Keresés
Close this search box.
Fotó: Facebook (F1)

Tesztelték a 360º-os élő közvetítést

Fotó: Facebook (F1)

A Forma-1 menedzsmentje összefogott a sportág hivatalos technikai partnerével, a Tata Communications-el és sikeresen tesztelték a 360º-os élő közvetítést a Szingapúri Nagydíjon.

A tesztet az F1 kezdeményezte, ugyanis kíváncsiak voltak arra, hogyan lehet egy versenyhétvége hangulatát visszaadni azoknak a szurkolóknak, akik otthon vannak, hogy úgy érezzék, mintha ők is a helyszínen lennének.

Igaz, az eddigi általános tapasztalatok azt mutatták, hogy a 360º-os közvetítések 30 másodperces csúszásban vannak az élő televíziós adásokhoz képest, ez pedig eddig megakadályozta a technológia széles körű terjedését.

Két 360º kamera is fel lett szerelve a Marina Bay-i pálya mentén illetve a paddockban annak érdekében, hogy „az otthon ülő nézők is elmerülhessenek az F1 világában.”

Az F1 menedzsmentjének a célja, hogy egy virtuális valóságot hozzanak létre, amely a hivatalos alkalmazás keretén belül lesz majd elérhető.

„Ezt a tesztet azért csináltuk, hogy a rajongók láthassák, hogyan vonul fel a rajtrácsra Lewis Hamilton, Sebastian Vettel vagy bármely más pilóta. Csak fogja a tablejét, elindítja az alkalmazást és egy másodpercben belül már körbe is nézhet” – nyilatkozta a Formula 1 műszaki igazgatója, John Morrison, aki azért hangsúlyozta: dolgoznak azon, hogy megoldják a 30 másodperces csúszást, hiszen az F1 az a sport, ahol tényleg minden egyes másodperc számít.

Sean Bratches, a Forma-1 kereskedelmi és ügyvezető igazgatója hozzátette: szeretnék a szurkolóknak a lehető legteljesebb F1-es élményt adni a legfrissebb digitális technológiákkal ötvözve.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top