Keresés
Close this search box.

Fogasy Gergely – Berendi Dávid Bükfürdő Rally előzetes

Pilótáddal Fogasy Gergellyel veszel részt május 9-11-én, a Bükfürdő Rallyn. 

Fogasy Gergely – Berendi Dávid
Renault Clio R3
Bükfürdő Murva Rallye 2014

 

Egy navigátor barátom szerint VB-s a pálya. Indultál-e már ezen a versenyen korábban? Van-e tapasztalatod a szakaszokról vagy korábbi murvás versenyekről?
– A murva minőségében mindenképpen VB-s pályák várják a versenyzőket. Viszont kanyarok számában nem annyira igaz ez. Ezek a pályák nagyon sok egyenessel vannak tele, így lesznek szerintem olyan másodpercek, ahol Gergővel beélesítünk egy vadászpuskát és megpróbálunk lőni valami vadat vacsorára.
Igen még 2007-ben és 2008-ban mentem ezeken a pályákon, szóval elég jól ismerem őket. Mivel 2007-ben murva bajnok is lettem navigátorként Gyarmati Ariel oldalán így van tapasztalatom a murvás futamokról. Életem első verseny kilométereit is murván tettem meg Mikulás Rallyek alkalmával.

Péntek délután Prológgal indul a Bükfürdő Rally. Mennyire szereted a Prológokat?
– Nem szeretem őket belülről. Ezeket a pályákat a pilóták tudják fejből, így nekem semmi dolgom rajtuk. De mivel mehet más is a prológon a navigátor ülésben, ezért lehet, keresünk magam helyett valakit, hogy kicsit élvezhessem a kocsi hangját kívülről. Belül is jó, de kívülről nekem ez az autóhang az etalon.

Tizenegy gyors vár rátok a szombati nap folyamán, a 105 kilométerrel, négy szerviz lehetőséggel. Milyen céllal is vágtok neki ennek a megmérettetésnek?
– A cél mindig az, hogy nyerjünk. Gergő is és én is elszántak vagyunk, mint ahogy Miskolcra is így érkeztünk meg. Az autónk végsebessége nem a legnagyobb, konkrétan egy N-es Honda Civic gyorsabban megy majd az egyenesben, de kigyorsításokon és féktávokon megpróbáljuk ezt a hátrányt kompenzálni. Sajnos a legtöbb gyári fejlesztésű versenyautó alacsony végsebességgel rendelkezik.

A Miskolc Rally végeredményével kapcsolatban van-e fejlemény?
– Igen van! A beadványunkat és az indítványunkat helyben hagyták így hivatalosan is jó kategóriában lettünk végre értékelve. Ezt sokan el sem tudják képzelni, hogy mekkora megkönnyebbülés, hiszen hasznos bajnoki pontoktól lettünk volna megfosztva, ha rossz kategóriában lett volna hivatalos a végeredményünk. Továbbra sem értjük, hogy fordulhatott elő ez, de örülünk, hogy helyreállt a rend és, hogy nem volt felesleges az erőfeszítésünk végül a verseny!

Partnereink: Renault Hungária, Millers Oils, RRC Hungary, Marso Kft, Interton Kft, Dukko-Lux Kft., Euro One Zrt, SRT Kft, Hankook.

– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top