Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Bottas nyert a kaotikus futamon

Fotó: Amber PR

Hét hónap szünetet követően a Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas nyerte meg a 2020-as különleges Forma-1-es szezon legelső versenyét, az Osztrák Nagydíjat. Az egyedi, fekete festésű Mercedesek erősek voltak a hétvége során. A gyengének titulált Ferrari viszont képviseltette magát a dobogón, hiszen Charles Leclerc a második helyre vitte célba piros autóját. A bronzérmes helyen nagy meglepetésre a McLarennel versenyző Lando Norris ért célba, aki egyben a leggyorsabb köridőt is megfutotta. Max Verstappennek nem sikerült a triplázás, a holland pilóta hazai pályán kiesett autója meghibásodása miatt.

„Elég nagy nyomás volt rajtam a verseny során. Egy biztonsági autós fázis még rendben volt. Az utolsónál már azt mondtam, „Ne már, újra!”. Sok esélye lett volna Lewisnak megszerezni a vezetést, még ha kevés hibát is vétettem. Nagyon gyors volt ma, mégis sikerült összeszedettnek maradnom és kézben tartanom a futamot. Nem is indulhatott volna jobban a szezon.” – szögezte le a versenygyőztes örömmel.

A februári teszteken mutatott erőviszonyok rajzolódtak ki a szezonnyitó Osztrák Nagydíj hétvégéjén, a Red Bull Ringen. A Mercedes nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott, ráadásul a téli teszten bemutatott DAS rendszerét a hétvégén szabályosnak nyilvánították. Valtteri Bottas kihasználta a világjárvány alatti kényszerszünetet és nagyon sokat edzett és készült a szezonra, ami meg is hozta a gyümölcsét az első vasárnapon. Bottasnak úgy kellett ez az eredmény, mint egy falat kenyér azután, hogy az ülésére több pilóta – így Sebastian Vettel is – pályázik. Az már csak hab lenne a tortán, ha a jövő hétvégén, ugyanezen a pályán megrendezésre kerülő Stájer Nagydíjon is győzedelmeskedni tudna.

Lewis Hamiltonnak idén sem állt a zászló Ausztriában, legalábbis eddig. A tavalyi zűrös versenyen elért ötödik helyét követően ezúttal egy büntetésnek köszönhetően csak negyedik lett. A nagy nevek úgy tűnik nem tanultak régi hibáikból. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is ismételte önmagát. Előbbi ugyanúgy Alexander Albont tolta ki a pályáról, mint 2019-ben Braziliában, s ismét megfosztotta a Red Bull pilótáját egy lehetséges dobogós helyezéstől. Vettel kipörgéséről pedig már jobb nem is beszélni. Bár tudni lehetett a Ferrari gyengébb formájáról és arról, hogy az igazán jó autóval csak a Hungaroringre készül, azért titkon sokan abban reménykedtek, hogy az a Vettel, akit mindenféle egyeztetés nélkül tettek ki a Ferraritól a karanténidőszak alatt, visszavág és megmutattatja, hogy nem véletlenül lett négyszer is világbajnok.

A biztonsági autónak többször is pályára kellett gurulnia a verseny során, sokan kiestek. Max Verstappen után Daniel Ricciardo (autójának túlmelegedése miatt), majd Lance Stroll (szenzorgondok miatt) következett. A két Haas pilóta, Kevin Magnussen és Romain Grosjean, fékproblémák következtében kényszerült kiállni. George Russell az 51. körben állt meg autójával a pálya szélén. Kimi Raikkönen kiesése volt talán a legemlékezetesebb. A finn Alfa Romeójának jobb első kereke ugyanis szimplán levált és nagy sebességgel vágott át a pályán, majd pattant vissza az ellenkező oldalra.

Lewis Hamilton mögött Carlos Sainz ért célba ötödikként. Ezt a helyezést a spanyol Sergio Pereznek is köszönheti, aki az utolsó pillanatokban kapott öt másodperces büntetést azért, mert gyorsan hajtott a bokszutcában. Emiatt csak hatodik lett a mexikói pilóta.

A hetedik helyre Pierre Gasly vitte célba a tél során AlphaTaurira átnevezett Toro Rossót. Esteban Ocon másfél éves kihagyást követően nyolcadik, pontszerző lett a Renault-val. Bár Raikkönen kiesett, csapattársa, Antonio Giovinazzi kilencedik lett az Alfa Romeo volánja mögött. Az utolsó pontot Sebastian Vettel viheti haza. A német jó úton haladt egy remek befejezés felé, amikor is a 31. körben olyan szerencsétlenül próbálta megelőzni Carlos Sainzt, hogy megpördült és a mezőny végére esett vissza. A Ferrari német pilótája zárja az első tizet.

Bár Kvjat a 12. lett az újonc Latifi mögött, de autójának felfüggesztés problémája miatt két körrel a verseny vége előtt kiállt.

A Forma-1-es csapatok, a szervezők és a média tagjai az új szabályok értelmében ott maradnak a helyszínen, elszeparáltan egymástól. A következő futamot, a Stájer Nagydíjat, ugyanis egy hét múlva (2020. július 12.) rendezik meg ugyanitt. Sorban a harmadik héten, korábban az eredeti időpontnál, pedig máris hozzánk érkeznek a Forma-1-esek, s a Hungaroring forró aszfaltján mutatják meg mit is tudnak a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjon.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top