Keresés
Close this search box.
Fotó: Red Bull / Getty Images

Düh, baleset és szenzációs debütálás a szezonnyitón

Fotó: Red Bull / Getty Images

A 2016-os Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj minden ízében izgalmakat tartogatott a szurkolóknak.

Mint ahogy arról tegnap beszámoltunk, az új kvalifikációs rendszer sokaknál kicsapta a biztosítékot. A szurkolók, a versenyzők, a csapatfőnökök és más szakemberek zöme egyetértett abban, hogy az új rendszer nem váltotta be a hozzá fűzött elvárásokat.

Éppen ezért a csapatfőnökök bevonásával rendkívüli megbeszélést tartottak a verseny előtt Melbourne-ben, ahol arra az elhatározásra jutottak, hogy a két hét múlva esedékes Bahreini Nagydíjon már a régi rendszer szerint fog zajlani a kvalifikáció.

„Hibát követtünk el, amit a következő versenyre javítani fogunk” – nyilatkozta az ülést követően a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

A hétvége azonban a verseny alatt is komoly izgalmakat tartogatott. Az utóbbi évek egyik legnagyobb balesetének lehettünk a szemtanúi, amikor a McLaren spanyol pilótájának, Fernando Alonsónak és a Haas versenyzőjének, a mexikói Esteban Gutierreznek az autói összeértek. A horrorbalesetet mind a ketten ép bőrrel megúszták, ám Alonso kocsija darabokra tört, ennek ellenére kikászálódott a roncsból.

„Ilyenkor nem vagy annak tudatában, hogy hol is vagy. Csak repülsz, látod az eget, a földet, majd megint az eget és újra a földet, és egyszerűen nem tudod. Amikor végre megálltam, láttam egy kis rést, amin kimászhatok és gyorsan meg is tettem, hogy otthon a szeretteim ne aggódjanak értem túlságosan. Ezek után nem tudtam, hol is vagyok pontosan, mert a pályától elég távol voltam, s annyit mondtam: sokat utaztam a repülés alatt. Sokkal lassabbnak tűnt az egész belülről, mint kívülről. Meg akarod állítani, de nem megy, csak megy és megy tovább. Ez elég ijesztő” – nyilatkozta a kétszeres spanyol világbajnok az eset után.

A verseny alatt komoly csata alakult ki a Toro Rosso két pilótája között is. Carlos Sainz Max Verstappen előtt haladt, azonban a fiatal holland gyorsabbnak érezte magát csapattársánál, de a pályán megelőznie nem sikerült. A frusztráltságát tetézte az, hogy Sainzt korábban hívták ki kerékcserére, amire a csapatrádióban így reagált: „Hányszor mondtam nektek, hogy problémáim vannak a gumikkal? Én akartam először kiállni.”

A 18 éves titán dühét a futamot követő interjúkban sem rejtette véka alá. „Hallhattátok, hogy mennyire ideges voltam. Ez egy nagyon kiábrándító verseny volt, egy elveszett lehetőség. Láthattátok, hogy Grosjean a Haas-al az első versenyükön a hatodik helyen futott be, mi ennél jobban is teljesíthettünk volna. A start jó volt, az első kiállásnál is minden rendben volt, de volt egy félreértés a másodiknál és ettől kezdve vált minden bonyolulttá.”

A futam legnagyobb meglepetését azonban kétségtelenül az amerikai Haas csapat és versenyzőjük, Romain Grosjean okozta. Egy debütáló istállóval szemben senkinek nincsenek igazán nagy elvárásai, általában azzal is egyöntetűen megelégszenek a szurkolók és a csapatfőnökök is, ha mindkét versenyzőnek sikerül befejeznie a versenyt. Grosjean ezt jelentősen túlteljesítette, hiszen hatodikként intette le a kockás zászló, ezzel pedig 8 pontot szerzett.

„Számunkra ez olyan, mintha a dobogó legfelsőbb fokára állhatnánk fel. Egy elképesztő hétvége és verseny volt. Ausztrália sosem volt kegyes hozzám, de színt váltottam és működött! Még sok területen van javítani valónk, de ez az eredmény egy lökést és önbizalmat ad mindannyiunk számára.” A 29 éves francia pilóta kitért még arra is, hogy a piros zászlós időszak kedvező volt számukra, hiszen akkor volt lehetőségük gumikat cserélni, s hihetetlen sikerüknek ez volt a kulcsmomentuma.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top