Keresés
Close this search box.

Balogh Bence: Kell ennél több?

Ha nincs akció, nincs néző, ha nincs néző, akkor nincs szponzor, ha nincs szponzor, akkor pedig nincs autóversenyzés sem.

Balogh Bence
GFS OXXO Energy Team
Suzuki Swift 1.6 Sport
Autós Gyorsasági verseny
Hungaroring 2014.10.11-12.

2014 Swift Cup Europe bajnoka ként vettél részt az utolsó versenyhétvégén és megszerezted a Magyar Suzuki Swift 1.6 kupa bajnoki címét is.
Kihagytad a pénteki edzés lehetőséget, mi történt veled?
– Pénteken még óráim voltak Londonban és nem akartam kihagyni egyet sem. Szombaton hajnalban értem haza és egy pár óra alvás után már indultam is pályára.
Érezted a kihagyás hatását az időmérőn?
– Szombaton rögtön az időmérővel kezdtünk és a negyedik helyet sikerült megszereznem, de magam sem számítottam arra, hogy elől tudok végezni (nem lehet edzés lehetőséget kihagyni, ha nyerni szeretnél). Ebből végül a harmadik pozíció lett, mert végül Csík Jani idejét pályaelhagyás miatt elvették. Ez sajnos a „superpole” időmérésben benne van, de azzal a hazai gyakorlattal magam sem értek egyet, hogy a versenyző nem nézheti meg az esetről készült videó felvételt.
A szombati futamod hogyan sikerült?
– Elsősorban arra koncentráltam, hogy megszerezzem a hiányzó versenytempót, ráérezzek a pályára, másodsorban pedig, hogy a magyar bajnoki címet még a vasárnapi két futam előtt bebiztosítsam. Ehhez a harmadik hely elegendő lett volna. A futamon a második helyen intettek le, amiből végül ötödikre estem vissza egy 10mp-es büntetés miatt.
Miért kaptál büntetést?
– Feleslegesen, az csináltam, amit szoktam, csak most nem jött ki jól. Olyat tettem, amit 10-ből 10-szer megpróbálnék = előztem, mert volt rá reális esélyem. Nagy kár, hogy olyanok hoznak ilyen kérdésekben döntéseket, akik még az életükben nem ültek versenyautóban. Számukra az lenne a megfelelő, ha az autók a rajsorrendben vonatoznának a verseny végéig, mert ugye fő a biztonság. Szerintem a versenyzés nem erről szól, ennél még a motorversenyeken is több tere van a versengésnek, pedig ott a motoros bőre a karosszéria. Nem igazán értem, hogy a döntéshozók miért hagyják, hogy tönkre tegyék a versenyeket. Ha nincs akció, nincs néző, ha nincs néző, akkor nincs szponzor, ha nincs szponzor, akkor pedig nincs autóversenyzés sem.
Mi történt vasárnap?
– Az első futamon, az első helyen, a második futamon pedig a harmadik végeztem. Az utóbbi futam volt az izgalmasabb, mert el első kör második kanyarjában telibe vertem az elém beforgatott autót és ezzel egyrészt visszaestem az utolsó helyre, másrészt megütöttem az autóm futóművét és jelentősen rontottam az aerodinamikáját. Ezzel a „szuboptimális kombóval” sikerült a második helyig feljönnöm, de megtartani már nem tudtam, mert sokat veszítettem a tempómból és Csík Jani végül megelőzött.
Miként értékeled a hétvégi kétnapos versenyt?
– Összességében sikeresnek tartom, megszereztem a Magyar Bajnoki címet is, de nem vagyok elégedett. Jobban is sikerülhetett volna az utolsó futam, de egyszer nekem is lehet balszerencsém. Ennyi belefér.
Miként értékeled a mögötted álló szezont?
– Maximálisan elégedett vagyok. Szinte már mesébe illő az egész: az első évem az autósportban, de megszereztem mindkét lehetséges bajnoki trófeát, minden versenyen pontot szereztem, a futamok több mint felét megnyertem és csak három alkalommal maradtam le a dobogóról. Kell ennél több?
2015-ös célod az autósportban?
– Angliában járok egyetemre ezért kézenfekvő, hogy kint keressek magamnak valamit. Sokat kell még fejlődnöm, ezért elsősorban a márkakupák érdekelnek. Szerencsére odakint számtalan sorozatból lehet válogatni. A jelenlegi állás szerint a Mini Challenge Uk-ban fogok versenyezni jövőre az S275 osztályban egy vérbeli versenyautóval.
– Hajósi Miklós –
www.hajóka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top