Keresés
Close this search box.

Nagy Csaba és az Off-Road

Riport, Nagy Csaba az Észak-magyarországi Off Road Sport Egyesület versenyzőjével, a Mikulás Trophy előtt.

Kedves Csaba!
November 30, és December 01. között, Bér település központtal, / Bér- Bercel – Acsa – Szirák – Vanyarc / körzetében kerül megrendezésre a Mikulás Trophy. Ezen, mint versenyző veszel részt.

Érdeklődnék, hogy milyen járművel is indulsz ezen a megmérettetésen, és mit lehet tudni róla?
– Ez az autó egy épített Off Road autó. Kategóriáját tekintve, egy két évvel ezelőtt még nyugodtan rá lehetett mondani, hogy extrém kategóriás autó, de manapság egy erős profi kategóriás autónak felel meg. Mivel folyamatosan épülnek a jobbnál jobb autók, gondolok itt az összkormányzásra, portálhídra, szintszabályzásra, csővázra.
Ettől függetlenül mi extrém kategóriába indulunk a mostani versenyen is, illetve az elmúlt két szezonban is.
Az autóról, amit tudni lehet, egy G Mercedes alváz, G Mercedes hidak, elöl hátul difizár, G Mercedes osztómű, amin van egy plusz lehajtás, amivel egy Gaz 66 mechanikus csörlőt működtetünk. Ez biztosítsa az első csörlőt, illetve van még egy elektromos csörlőnk, ami a tetőn van kivezetve, így minden irányba tudunk csörlőzni. A váltó egy BMW 528 benzines autóból való, a motor egy WV 1,9 TDI motor, ami tisztességesen fel van húzva, (200LE) ill. sarokfék. A karosszéria egy Suzuki Vitaráról való, és az van ráépítve, ráfaragva az alvázra.
A gumik Sylverstone 35×11.5×16 gumik Beadlock belsővel szerelve, ami egész alacsony nyomáson való használatot teszi lehetővé 0.5-0.6 bár.
Mit jelent számodora a Trophy, miért és mióta vagy jelen ebben a sportágban? – A Trophy számomra egy verseny, egy adrenalin bomba, egy hétvégi program, időtöltés, amit a természetben, a szabadban tölt el az ember más olyan emberek társaságában, akinek ugyan ez a fejlövése, hobbija, mint nekünk. Ilyenkor a két nap nem foglalkozunk mással, mint ki mit fejlesztett, épített az autóján, ki hogy tudja megoldani, leküzdeni a természet és a rendezők adta akadályokat.
Az Off Roadozást 2008-ban kezdtem el kóstolgatni, egy Mitsubishi Pajeroval, viszont versenyszerűen 2009- ben kezdtem el foglalkozni. Először csak normál kategóriában majd egy évet profiban és két évet Extrém kategóriában.
Milyen kategóriában indulsz és hol is képzeled el magad a dobogón a hétvégén?
– A mostani versenyen is természetesen Extrém kategóriában indulunk, mert ugye ehhez a versenyhez ketten kelűnk, kell egy sofőr és egy navigátor (Czakó Kristóf). Akit azért megemlítenék, mert azért ebben a kategóriában már sok múlik a navigátoron is. Az hogy hol szeretnénk végezni a hétvégén, természetesen nyerni szeretnénk. Nyerni jön mindenki, aki versenyzik, de én, ha az autó kibírta a verseny végét és egyben maradt, bevitt minket a célba és még a dobogóra is fel állhatunk akkor elégedett vagyok.

Több ilyen jellegű esemény is zajlik az országban. Milyen érvek szólnak amellett, hogy itt Bér és környékén veszel részt a rendezvényen?
– Tavaly és tavaly előtt is itt volt az Észak Trophy záró futama, már kétszer voltam itt versenyen és tetszett a terep adottsága, nagyon kulturált és szép az Andezit hotel ahol megszállunk, egyszóval jó versenynek nézünk elébe, remélhetőleg lesz kihívás rendesen, az időjáráson nem fog múlni már az látszik, a terep meg adott.
Mik is azok a TKP (Teljesítmény Kontrol Pontok)?
– A nevében is benne van teljesítmény kontrol pont. Mindenki kap kategóriájához mérten egy feladatot, amit teljesíteni kell, lehet ez sár, egy patakon átkelés, egy vízmosáson átkelés, egy meredek parton való feljutás vagy ezeknek a keveréke, lényeg hogy teljesítse. Ha teljesíti, akkor leigazolják a menetlevélen, és rendbe van, mehet tovább, ha nem teljesíti a versenyző (mert lehet választani azt is) akkor büntető hibapontot kap, ami a végső értékelésnél beleszámít.
Eredményeidről, illetve 2014-es terveidről mesélnél?
– Az eredményeimet tekintve idei évet az Északi Trophy bajnokságban Extrém kategória második helyén végeztünk, amihez 5 alkalommal álltunk fel a dobogóra.
Tavalyi évet ugyan ebben a bajnoki sorozatban úgyszintén az Extrém kategóriában harmadik helyen zártuk. 2011-ben Profi kategóriában egy nagyon szoros bajnokságban az utolsó versenyen műszaki hiba miatt a második helyről visszaestünk az összetett negyedik helyre, de sokszor álltunk a dobogón abban az évben is.
A 2014 évi terveink között szerepel, hogy jövőre is ebben a bajnoki sorozatban, Extrém kategóriában minél többször felállni a dobogóra, és hátha jövőre sikerülne a bajnokságot is megnyerni.
Ezen túl viszont szeretnénk megmérettetni magunkat egy-két versenyen a Román nemzeti bajnokságban is.
Köszönet a Styl Bau 2003 Kft-nek.

Verseny infó: www.csapassunk.hu
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top