2026-ban új fejezet kezdődik a Forma–1 történetében, ugyanis a Disney és a Forma–1 hivatalosan is bejelentette együttműködését.
A partnerség célja, hogy a két márka közös értékeit – kreativitás, szórakoztatás, innováció – ötvözve új élményekkel gazdagítsa a szurkolókat. A projekt keretében Mickey és barátai szerepet kapnak különböző F1-es eseményeken.
Emily Prazer, a Forma–1 kereskedelmi igazgatója szerint ez a lépés tökéletesen illeszkedik a sorozat azon stratégiájába, hogy túllépjen a hagyományos sportkereteken és szélesebb fogyasztói rétegeket szólítson meg. „Ez egy remek lehetőség arra, hogy a Forma–1 820 milliós rajongói bázisa megismerkedjen a Disney világával, és fordítva” – fogalmazott.
A Disney részéről Tasia Filippatos kiemelte: a közel százéves örökség most egy új, dinamikus platformon él tovább. A vállalat célja, hogy olyan termékeket és élményeket hozzanak létre, amelyek egyaránt vonzóak lesznek a Disney– és az F1-rajongók számára.
A Forma–1 fiatal közönsége egyre meghatározóbb: az EU-ban és az Egyesült Államokban már több mint négymillió 8–12 éves követi aktívan a sportot, míg a közösségi média platformokon a rajongók jelentős része – TikTokon 54%, Instagramon 40% – 25 év alatti.
Nyitókép: F1 Media
Szólj hozzá