Aggódnak a magas versenyzők.
Aggódnak a magas versenyzők.
2014-ben tiszta lapokkal indulnak a csapatok. Szinte teljesen új lesz az autó és jóformán mindent át kell majd alakítaniuk az istállóknak. Az új, V6-os turbómotorok ötven kilóval nyomnak nagyobb súlyt, mint a most használatos V8-asok, ennek köszönhetően az autók minimális súlya (pilótával együtt) meg fog növekedni a jelenlegi 642-ről 690 kilóra. Viszont a magasabb, és ezáltal súlyosabb versenyzők éppen ezért nem lesznek kapósak a pilótapiacon. Nico Hülkenberg például jövőre azért nem versenyezhet minden bizonnyal a McLarennél, mert 184 centiméter magas és 74 kilogrammot nyom. A német pilóta aggodalmát fejezte ki a sajtónak: „Véleményem szerint hasonló helyzet alakult ki, mint 2009-ben, amikor a KERS rendszer bevezetése miatt a versenyzők elkezdtek fogyókúrázni. Sajnos a magasságomon nem tudok változtatni, és mivel magas vagyok, ezáltal nehezebb is. Erről nem tehetek, ez nem az én hibám, sokkal inkább a szabályokon kellene módosítani és a súlyhatárt kellene emelni, hogy sportszerűbb legyen a küzdelem. Most komoly előnye lehet annak, aki tíz, vagy tizenöt kilóval könnyebb.” A szintén „testesebb” Jenson Button, 2009 világbajnoka egyetértett Hülkenberggel: „Sajnos ezek komoly problémák és minden valószínűséggel mi, magasabb versenyzők hátrányban leszünk jövőre. Sportszerűtlen lenne azt várni tőlünk, hogy fogyjunk le és csont és bőr legyünk. Nem ez a megoldás. Sokunk már nem is tudna egyszerűen már hova fogyni. A megoldást egyértelműen az jelentené, ha változtatnának a szabályokon és tíz kilóval emelnék a súlyhatárt.”
A súly- és magasságkárdés mindig is kiemelkedő jelentőséggel bírt az autósportoknál, de legfőképpen a Forma-1-ben. Ha nem lesz szabálymódosítás, akkor sok pilóta jövője függhet testi adottságain.
Szólj hozzá