Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Ricciardo bravúros győzelme

Fotó: Amber PR

Daniel Ricciardo megtáltosodott a Kínai Nagydíj  versenynapján, begyűjtötte Forma-1-es pályafutása hatodik győzelmét. A szombaton turbóproblémákkal küzdő ausztrál pilóta a hatodik helyről rajtolva szerezte meg a Red Bull idei első győzelmét. A második helyen a nagyon frusztrált Valtteri Bottas ért célba, miközben a bronzérmes helyen Kimi Raikkönent üdvözölhetjük, Ausztrália után újra.

Felemás érzelmekkel zárta a vasárnapot a Red Bull. Miközben nagyon örülhet az év végén lejáró szerződéssel rendelkező Daniel Ricciardo meseszép győzelmének, addig ifjú titánja, Max Verstappen messze nem nyújtott kiemelkedőt. A szezon első két futamát pocsék helyezéssel záró osztrák csapat rendkívül örülhet ennek a győzelemnek, hiszen Sebastian Vettel és a Ferrari mellett más eddig nem rúghatott labdába. A bahreini dupla nullázás után jól jön mind az első és mind az ötödik helyezésekért járó pont a repülő bikák számára.

Az idei szezonban az eddigi összes győzelem megszerzésében nagy szerepet játszott a csapatok kitűnő stratégiája. Ez nem volt másként Daniel Ricciardo győzelme esetén sem, aki 20 körrel a verseny vége előtt száguldott fel a hatodik helyről az élre. Merész előzések, megfelelő gumiválasztás, gyors bokszbeállások és a biztonsági autós fázis segítették útján az ausztrált, aki nem hagyhatta ki a cipőből pezsgőzés általa teremtett hagyományát a kínai dobogón sem.

„Mikor észrevettem, hogy jó tempóban haladok, nem engedtem ki a győzelmet a kezeim közül. Tudom, minden eddigi győzelmemet hasonló körülmények között szereztem meg. Őrület és nagy élvezet volt. A tegnapi események után úgy gondoltam, hogy a mezőny végéről rajtolok. A csapat jutalmat kapott, hogy az időmérőn elindulhattam, de ez a legnagyobb jutalom.” – szögezte le a hatalmas mosolyú pilóta.

A biztonsági autós fázisban mindkét Red Bull kijött friss gumikért, miközben ezt a lehetőséget a Ferrari és a Mercedes is kihagyta. Ezáltal Valtteri Bottas és Sebastian Vettel is elesett a győzelmi lehetőségétől. A biztonsági autót a két Toro Rosso pilóta, Pierre Gasly és Brendon Hartley balesete miatt kellett pályára küldeni. A fiatal francia merész előzésbe kezdett, de összeakadt csapattársával, ami miatt rengeteg törmelék került a pályára.

A 36. körben ismét elindulhatott a versenyzés, s ez volt a fordulópont a futamon. A frissebb, lágy gumikon hajtó Red Bullok ekkor húztak bele, s ekkor kezdte meg Ricciardo az előtte haladók kielőzését. Miközben az ausztrál szép manőverekkel egyre feljebb került, addig Verstappennek nem ment olyan jól a versenyzés. Mi több, Sebastian Vettel óvatlan előzésébe kezdett, egymáshoz ért a két autó, mindketten megpördültek, s ez vetett véget végleg a rajelsőként induló Vettel győzelmi, vagy akár dobogós esélyeinek.

Verstappen tíz másodperces büntetést kapott, s bár vissza is esett a mezőnyben, Vettel sokkal jobban. Raikkönen, Hamilton és még Nico Hülkenberg is ki tudta előzni a ferraris pilótát a tempóvesztés következtében. Bár a szombati eredmények láttán egyértelmű Ferrarigyőzelem volt várható vasárnapra, ekkorra bizonyossá vált, hogy Vettel nem hogy triplázni nem fog, de valószínűleg dobogóra se fog állni.

A második helyért ádáz harc folyt a két finn pilóta, Bottas és Raikkönen között. Végül a Mercedes pilótája lett e küzdelem győztese, bár később Bottas nem volt virágos jókedvében. Egy ideig vezette a futamot, s lehet egy ideig már a zsebében is érezte a győzelmet.

Lewis Hamiltonról meglepően kevés szó esett. Csöndes versenyt futott a brit és Verstappen büntetését követően szerezte meg a negyedik helyezést. Mivel azonban Sebastian Vettel csak nyolcadikként futott célba, Hamilton csökkenteni tudta hátrányát Vettelhez képest az egyéni ponttáblán. Jelenleg kilenc pont a különbség közöttük.

Nico Hülkenberg hatodik lett a Renault-val, s Fernando Alonso, Vettelt a pályáról kitolva, ért célba hetedikként, s tolta le a ferrarist a nyolcadik helyre. Carlos Sainz kilencedik helyével tette a Renault-ót dupla pontszerzővé. Az első tizet a Haas pilótája, Kevin Magnussen zárja. A versenyből csak Brendon Hartley kényszerült kiállni.

A jó idő elérkezett végre Európába is, s a csapatok is visszaköltöznek a vén kontinensre április végén. Ezúttal rendhagyó módon az Azeri Nagydíjjal veszi kezdetét a szezon európai része. Itt immár harmadjára áll a mezőny rajthoz két hét múlva (2018. április 29.). Tavaly Daniel Ricciardo nyerte meg ezt a futamot, s mostani sikerén felbuzdulva ráhajthat az ausztrál egy újabb győzelemre. Azért a Mercedes és a Ferrari sem fog csendben ülni a babérjain.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top