Hamiltonra rájár a rúd, miközben Rosberg tovább írja sikerszériáját.
Lewis Hamilton számára frusztrálóan indult a hétvége, ugyanis váltócseréje miatt öt rajthelyes büntetést kapott, így a legjobb esetben is csak a hatodik rajtkockából indulhatott volna. A pechszéria később folytatódott a háromszoros világbajnok számára, miután a hőenergia-visszanyerő rendszere meghibásodott, így már a Q1-ben kiállni kényszerült. A vasárnapi futamnak Hamilton majd új motorral vág majd neki.
„Észrevettem a problémát, amint kimentem. Nem egy szerencsés helyzet, de ezek a dolgok azért történnek meg, hogy próbára tegyenek minket, ebből pedig tanulnom kell.
Biztos vagyok abban, hogy a srácok legalább ugyanannyira csalódottak, mint én – de együtt nyerünk s vesztünk. Ebben az esetben meg kell tudnunk, hogy pontosan mi okozta a problémát, és azon kell dolgoznunk, hogy többet ilyen ne forduljon elő.”
Hamilton akár a bokszból is rajtolhat a holnapi versenyen. 2014-ben a Hungaroringen – amin megannyi pilóta szerint rendkívül nehéz előzni – kényszerült a bokszutcából rajtolni, azonban a britet ez sem tántorította el akkor, hiszen harmadikként haladt át a célvonalon.
„Van lehetőség az előzésre. A gumitaktikán sok múlik, szóval lehet, hogy itt nem lesz annyira könnyű dolgom. De természetesen mindent megteszek, akkor van vége a csatának, ha már leintett a kockás zászló” – kommentálta a szombati időmérő edzés eseményeit Hamilton.
Nico Rosberg remek formában van. Nem elég, hogy a vb pontversenyt magabiztos előnnyel vezeti, de a hétvége történései is az ő malmára hajtják a vizet. A kérdés már csak az, hogy a 30 éves német ki tudja-e majd aknázni a holnapi futamban rejlő lehetőségeit.
Mivel a versenyen a Q3 résztvevőinek azokon az abroncsokon kell elrajtolniuk, amin a legjobb köridejüket futották, így ez a Mercedes pilótája esetében sem lesz másképp. Paddy Lowe, az istálló technikai igazgatója szerint a szuperlágyakon rajtoló Rosberget a rajtot követő öt körben valószínűleg kihívják kerékcserére, így megőrizhető lesz az előnye.
„Én még ennyire nem mentem bele a stratégiai dolgokba, de azt hiszem, ez nem nagy gond” – reagált Rosberg. „Lehet, hogy előnyünk származik belőle, de ezt majd akkor meglátjuk.”
Rosberg amúgy 23 rajtelsőségével utolérte a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót az örökranglistán, de úgy fogalmazott, hogy inkább csapattársával, Hamiltonnal szeretne harcba szállni. „Természetesen örülök annak, hogy a hétvége eddig számomra jól alakult.
Az autó jól kezelhető volt a kvalifikáción, befejeztem egy kört, meglett a pole. De nem vagyok attól elragadtatva, hogy Lewisnak nem volt szerencséje, így a kettőnk közötti csata is elmaradt” – konstatálta kissé csalódottan Rosberg.
„Keserédes nap volt ez számunkra. Nico fantasztikus munkát végzett, egy ‘szörny’ kört rakott össze a Q3-ban, a pole-al pedig megmentette a csapat hétvégéjét. Másrészről viszont sajnálom Lewist. Egy fárasztó csatája volt, miután büntetést kapott a váltócsere miatt, de a vasárnap sem lesz könnyebb számára, hiszen egy egész mezőnyön kell átverekednie magát, miután egy mért kört sem tudott megtenni” – foglalta össze röviden a hétvége történéseit a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
Daniel Ricciardo teljesítménye mindenkit meglepett, ugyanis a Red Bull ausztrál pilótája a második legjobb időt futotta a Q3 alatt, ezzel pedig Rosberg mellől, és a Ferrarik előtt rajtolhat.
Csapaton belül is hatalmas meglepetést hozott a mindig mosolygós pilóta, hiszen a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is alig akart hinni a szemének. „Honnan a csudából jött ez? Le vagyok sokkolva” – nyilatkozta a Sky Sports riporterének Horner. Mondandóját azzal folytatta, hogy hatalmas teljesítmény számukra a második rajtkockát megszerezni. „Egyszerre csak gyorsabb és gyorsabb lett, majd mindent összerakott. A szél megtréfálhatta volna, de végül megcsinálta.
Rosberg egy teljesen más stratégián van, de versenyben vagyunk. Tudjuk, hogy sebezhetőek vagyunk, de egy ideig biztosan az első sorban leszünk és mindent beleadunk” – zárta gondolatait Horner.
