Fotó: Renault Sport Formula One Team

Két fontos hírt is szerdán jelentett be a Renault

Fotó: Renault Sport Formula One Team

Vége a találgatásoknak: a Renault végre döntött a 2017-es pilótapárosáról. Magnussen megy, Palmer marad.

Kevin Magnussen a Haas pilótája lesz 2017-től, így ő lesz a francia Romain Grosjean csapattársa a mexikói Esteban Gutiérrez helyett.

A 24 éves dán pilóta 2014-ben debütált a McLaren színeiben és már az első futamán felállhatott a dobogó második fokára. Azonban mit sem ért a remek év és az 55 szerzett pont, Fernando Alonso csapathoz való visszatérésével 2015-ben már kénytelen volt beérni a fejlesztőpilótai státusszal.

Magnussen idén ismét bizonyíthatott, hiszen a királykategóriába gyártóként visszatérő Renault őt szerződtette az anyagi gondokkal küszködő venezuelai Pastor Maldonado helyére. Annak ellenére, hogy a francia istálló idén leginkább csak szenvedett a pályán, kétszer is sikerült pontot szereznie a dánnak: Oroszországban hetedikként, míg Szingapúrban tizedikként intette le a kockás zászló. A nehézségek ellenére Magnussen szeretett volna a Renault-nál maradni, azonban a csapat túl sokáig halogatta a döntést, amely érthető módon igencsak frusztrálta a 24 esztendős pilótát. A dán valószínűleg akkor veszthette el végleg a türelmét, amikor a Renault a múlt hónapban jelentette be, hogy leszerződtette Nico Hülkenberget, míg a csapattárs személyéről még akkor sem született döntés.

A GPUpdate.net újságírója megpróbálta elérni Magnussen sajtósát, azonban csak az édesapjával, Jannel tudtak beszélni aki annyit mondott, hogy „a jövőjéről magának, Kevinnek kell nyilatkoznia”.

Érdekesség, hogy habár a Renault igencsak hosszúra nyújtotta a pilótapárosának a bejelentését, a szerdai legfontosabb motorsporthírek hozzájuk kapcsolódnak, hiszen nem sokkal azután, hogy bejelentették Magnussen csapattól való távozását, megerősítették, hogy Jolyon Palmer jövőre is náluk fog versenyezni.

 

Palmer nem maradt ülés nélkül

A GP2 2014-es bajnoka tavaly még a Lotus tesztpilótája volt, azonban megérte számára a várakozás, hiszen idén már lehetőséget kapott arra, hogy élesben is bizonyítson a királykategória rajtrácsán. A kezdet számára nem volt könnyű, hiszen Kínában utolsó lett, míg Monacóban egy baleset miatt be sem tudta fejezni a futamot és idén eddig csak Malajziában tudott egyetlen pontot szerezni.

Palmernek volt bőven aggódni valója a jövője miatt, hiszen sokáig úgy tűnt, hogy Magnussen helye biztos a csapatnál, továbbá az istálló teszt– és tartalékpilótája, Esteban Ocon is esélyes volt a Renault egyik ülésére. Mivel Magnussen végül a Haas-hoz, míg Ocon a Force Indiához igazolt, így a brit fellélegezhetett – és meg is hosszabbították még egy szezonra a kontraktusát. „Nagyon boldog vagyok, a Renault-nál a második szezonomat is eltölthetem, és már alig várom, hogy megháláljam a csapat bizalmát a pályán nyújtott teljesítményemmel” – kommentálta Palmer, majd hangsúlyozta: 2015 óta dolgozik Enstone-ban és nagyra értékeli a francia istálló infrastrukturális fejlesztéseit.

„Eddig számomra a Forma-1 egy meredek tanulási görbe, és tudom, hogy egyre jobban teljesítek és még sok dolog áll előttem. Óriási hajtóerő és lelkesedés tapasztalható Enstone-ban és Viry-Châtillonban egyaránt, várom a következő évet és megtisztelő számomra, hogy részt vehetek benne.”

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top