Keresés
Close this search box.

Wolff ostobaságnak nevezte a balesetet

blank

Nem csak az Osztrák Nagydíj időmérő edzése, de maga a futam is izgalmasra sikerült – a győzelem pedig az utolsó pillanatban lett Lewis Hamiltoné.

Habár Jenson Button zseniálisan versenyzett, s ennek köszönhetően a hatodik helyen ért célba, ezzel együtt pedig az első Forma-1-es szezonját teljesítő Pascal Wehrlein megszerezte a Manor első pontját, azonban mégsem ezekre figyeltek a legtöbben az Osztrák Nagydíj leintését követően.

A Mercedes két versenyzője az utolsó pillanatig harcolt a futamgyőzelemért. Mind a két pilóta két kiállásos taktikán volt – először a vb-címvédő Lewis Hamilton hajtott ki a bokszba friss abroncsokért, s a lágy keveréket tették fel neki. Nem sokkal később a pontverseny élén álló Rosberg állt ki, ő pedig a szuperlágyakon folytatta tovább a csatát. A német a kiállást követően a második helyre jött vissza a Red Bull fiatal tehetsége, Max Verstappen mögé, majd nem sokkal később ő is, és csapattársa is megelőzte a hollandot. A 71. körbe érve vettek igazán fordulatot az események, amikor Rosberg az első kanyarban fékhiba miatt rontott, s ezt próbálta meg kihasználni Hamilton a második kanyarban – a brit külső ívről szeretett volna előzni, azonban Rosberg védte a pozícióját, ennek következtében összeértek. Végül Hamilton jött ki jobban az ütközésből, elsőként haladt át a célvonalon, míg Rosberget Verstappen és Räikkönen is megelőzte, de végül negyedikként be tudta fejezni a futamot.

„Kizsigerelve érzem magam, ez egyszerűen hihetetlen” – reflektált a futam után Rosberg. „A sport néha ilyen. Biztos voltam abban, hogy nyerhetek, de aztán az utolsó körben elvesztettem. Elég intenzív.
Harcoltunk, nekem meg gondjaim akadtak a fékekkel, mivel a vége felé már túlforrósodtak, ráadásul a gumijaim is elkoptak, így Lewis számára adott volt a lehetőség.

Magabiztos voltam – azt hittem, hogy meg tudom védeni a pozíciómat és a győzelmet én vihetem haza. Belül voltam, védtem a pozíciómat, de a kanyarba mélyebben mentem bele – úgy gondolom, hogy ez is rendben volt, hiszen én voltam elöl, én diktáltam a tempót. Igazából meglepődtem, hogy Lewis így fordult, ebből lett aztán a baleset.”

A bokszban is komoly izgalmakat okozott a két csapattárs ütközése – Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a Sky Sportsnak adott interjújában konkrétan ostobának és eszetlennek nevezte az esetet. „Láttuk, hogy a fékekkel problémák vannak, ezt azonban nem közölhettük a versenyzőinkkel. Rendkívül idegesítő volt azt látni, hogy a két pilótánk ütközik össze egymással.”

2016-os Osztrák Nagydíj:

1. L. Hamilton (Mercedes) 1:27:38.107
2. M. Verstappen (Red Bull) +5.719
3. K. Räikkönen (Ferrari) +6.024
4. N. Rosberg (Mercedes) +16.710
5. D. Ricciardo (Red Bull) +30.981
6. J. Button (McLaren) +37.706
7. R. Grosjean (Haas) +44.668
8. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) +47.400
9. V. Bottas (Williams) +1 kör
10. P. Wehrlein (Manor) +1 kör
11. E. Gutiérrez (Haas) +1 kör
12. J. Palmer (Renault) +1 kör
13. F. Nasr (Sauber) +1 kör
14. K. Magnussen (Renault) +1 kör
15. M. Ericsson (Sauber) +1 kör
16. R. Haryanto (Manor) +1 kör
17. S. Pérez (Force India) +2 kör

Kiestek
18. F. Alonso (McLaren) +7 kör
19. N. Hülkenberg (Force India) +7 kör
20. F. Massa (Williams) +8 kör
21. S. Vettel (Ferrari) +55 kör
22. D. Kvyat (Toro Rosso) +69 kör

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top