Ricciardo elmondta, hogy a szuperlágy gumik viselkedésének megértése volt a sikerük legfőbb kulcsa. „Hogy őszinte legyek, nem kezdtünk éppen a legjobban a Q1-ben.
A súlyelosztás miatt nem úgy tűnt, mintha közel tudnánk kerülni az első sorokhoz, de a Q3-ra találtunk még spirituszt az autóban.
A szuperlágy gumik menedzselése egy körön ezen a pályán elég trükkös, hiszen hamar elkezdi enni a gumikat. Amikor ezt megértettük, akkor a mérnökök igazítottak a guminyomáson.
A második hely a rajtrácson azonban döbbenetes számunkra. Nem vártam ezt” – tette hozzá Ricciardo.
A Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen holnap a harmadik rajtkockából indulhat. Ahogy azt tőle megszokhattuk, nem volt éppen elégedett az eredménnyel. A finn versenyző a 14. kanyarban vétett hibát, aminek köszönhetően a körideje is rosszabb lett. „Ez szégyen. Azt hittem, hogy lesz még egy esélyünk arra, hogy megszerezzük a rajtelsőséget, de így alakult. Holnap megpróbáljuk a legjobbat kihozni a versenyből.”
Räikkönen csapattársa, Sebastian Vettel mindössze egy kört teljesített a Q3-ban, hogy gumit spóroljon a versenyre. „Magabiztos voltam és azt hittem, hogy egy kör alatt tudok elég jó időt futni, de nem így lett. Nem vagyok elégedett a körrel, hiszen vétettem egy pár, amúgy kivédhető hibát, ami sokba került nekem.”
A hét egyik legnagyobb híre volt, hogy Fernando Alonso zöld utat kapott és a szezonnyitón elszenvedett hatalmas balesete után Kínában végre rajthoz állhat. A spanyol nagy szenvedéllyel és lelkesedéssel vágott neki a hétvégének, azonban a jó hangulatát romba döntötte a kvalifikáció második etapját megszakító piros zászló, aminek köszönhetően a McLaren versenyzője nem tudta befejezni a körét, így nem jutott tovább a Q3-ba. „Rendkívül frusztrált vagyok, hiszen mindkét McLarenben megvolt az a potenciál, hogy bejusson a Q3-ba.
Versenyképesek voltunk annak ellenére, hogy nem facsartuk ki a motorból a maximumot és nem tettünk fel új abroncsokat… Vártunk a megfelelő körre, amivel bejuthatunk a Q3-ba, de ez nem jött el” – nyilatkozta csalódottan az időmérő után a kétszeres világbajnok. Hozzátette, hogy mindezek ellenére pozitívan tekint a jövőbe, hiszen egy pár versennyel ezelőtt még azért küzdöttek, hogy az időmérő első szakaszából tovább tudjanak lépni. Mindemellett Alonso reménykedik a holnapi pontszerzésben. „Tegnap nem voltunk teljesen elégedettek a versenytempóval, így néhány módosítást eszközölnünk kellett. Meglátjuk, hogy holnap ez mire lesz elég.”
A Q2-ben a piros zászlós szakaszt Nico Hülkenberg szerencsétlen esete idézte elő, ugyanis a német pilóta Force India-jának balelső kereke önálló életre kelt, s levált az autóról. A 28 éves pilóta végül három rajthelyes büntetést kapott, így a tizedik helyről a 13.-ra csúszott vissza.
A 2016-os Kínai Nagydíj rajtsorrendje:
1. N. Rosberg (Mercedes) 01:35.402
2. D. Ricciardo (Red Bull) 01:35.917
3. K. Raikkönen (Ferrari) 01:35.972
4. S. Vettel (Ferrari) 01:36.246
5. V. Bottas (Williams) 01:36.296
6. D. Kvyat (Red Bull) 01:36.399
7. S. Perez (Force India) 01:36.865
8. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) 01:36.881
9. M. Verstappen (Toro Rosso) 01:37.194
10. N. Hulkenberg (Force India) 01:37.333
11. F. Massa (Williams) 01:37.347
12. F. Alonso (McLaren) 01:38.826
13. J. Button (McLaren) 01:39.093
14. R. Grosjean (Haas) 01:39.830
15. M. Ericsson (Sauber) 01:40.742
16. F. Nasr (Sauber) 01:42.430
17. K. Magnussen (Renault) 01:38.673
18. E. Gutiérrez (Haas) 01:38.770
19. J. Palmer (Renault) 01:39.528
20. R. Haryanto (Manor) 01:40.264
21. P. Wehrlein (Manor) nincs idő
22. L. Hamilton (Mercedes) nincs idő
Szólj hozzá