A H-Moto Team ifjú versenyzői számára az idei csonka szezon egyik legfontosabb versenyével folytatódott és kezdődött egyszerre a 2020-as idény. Az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitóján a királykategóriában debütáló Kovács Bálint a NEW2Project csapat pilótájaként szinte berúgta az ajtót: megnyerte élete első Superbike futamát, míg a másodikon is dobogóra állhatott. Ezzel a 18 éves motoros összetettben a második helyen várja a folytatást. Csapattársa, az SSP 300-ban induló Kakuszi Ádám is jól teljesített, hiszen a mezőny végéről indulva a rendkívül értékes 5. helyen zárta a versenyt.
Végre-valahára az Alpok Adria Bajnokság mezőnye is elkezdhette a koronavírus-járvány miatti csonka szezonját a Pannóniaringen. Természetesen a H-Moto Team két fiatal versenyzője, Kovács Bálint és Kakuszi Ádám is ott volt a mezőnyben, ráadásul előbbi élete első Superbike hétvégéjére készülhetett a cseh New2Projekt csapat versenyzőjeként. A 18 éves versenyző telemetriával és egyéb, komoly alkatrészekkel megerősített Yamaha R1 motorján alaposan felnőtt a feladathoz, és akár szárazon, akár esőben fantasztikus teljesítményt nyújtott egész hétvégén. Bálint két hete éppen az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitójára készülve már tesztelt a mostani verseny helyszínén, és a másfél napos gyakorlás alatt sikerült egy remek alapbeállítást találniuk a Yamahához. A H-Moto ifjú reménysége remek formában várta az Alpok Adria Bajnokság idénynyitó hétvégéjét, ugyanis a rendkívül erős, hét ország versenyzőit felvonultató Cseh Bajnokság 1000-es kategóriájában négy futamból háromszor dobogón végzett – két 2. és egy 3. hely –, aminek köszönhetően a 42 fős mezőnyben a második pozícióban áll összetettben.
Bálint hazai pályán is bizonyított, hiszen az időmérőn az 5. rajthelyet szerezte meg a királykategóriában. A szombati futamot már az első körben megszakították piros zászlóval, ugyanis a pályára a bizonsági autó vizet vert fel, ami tömeges bukáshoz vezetett, így vasárnapra halasztották a futamot. Sajnos Bálint sem kerülte el az esést, de a csapat szerelői káprázatos munkával újjá varázsolták a kissé megviselt Yamahát, amivel a magyar motoros rögtön első lett a bemelegítő edzésen. De a java még hátra volt… Bálint remekül rajtolva már az első kanyarban másodikként fordult, majd végig üldözte az élen haladó lengyel Pawel Szkopeket, aki nem bírta a nyomást, és elesett. A H-Moto Team motorosa viszont legjobb köridejét is megjavítva végül meggyőző fölénnyel, közel 30 másodperces előnnyel húzta be élete első Superbike futamát. A második versenyen Bálint ismét jól rajtolt, ám a folyamatosan száradó pályán a gumijai hamar elfogytak, így ezúttal nem tudott a győzelemért harcolni, ám így is a harmadik helyen intették le. Azaz dupla dobogóval, futamgyőzelemmel és saját legjobb köridejével zárta pályafutása első királykategóriás hétvégéjét, és összetettben mindössze négypontos hátrányban a második helyen állva várja a szeptemberi, horvátországi folytatást.
„Annak ellenére elégedett vagyok a hétvége minden pillanatával, hogy a pénteki szabadedzéseken egyszerűen nem találtuk meg a Yamaha legjobb beállításait, így nem tudtam a várt köridőt teljesíteni. Szombatra azonban sikerült az időmérőre megtalálni a keresett beállítást, így megszereztem az ötödik rajthelyet. A szombati futamot a tömeges baleset miatt vasárnapra halasztották, így a csapat újfent bebizonyította, milyen remek, hiszen másnapra hibátlan motort tettek alám. Remekül kaptam el a rajtot, és Szkopek nyomában motorozva a lengyellel elhúztunk a mezőnytől. Folyamatosan támadtam a rutinos, világbajnokságot megjárt motorost, aki besokalt, elesett, és én a leintésig megőriztem az első helyem. A második verseny előtt eleredt az eső, és a szervezők kizárólag esőgumival engedtek minket a pályára. Persze a harmadik körben elállt az égi áldás, gyorsan száradt a pálya, így csak arra koncentráltam, hogy megőrizzem a harmadik pozícióm, és behozzam ismét dobogós helyen a motort a célba. Sikerült, így pazarul zártam a hétvégét: futamgyőzelem és dobogó a Superbike-ban, illetve a legjobb köridőmmel végre áttörtem az 1:54-es határt” – jelentette ki Kovács Bálint. De kell is a jó forma, hiszen egyre közeledik az újabb világbajnoki próbatétel: az augusztus 29-30-i, Le Mans-ban rendezendő 24 órás Endurance vb-futam.
Csapattársa, Kakuszi Ádám sem akart lemaradni Bálint mögött az Alpok-Adria Sorozat magyarországi rajtján. Az SSP 300-as kategóriában induló fiatal pilóta titokban abban reménykedett, hogy a hétvégi futamokon bekerül a legjobb tíz közé. Sajnos az időmérő nem úgy sikerült, ahogy azt tervezték: a versenybírók hátrébb sorolták a rajtrácson, így az utolsó pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. A futamon aztán megmutatta, mire képes, és egészen az 5. helyig jött fel, remek előzéseket bemutatva. A második futamon viszont elpártolt tőle a szerencse, és újabb ígéretes rajtot követően az 5. helyen haladt, amikor három körrel a leintés előtt megállt alatta a Kawasaki, így fel kellett adnia a versenyt.
„Már nagyon vártam ezt a pillanatot, hiszen az év elejétől kezdve erre a sorozatra készültem, és végre hazai pályán kezdhetem meg az Alpok Adria Bajnokságot. Összességében elégedetten zártam a hétvégét, hiszen a szabadedzéseken sikerült folyamatosan gyorsulnom, és hoztam azokat a köridőket, amiket a két héttel ezelőtti teszten is. Az időmérőn minden összeállt, a harmadik időt értem el, ám egy technikai hiba miatt visszasoroltak a 15. helyig. A futamon aztán bebizonyítottam, hogy igenis képes vagyok a legjobbakkal is versenyezni, hiszen egészen az ötödik helyig sikerült előre törnöm. Sajnos a vasárnapi futamon hiába sikerült ismét az ötödik helyig feljönnöm, megállt alattam a motor” – fogalmazott Kakuszi Ádám.
Szólj hozzá