A múlt hétvégén folytatódott a német nemzeti bajnokság, az IDM, ahol Györfi Alen képviselte a 220 Volt H-Moto Team csapatát. A Supersportban versenyző korábbi Európa-bajnok számára felemásra sikeredett a schleizi hétvége: ugyan végig szenvedett a beállításokkal, így is sikerült értékes pontokat megmentenie az összetettben. A 220 Volt H-Moto Team utánpótláskorú versenyzői közül egyedül Kovács Zoli utazott ki a csehországi Mostba, ahol a Junior Európa-bajnoki futamokon mindkétszer dobogóra állhatott, míg a cseh bajnoki futamokon a negyedik pozícióban zárt.
A 220 Volt H-Moto Team korábbi Európa-bajnoka ezúttal pályafutása során először versenyezhetett utcai pályán az IDM mezőnyében. Györfi Alen az elejétől kezdve beállítási problémákkal küzdött a schleizi aszfaltcsíkon – erre ráment a teljes időmérő edzése is –, végül azonban értékes pontokat szerzett. A vasárnapi futamon akár a legjobb hat közé kerülés sem lett volna elérhetetlen a számára, ám egy megcsúszás végül keresztbe húzta a számításait, és a szombati versenyhez hasonlóan ismét a 11. helyen végzett. A 220 Volt H-Moto Team versenyzője ezzel a 15 megszerzett ponttal a 6. helyen áll összetettben 47 pontjával.
„A hétvége igazán érdekes volt számomra, hiszen eddig még sosem versenyezhettem utcai pályán. Itt létfontosságú a motor legoptimálisabb beállítása, ám ezen a téren még az időmérőn is jelentős volt a lemaradásunk a többiekhez képest, így a kvalifikáción nem úgy alakultak a dolgok, ahogy terveztük. Egyrészt eléggé hátulról, a tizennegyedik helyről vághattam neki a versenynek, másrészt az edzéseken sem találtuk meg a megfelelő beállítást, így végig szenvedtem a motorral, de sikerült a tizenegyedik helyig előre jönnöm. A második versenyre állítottunk a motoron, ami előrelépést hozott, ráadásul az egy másodperces javulással már képes voltam a hatodik helyezett idejét megfutni. Nagy csatában voltam a második futam közepén egy hatos bolyban, ám ekkor megcsúsztam, és ennek következtében a kormány visszacsapott a csuklómra. Innentől kezdve a kezem minden mozdulatnál fájt, egyetlen célom az volt, mentsek pár pontot. Ez sikerült, hiszen ismét a tizenegyedik helyen végeztem” – jelentette ki Györfi Alen.
Persze a hétvégén nem csak a korábbi Európa-bajnokért szurkolhattunk, hiszen a csehországi Mostban a Junior Európa-bajnokság, illetve a cseh pontvadászat futamait rendezték meg. A versenyzők között ott volt a Mini GP Stockban szereplő Kovács Zoli. A 220 Volt H-Moto Team ifjú motorosa remekül helyt állt, hiszen a junior Eb-futamokon a harmadik, míg a cseh bajnokin a negyedik rajtkockát szerezte meg a kvalifikációs edzéseken. Zoli fantasztikusan versenyzett, hiszen a rendkívül erős mezőnyben az Európa-bajnoki versenyeken mindkétszer harmadik lett, azaz felállhatott a dobogó legalsó fokára, ami eddigi pályafutásának legnagyobb sikere. A cseh futamokon is remekelt, hiszen mindkétszer negyedikként intették le.
„Már csütörtök reggel a helyszínre érkeztem, hiszen még sosem motoroztam ezen a pályán, ám a rossz idő miatt kiesett nagyon sok edzés, csak este tudtam először felmenni az aszfaltcsíkra. A szabadedzéseken sikerült ráéreznem a pályára, és az időmérőkön fokozatosan javítottam az időmön és a helyezésemen is, így a Junior Európa Bajnokságon a harmadik, míg a cseh bajnokin a negyedik rajthelyet sikerült megszereznem. Elégedett vagyok a szereplésemmel, főleg annak tudatában, hogy a cseh bajnoki első futamán elrontottam a rajtot, így a középmezőnyből sikerült majdnem a dobogóig visszazárkóznom. Vasárnap már éreztem, hogy tovább javulhatok, hiszen a warm up alatt sikerült előrébb lépnem a köridőmet tekintve. Nos, ez sikerült is, hiszen az Eb-futamon sikerült is megfutnom a legjobb köridőmet, ráadásul kétszer is felállhattam az Európa-bajnoki dobogóra. Köszönöm a szurkolást mindenkinek” – mondta Kovács Zoli.
Mindkét versenyzővel, és a 220 volt H-Moto Team többi tagjával is találkozhatnak a szurkolók augusztus 5-én a Hungaroringen a H-Moto napon.
Szólj hozzá