vettel folytatni tudta a versenyt, de a még eléggé vizes pályán megpördült, majd később ő is kénytelen volt kiállni, mivel kiderült, a vártnál jobban megsérült az autója. A Ferrari nagyon szerencsétlenül járt, mindjárt a verseny elején kiesett mindkét autója, s Vettel célkitűzése, hogy megszerezze ötödik szingapúri győzelmét, kútba esett. A maranellói csapat pontok nélkül utazik tovább Malajziába.

Daniel Ricciardo szerencséjére nem rajtolt túl jól, kimaradt a balesetből, így végül a második helyet szerezte meg. Az ausztrál általában jól teljesít ezen a pályán, elmondása szerint nagyon is szeret itt versenyezni, de bosszankodott, hogy ismét nem sikerült nyernie, pedig nagyon dolgozott rajta a csapata. Bármivel is próbálkoztak, csak nem sikerült kielőznie az élen haladó Hamiltont. A Mercedes sem volt rest, egy ponton még lassításra is kérte élen haladó pilótáját, hogy ezáltal jobban összerázódjon a mezőny, arra az esetre, ha újabb biztonsági autós fázis következne. Persze Hamilton világbajnokhoz méltón erre nem volt hajlandó, így tartotta a saját tempóját az élen, egészen a célig.

A biztonsági autót háromszor küldték pályára vasárnap. Először a rajtot követő balesetkor, a másodikat Danyiil Kvjat balesetekor és harmadszorra Kevin Magnussen kipördülését követően.

Szingapúr volt a nagy bejelentések helyszíne, bár a változásokról szóló hírek már korábban kiszivárogtak. A hétvégén hivatalossá vált, hogy a McLaren 2018-tól Honda erőforrásokról Renault-ra vált. Ettől várja régi sikerei visszatértét a nagymúltú csapat. A Toro Rosso kényszerhelyzetbe került, mert a Renault neki viszont nem szállít már motort, így a Red Bull fiókcsapata „megörökölte” a Hondát, s többéves motorszállítói szerződést írtak alá. 2018-tól így már a Toro Rossókban „dübörög” Honda motor. Carlos Sainz egy évre kölcsönbe átmegy a Renault-hoz, s így Jolyon Palmer ülés nélkül marad. Kiderült az is, hogy 2018-ban marad csapatánál Valtteri Bottas és Sergio Pérez.

Érdekessége a versenynek, hogy a hírek által leginkább érintett két pilóta, Carlos Sainz és Jolyon Palmer is mérföldkőhöz érkezett vasárnap Szingapúrban. A spanyol pilóta pályafutása legjobb eredményét érte el, hiszen negyedikként érkezett a célba. A Renault brit pilótája szintén élete legjobbját futotta. Hatodik lett. Sergio Pérez érkezett célba kettejük között ötödikként.

Stoffel Vandoorne pontszerző helyre vitte célba a McLarent, ugyanis hetedik lett a belga pilóta. Lance Stroll, Romain Grosjean és Esteban Ocon zárja az első tizet.

Két hét múlva (2017. október 1.) a Malajzai Nagydíjjal folytatódik a szezon, idén sem tavasszal, hanem őszi időpontban. A tavalyi futamon botladoztak a Mercedes-szek, s a Red Bullok taroltak. Daniel Ricciardo nyert akkor, s mostani eredménye után biztosan a győzelem lehet a célja Szepangban a sokak által nagyon kedvelt pilótának.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top