A Red Bull Motorsport tanácsadója, Helmut Marko úgy fogalmazott, hogy a Forma-1-nek a szezon végére egy másik megoldást kell találnia a motorokat illetően: véleménye szerint megoldás lenne az, ha engedélyeznék az önálló motorellátást, ami – szerinte – nem csak egyszerűbb, hanem olcsóbb is lenne. Az osztrák szakember azzal fenyegetőzik, hogy ha nem tesznek eleget a kérésnek, akkor a Red Bull záros határidőn belül kiszáll a királykategóriából.
A legutóbbi ülésen – amely az FIA elnöke, Jean Todt vezényletével zajlott le – nem csak F1-es, hanem más motorgyártók is részt vettek, s az ott született megállapodás szerint 2021-től nem csak hangosabbak, hanem olcsóbbak is lesznek a motorok.
Azonban Marko hangsúlyozta: szükségük van független motorszállítóra az új szabályozás keretein belül, s amennyiben ez nem valósul meg, a Red Bull nagyon komolyan elgondolkodik azon, hogy maradnak-e a királykategóriában.
A Red Bull és junior csapata, a Toro Rosso számára is a Renault biztosítja az erőforrásokat.
Amikor Helmut Markót a Red Bull jelenlegi helyzetéről illetve álláspontjáról kérdezték, akkor az F1 hivatalos weboldalának így fogalmazott: „Legkésőbb 2021-ig egy független motorszolgáltatónak az F1-be kell érkeznie. Ez több, mint szükséges.”
„Az ideális motor egyszerű, hangos és kevesebbe kerül 10 milliónál.”
„Egy sokkal kevésbé kifinomult motorról beszélünk, mint a jelenlegi – egy egyszerű versenymotor. Megannyi cég van, amelyek ezeknek a feltételeknek eleget tudnak tenni.”
„Az új tulajdonosoktól, a Liberty Mediatól az FIA-val együtt azt várjuk, hogy erre legkésőbb a szezon végéig megoldást találjanak. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a Forma-1-ben való további maradásunk egyáltalán nem biztosított.”
A Renault az utóbbi években nem jár éppen a csúcson a motorgyártásban, ugyanis 2014 óta nem nagyon tudnak beleszólni a világbajnoki címért folyó harcba, ami a négyszeres világbajnok csapat számára egyre inkább frusztráló, s egyre inkább szükségük lenne versenyképes erőforrásokra.
A Red Bull korábban leült tárgyalni a Mercedesszel, a Ferrarival de még a Hondával is, azonban végül mégis a francia gyártóval írták alá a szerződést.
Szólj hozzá