Fotó: Amber PR

Sebastian Vettelé a szünet előtti utolsó győzelem

Fotó: Amber PR

Bár Lewis Hamilton volt a 32. Magyar Nagydíj győzelmi esélyese, nem sikerült hatodjára győznie a Hungaroringen. A szombati időmérő edzésen már érezni lehetett, ez most a Ferrari versenye lesz. Az első két rajtkockából induló Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen ugyanis behozta a két Ferrarit az első két helyre a forró hungaroringi aszfalton. A dobogó utolsó helyére Valtteri Bottas állhatott fel, miután Lewis Hamilton visszaadta a helyezést finn csapattársának.

„Nagyszerű eredmény volt, nagy támogatásunk is volt. Egy fickó a sikánból kijövet mindig feltartotta a nagyujját, mutatva, minden oké! Az igazat megvallva, a kormány nem működött, de most már nem számít, mert győztem!” – nyilatkozta lelkesen a dobogón Vettel.

A Ferrari sikere a Hungaroringen nagyon jót tesz a Forma-1-es világbajnokságnak. A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon a Mercedes pilótái értek célba az első két helyen, s ha most hasonló forgatókönyv szerint alakultak volna a dolgok, akkor eléggé elhúzott volna a Merci a Ferraritól. Így viszont nyílt maradt a világbajnokság, s a nyári szünet után ismételt lendülettel állhatnak majd rajthoz a csapatok Spában, a Belga Nagydíjon.

A Ferrari kettős sikere nem volt olyan egyszerű, mint lehetett volna. Vettel a verseny elején nehezen kezelte autóját, de szerencséjére később ez valamelyest megjavult. Első helyét azonban nem csak magának, hanem a mögötte autózó Kimi Raikkönennek is köszönhette, akit csapata arra kért, hogy ne előzze meg a német pilótát, s tartsa fel a Mercedes pilótákat. A frusztrált finn így kénytelen volt beérni a második helyezéssel. Sebastian Vettel továbbra is vezeti az egyéni ponttáblát 14 ponttal. Kimi Raikkönen pedig a „Driver of the Day – Nap Pilótája” díjjal, a rajongók díjával vigasztalódhat.

Lewis Hamilton negyedikként ért célba, miután visszaadta Valtteri Bottasnak a korábban a csapattársa által neki adott pozíciót. Hamilton rosszul rajtolt, s a negyedik helyen autózott csapattársa mögött, mikor azt az utasítást kapta, hogy előzze meg Bottast, s ha nem sikerül megelőznie a Ferrari pilótákat, akkor majd később adja vissza a helyet Bottasnak. Hamilton így is tett, gyorsan utolérte Raikkönent, de a finn sikeresen maga mögött tartotta, miközben Sebastian Vettel elhúzott az élen.

A Red Bull felejthető hétvégén van túl, pedig Daniel Ricciardo 2014-ben felállhatott nálunk a dobogó legtetejére. Ezúttal nem sok babér termett a magyar pályán az ausztrál pilótának. Összeütközött csapattársával mindjárt a rajt után a második kanyarban, és kiesett. Ricciardo nagyon dühös volt ifjú titán csapattársára, aki a verseny után azt nyilatkozta, hogy nem volt szándékos, amit tett, főleg nem azzal a csapattársával, akivel egyébként nagyon jó a viszonya. A versenybírák mindazonáltal tíz másodperces büntetést mértek a holland pilótára, aki ennek ellenére is ötödik lett a célban.

A McLaren a verseny másik győztes csapata. A magyar pálya a kevésbé erős autóknak is fekszik, emiatt tudvalevő volt, hogy a McLaren jó eredményt érhet el nálunk. A csapat idei legjobb eredményével megelőzte a konstruktőri ponttáblán a Hungaroringen már új csapattulajdonossal megjelenő Saubert. Fernando Alonso hatodik lett, Stoffel Vandoorne pedig a tizedik helyért járó egy ponttal belépett a pontszerzők táborába. Nem csoda, hogy a verseny végén az igen elégedett Alonso boldogan pózolt a felfestett betonra tett székben, ölében egy táblával, „Az F1 kellemes nyaralást kíván felirattal”.

Carlos Sainz lett a hetedik a Toro Rossóval, miközben a Force India duója, Sergio Perez és Esteban Ocon foglalja el a nyolcadik és kilencedik helyet. A csapat tovább növelte előnyét a konstruktőrök között a negyedik helyen.

Danyiil Kvjat és Jolyon Palmer alatt már nagyon rezeg a léc, s sajnos semmi maradandót nem alkottak a Hungaroringen sem annak érdekében, hogy helyük a csapatuknál vagy egyáltalán a Forma-1-ben megmaradjon. A 11. és 12. helyen értek célba.

Paul di Resta Forma-1-es visszatérése nem sikerült túl jól. Felipe Massa vírusfertőzése miatt a Williams skót tartalékpilótája állt csatasorba, de 10 körrel a verseny vége előtt ki kellett állnia, mivel autójával gondok voltak. Ennek ellenére elégedetten távozott a pályáról.

A Forma-1-es csapatok nyári szünetre mennek a Magyar Nagydíj után, bár az ezúttal egy kicsit később kezdődik el, mivel jövő hét kedden és szerdán szezonközi tesztelésre maradnak a Hungaroringen a csapatok. Ott jelenlegi pilóták és feltörekvő tesztpilóták fognak körözni az autókkal. Rengeteg lengyel rajongó várható Robert Kubica Renault-s tesztelése miatt szerdán. A lengyel utoljára 2010-ben versenyzett a Forma-1-es világbajnokságban, s óriási az érdeklődés azután, hogy mire is képes sérült kezével egy 2017-es autóban.

A Forma-1-es mezőny a Magyar Nagydíj utáni tesztet követően kiveszi éves rendes nyári szabadságát. Legközelebb egy hónap múlva, 2017. augusztus 27.-én a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top