plakátkampány 202206 kÉp

Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA

Elindult a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. újabb közlekedésbiztonsági plakátkampánya, amely országszerte számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mellett hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A kommunikációban a súlyos balesetek előtti elképzelt utolsó mondatokkal és a mindenki által ismert, ám nem mindig megfogadott tanácsokkal gondolkodtatja el az ügynökség az autósokat és a motorosokat egyaránt. A gyorshajtás, illetve az ittas vezetés veszélyei, valamint a felelős közúti magatartás került a középpontba a HUMDA kampányában.

Tavaly 14 233 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Magyarországon, melyek során 18 599-en sérültek meg és 544-en meghaltak a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Utóbbi jelentős javulás az 1990-es 2400 feletti adathoz képest, de a 2020-as 460-hoz képest növekedésnek számít – igaz, akkor a koronavírus járvány miatt sokkal kevesebben vettek részt a közlekedésben. 2019-ben 602-en haltak meg közúti közlekedési balesetben, ahhoz képest csaknem 10 százalékos javulás a tavalyi statisztika. Idén az első negyedévben 98 a halálos áldozatok száma. A HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei figyelembevételével történik.

A HUMDA országos közlekedésbiztonsági plakátkampánya immár a harmadik ilyen figyelemfelhívó akciója az ügynökségnek; ezúttal olyan veszélyekről kommunikálunk, mint a gyorshajtás, a szabályok be nem tartására, az ittas vezetés, valamint a felelőtlen közúti magatartás. Korábbi aktivitásainkkal szemben most nemcsak egy hónapig, hanem egészen év végéig láthatók lesznek az óriásplakátok számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mentén.

Sokkoló megoldást választottunk annak érdekében, hogy minél több közlekedőt el tudjunk gondolkodtatni autózás vagy motorozás közben. A nagyon súlyos balesetek fotói mellett olyan mondatok szerepelnek a plakátokon, amelyeket a sofőrök közvetlenül a baj bekövetkezte előtt mondhattak vagy gondolhattak. Ilyen a „mindjárt ott, nyomom neki”, „a gyorsabb sáv az enyém”, az „egy sör nem sör”, az „oda még beférek” vagy a „motorral nincs dugó”. Persze nem csak elrettenteni akartunk, így mindezek mellé hasznos tanácsokkal is ellátjuk a közlekedőket: a szabálykövető, felelősségteljes, defenzív vezetési stílus előnyeire hívjuk fel a figyelmet. Ezek olyan alapmondatok, amelyekkel mindenki tökéletesen tisztában van, de mégsem mindig fogadja meg. Ilyen a „Ne siess, nem éri meg!” a „Ne vezess ittasan!” vagy a „Ne hősködj a motoron!”. Bízunk benne, hogy ez a kampányunk jól kiegészíti számos más hiánypótló munkát végző szervezet hasonló tevékenységét és minél több embert ösztönzünk a szabályos közlekedésre. Ha csak egy balesetet meg tudunk ezzel akadályozni, már megérte megszervezni a kampányt” – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Magyarországnak és az Európai Uniónak is célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes kimenetelű balesetek száma. Az ilyen figyelemfelhívó kampányok is hozzájárulnak ahhoz, hogy ezeket a nagyívű célokat elérjük. Az autók vezetőinek, a motorosoknak, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének közös felelőssége, hogy biztonságosabbak legyenek az útjaink.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top