Keresés
Close this search box.
Fotó: Facebook (MERCEDES AMG PETRONAS)

Rosberg visszatért, Räikkönen fortyog

Fotó: Facebook (MERCEDES AMG PETRONAS)

Nico Rosberg az elképesztő jelzőt használta a hétvégére, miután vasárnap rajt-cél győzelmet aratott az Európai Nagydíjon.

Rosberg mindvégig magabiztosan vezetett és uralta a versenyt, s 17 másodperces előnnyel intette le a kockás zászló Vettel előtt. Csapattársa, Lewis Hamilton végül a verseny során felküzdötte magát az ötödik helyre, így jelenleg a német 24 ponttal vezeti a világbajnokságot.

„Ez egy csodálatos nap, és hétvége volt” – nyilatkozta a pódiumon a futamgyőztes német. „Nagyon látványos és izgalmas volt a verseny, nagyszerű a pálya! Tökéletesen alakult a hétvége. Az időmérő, a verseny – minden a tervek szerint ment.” Rosberg mindemellett a nagy örömmámorban elmondta, hogy nem foglalkozik a világbajnokság állásával, s az a legfontosabb, hogy nyerni akart Bakuban, ami sikerült is neki.

Hamilton számára azonban nem volt ilyen egyszerű a vasárnap. Az új, bakui pályán mindössze a tizedik helyről rajtolhatott, felzárkózása közben pedig egy technikai probléma is nehezítette a munkáját. A brit címvédő megpróbált a beállításokat illetően segítséget kérni a mérnökeitől, de a csapatrádión nem voltak hajlandóak válaszolni a kérdéseire, mivel az ilyesfajta segítség szabályellenes lett volna. „Nem tudom, hogy mi volt pontosan a probléma, de nyolc körrel a verseny vége előtt magától megjavult. Úgy tudom, hogy a beállításaim nem voltak rosszak, és én sem változtattam semmin. Néztem a kormányom kijelzőjét, próbáltam arra rájönni, hogy mi lehet a baj, de minden rossz helyen volt. Úgy éreztem, mintha az ERS csomag nélkül mentem volna végig – a futam túlnyomó többségében nem működött sem a visszatöltés, sem a KERS.
A verseny alatt rengeteg időt töltöttem el azzal, hogy a kormányt és a kapcsolókat vizslattam, de vagy húsz különböző beállítás van rajtuk, és fogalmam sem volt arról, hogy melyik lehetne a jó variáció, így nem tudtam mit csinálni. Ennek ellenére az ötödik helyen sikerült befejeznem a versenyt és a következő futamon megpróbálom ezt a hátrányt behozni.
Egyértelmű, hogy voltak ennél sokkal jobb szezonjaim, de még mindig sok van hátra és mindent bele fogok adni azért, hogy harcban legyek, mindemellett remélem, hogy kevesebb technikai hiba fog ezentúl hátráltatni” – zárta gondolatait kissé elkeseredetten Hamilton.

Habár a futam végén a dobogó második fokára Vettel állhatott fel, mégsem ő volt a nap második legnagyobb győztese, ugyanis hatalmasat alkotott a Force India mexikói pilótája, Sergio Pérez aki az utolsó körben megelőzte a Ferrari másik pilótáját, Kimi Räikkönent. Habár ígyis-úgyis a finn előtt végzett volna – mivel 2007 világbajnoka öt másodperces büntetést kapott – Pérez azt mondta, hogy a pályán akarta megelőzni riválisát. „Már tegnap, a harmadik szabadedzésen éreztem, hogy ezzel az autóval képesek lehetünk itt arra, hogy egy igazán nagy eredményt érjünk el.” A mexikói a kvalifikáción végül a második legjobb időt futotta, de csak a hetedik helyről rajtolhatott, miután Pérez a szabadedzésen hibázott, s e miatt váltót kellett cserélni az autójában. „Nagyon csalódtam akkor magamban, de a srácok fantasztikus munkát végeztek és végül mindent összeraktak időben.”

A Ferraris Kimi Räikkönen az egész futam alatt rendkívül ideges volt, s erre csak rátett egy lapáttal az, hogy öt másodperces időbüntetéssel sújtották azért, mert a boksz kijáratánál átlépte a fehér vonalat. „Megértem, hogy ez a szabály, de attól még hülyeségnek tartom” – reagált a futam után a finn a szokásos stílusában. „Semmi versenyelőnyöm nem származott ebből a hibából, ennek ellenére megbüntettek.”
Azonban nem csak ezért volt dühös 2007 világbajnoka: a klasszisnak már a korábbi versenyeken is elgurult a gyógyszere, amikor a lekörözöttek a kék zászlós jelzés ellenére nem engedték el – ez ma is megtörtént, s ennek már a csapatrádióban is hangot adott a finn. „A büntetés után az volt a célom, hogy kiautózzam legalább az öt másodperces előnyt, azonban ez lehetetlen volt számomra, kétszer is beragadtam egy lekörözött Sauber és Haas mögé, ez pedig rengeteg időt vett el tőlem. A srác pedig, aki büntetést szabott ki rám, végezhetné normálisan a munkáját és igazán foglalkozhatna inkább a kék zászlók megadásával.
Összességében egy kicsit csalódott vagyok. Nehéz hétvége volt, de nem nagy tragédia.”

2016-os Európai Nagydíj:

1. N. Rosberg (Mercedes) 
2. S. Vettel (Ferrari) 
3. S. Pérez (Force India)
4. K. Räikkönen (Ferrari) 
5. L. Hamilton (Mercedes)
6. V. Bottas (Williams)
7. D. Ricciardo (Red Bull)
8. M. Verstappen (Red Bull)
9. N. Hülkenberg (Force India)
10. F. Massa (Williams)
11. J. Button (McLaren)
12. F. Nasr (Sauber) +kör
13. R. Grosjean (Haas) +1 kör
14. K. Magnussen (Renault) +1kör
15. J. Palmer (Renault) +1 kör
16. E. Gutiérrez (Haas) +1 kör
17. M. Ericsson (Sauber) +1 kör
18. R. Haryanto (Manor) +2 kör

Kiestek:
19. F. Alonso (McLaren) +9 kör
20. P. Wehrlein (Manor) +12 kör
21. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) +20 kör
22. D. Kvyat (Toro Rosso) +45 kör

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top