Keresés
Close this search box.
Fotók: Facebook (Laller (Tereprally)

„Ha van célod, akkor oda vezet az út is” – interjú a Dakarra készülő Lallerral

Fotók: Facebook (Laller (Tereprally)

Horváth Lajos „Laller” neve mostanában igen sokat szerepel a médiában – nem csak azért, mert a magyar motoros 2017-ben indulni fog a Dakaron, hanem azért, mert ebben szurkolói is segítik.

De ne menjünk ennyire előre, hiszen mindenki elkezdi valahol. Laller esetében egyértelmű volt már egészen kicsi korától fogva, hogy mit szeretne majd csinálni, hiszen édesapja alapította a váci motokrossz szakosztályt, amelynek egyben a versenyzője is volt. „Nem volt számomra más alternatíva, csak a motorversenyzés, de a családi költségvetésbe nem fért bele két motoros szponzorálása, így nekem maradt a normális, unalmas gyerekkor.” Azonban ezután sem távolodott el a sportágtól, hiszen édesapja által szemlélőként rengeteg tapasztalatot gyűjthetett, majd 14 évesen megvette első motorját, és saját erejéből elkezdte felépíteni motoros pályafutását. „A Dakar már ekkor a figyelmem középpontjába került, ez azonban akkor még elérhetetlennek tűnt számomra. Ezután a motoros pályafutásom egy időre kettészakadt, de nem távolodtam el a technikai sportoktól, hiszen tíz évet húztam le rally navigátorként – ebben az időszakban számos, nemzetközi díjjal is gazdagodtam.”

Habár élete egyik legszebb időszakaként datálja ezeket az éveket Laller, azonban több baleset is hátráltatta ralis pályafutása során, így végül visszatért a motorozáshoz. „Az újrakezdéskor még csak hobby szinten űztem, azonban nagyon jól éreztem magam ebben a közegben, és újra versenyzésre adtam a fejem. A sikeres enduro és endurocross évek után ellenállhatatlan szenvedélyt éreztem a terepralizáshoz, amelynek a csúcsa a Dakar. Így életem egyik céljává az vált, hogy ötödik magyar motorosként teljesítsem a világ legnehezebb tereprali versenyét. Ezzel édesapám emléke előtt is szeretnék tisztelegni, aki sajnos már 21 éve nincs közöttünk.”

Laller elárulta nekünk: mivel későn, azaz felnőttként kezdett el komolyabban motorozni, így rengeteg nehézséggel kell megküzdenie. „Sok rossz, berögzült mozdulatot kellett leküzdenem, de a testtartással és a motorkezeléssel is meggyűlt a bajom – ezeket egyébként a mai napig nagyon nehezen tudom levetkőzni. Ráadásul a sérülésekkel is meg kell birkóznom, mindemellett a versenyzéshez szükséges anyagi háttér megteremtése is nehézséget jelent. Éppen e miatt kértem a szurkolóim segítségét ahhoz, hogy a Dakarhoz szükséges pénzügyi finanszírozás megvalósítható legyen. Azonban mindezt nem ingyen kérem: szeretném bemutatni a Dakart belülről. Az emberi oldalról szeretném megközelíteni, nem csak a jókat, de a negatívumokat is bemutatva. Ennek kapcsán egyébként már vezetem a blogomat, akik pedig olvassák, azok azonosulhatnak azokkal az érzésekkel, amikkel én is megküzdök mostanában.

Az anyagi támogatás pedig pontosan úgy valósul meg, hogy a szurkolóim vehetnek egy-egy kilométert 3000 forintért, és az adott szakaszt a támogatóról nevezzük el – ezzel pedig nem csak én járok jól, hanem az adományozó is részese lehet a Dakar-életérzésnek. Egyébként szerencsére nagyon jól állunk, hiszen már csak körülbelül 1000-1200 kilométer ’eladó’.”

A Hammer Nutrition is Laller mellé állt, s termékekkel segíti a motoros felkészülését, illetve a Dakaron is segítségére lesznek majd a Hammer termékek. „Bármennyire is kimerült legyek, de a Hammer termékek használatával egy éjszaka alatt tudok regenerálódni, és másnap képes vagyok 120%-ot nyújtani.

Augusztusban például volt egy világkupa versenyem, amelyen a Hammer által előírt protokollt követtem. Mindent betartottam, amit a Hammer szakértői előírtak: az időket, a mennyiségeket és mikor milyen terméket használjak. Ennek köszönhetően az egy évvel ezelőtti versenyemhez viszonyítva 20-25 perccel mentem jobb időt, ráadásul fizikailag sem éreztem magam fáradtnak. Mindemellett másnap se izomláz, se izomgörcs nem jelentkezett nálam, sőt: pihenés helyett folytattam a kijelölt edzéstervet, míg korábban – amikor még nem a Hammer termékeit használtam – két napot kellett pihennem ahhoz, hogy egyáltalán magamhoz térjek.

A Dakarra egy különös gonddal összeállított Hammer csomaggal készülünk, ami izgalmas kihívás a Hammernek is, hiszen ilyen extrém körülmények között motorversenyzőjük még nem használta ki a termékek egyedülálló képességeit, hiszen 14 nap alatt tízezer kilométert fogok megtenni, mindemellett az 5300 méteres szintkülönbség, valamint a hőmérsékletingadozás is egy igazi kihívást jelent majd.

Szóval, ez a feladat vár rám januárban. Azonban van egy mottóm, amihez most is tartom magam: ’ha van célod, akkor oda vezet az út is’.”

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top