Keresés
Close this search box.
Fotó: Háfra Zsolt

„Egyértelmű célom a dobogó”

Fotó: Háfra Zsolt

Kedvezhet a szabályváltozás a 220 Volt H-Moto Team versenyzője, Bódis Richárd számára, hiszen a Superbikevb betétsorozatában, az EJC-ben a Magny-Cours-i hétvégén új gumiszabály lép életbe.

Ismerős pályán, de új gumiszabályok mellett száguldhat Magny-Cours-ban a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzője, Bódis Ricsi. A 22 éves magyar motoros az általa már ismert és kedvelt francia pályán folytatja szereplését a Superbike-vb betétsorozatában, az EJC-ben. Ezúttal egyértelmű célja, hogy dobogóra álljon a vasárnapi versenyt követően, ráadásul az összetett ötödik helyéről is szeretne előre lépni.

Egy biztos, amit két hete, a németországi Lausitzringen nyújtott Bódis Ricsi, arra sokáig emlékezni fog mindenki, aki csak látta. A 220 Volt H-Moto Team motorosa a 28. helyről indulva átkígyózott szinte az egész mezőnyön, végül az ötödik helyen intették le a Superbike világbajnokság betétsorozatában, az EJC-ben. A magyar motoros most újra bizonyíthat, ugyanis az általa már ismert és kedvelt francia pályán, Magny-Cours-ban áll rajthoz a hétvégén. A 22 éves versenyző az összetett ötödik helyéről vág neki a hétvégének – ezúttal szó sincs büntetésről vagy hátrasorolásról –, és az a terve, hogy egy itteni dobogós hellyel képes lesz a második helyen álló rivális 16 pontos előnyéből faragni. Erre minden esélye megvan, hiszen a számára kedvező új gumiszabályt éppen a francia viadalon vezetik be.

„Nagy reményekkel várom a hétvégét, hiszen a múltkori teljesítményemmel bizonyítottam, helyem van a legszűkebb élmezőnyben. Elképesztően motivált vagyok, hiszen egy itteni dobogós hellyel összetettben is képes leszek előrébb lépni, ugyanis még nem mondtam le a második hely megszerzéséről. Nem ismeretlen előttem a pálya, hiszen két évvel ezelőtt már versenyeztem itt, ráadásul akkor is a mezőny végéről értem oda a pontszerző helyre. Nemcsak szeretem, hanem fekszik is nekem ez az aszfaltcsík, ráadásul a mostani versenytől már a stílusomnak is kedvező új gumiszabályt vezetnek be. Egyrészt az első szabadedzésen a múltkori időmérős abronccsal fogunk menni, így mivel én mindössze egy kört tettem meg Lausitzringen, már az első felmenetelkor komoly munkát végezhetünk anélkül, hogy a gumit kímélnem kéne. A második szabadedzésre és az időmérőre egy szett új abroncsot kapunk, míg a versenyre egy újabbat, ami egyet jelent azzal, végre bőven lesz időnk kizárólag a minél jobb beállításokkal foglalkozni a gumik kopásának figyelése helyett. Úgy érzem, számomra ideális körülmények között rendezik meg ezt a futamot, már csak nekem kell hozzátennem, amit tudok” – fogalmazott Bódis Ricsi.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top