Szoros csatákkal és célvonalig tartó küzdelemmel zárult az M1Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság 5. fordulója, a Nyír1 Baja, amely egyben az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság állomása is volt. A győzelmet két szakaszelsőséggel Csucsu és Mesterházi Márk szerezték meg.
Az időjárás kegyes volt a versenyzőkkel: az első szakasz rajtjára elállt az eső, így igazán terepralis körülmények között rajtolhatott el a mezőny. Az indulók egy nap alatt 305 kilométert és 4 szakaszt teljesítettek, technikás, nehéz, mély homokos terepen – igaz, a nap első felében az éjszakai esőnek köszönhetően még csúszós sárréteg borította a pályát.
Az első gyorsaságin Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal futották meg a leggyorsabb időt, 32 másodperccel Csucsu és Mesterházi Márk párosa előtt, míg a második szakaszon felcserélődött a sorrend. A harmadik körben – az első két gyorson harmadik helyet szerző – Miroslav Zapletal és Marek Sykora autózták a legjobb időt, másodikként Csucsuék, harmadikként pedig Mészáros Lőrinc és Liszi Norbert értek be.
Az utolsó szakasz döntött az abszolút eredményről. Csucsuék ismét a leggyorsabbnak bizonyultak, így megőrizték vezető helyüket. A páros az első szakaszon óvatosabban kezdett, hogy feltérképezzék a pályát és az azt követő szakaszokra minimalizálják a hibák lehetőségét. Ez a taktika pedig bevált, hiszen az abszolút és a T3-as értékelésben is a győztes kupát emelhették a magasba.
„Rendkívül élveztem a futamot, az erdőbe be- és kimenő szakaszokkal. Délelőtt felmértük a pályát, délután az irány megfordításával azonban rendesen beletapostunk a gázba. Az autó remekül működött, technikai probléma nélkül tudtunk menni, nagyszerű ritmusban. Most, hogy megéreztük a győzelem ízét, a Raid of the Championsra is ezt a célt tűztük ki” – nyilatkozta Csucsu.
A második helyen Miroslav Zapletal és Marek Sykora értek célba, hozva megszokott formájukat. A cseh-szlovák duó az utolsó gyorson technikai problémával küzdött, azonban így is sikerült megnyerniük az Ultimate kategóriát.
„Az első két szakaszon nagyon csúszkált az autó, a harmadik speciálon viszont nagyon jó tempóban tudtuk teljesíteni. A negyedik körben nagyjából 20 kilométerrel a vége előtt motorproblémával küzdöttünk, de most nagyon örülök, hogy a célban vagyunk” – mondta a navigátor.
A harmadik helyen Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal végeztek, akik T4Nat kategóriában sorozatban harmadszor állhattak a dobogó legfelső fokára.
„Nagyon nehéz, technikás volt a pálya, mély homokkal. Kihívást jelentett az is, hogy az autót megóvjuk, hiszen a szakaszok között rövidek voltak a szervizek. Kimerítő futam volt, de azt kaptuk a hétvégétől, amit vártunk és sikerült behúznunk a kategóriagyőzelmet. Az első két gyorsot nagyon megnyomtuk, délután pedig már előre is tekintgettünk. Jövő hétvégén Lengyelországban versenyzünk, emellett szerettük volna bebiztosítani az év végi szép eredményünket is itt, Nagykállón” – nyilatkozta a pilóta.
Az Ultimate kategória második helyét Lónyai Pál és Trébitsch Miklós szerezték meg, elmondásuk szerint az erdőben futó, gyors, nagy tempós szakaszok voltak a kedvenceik és ezeknél a részeknél igazán kapaszkodni kellett a kormányba. A csoport harmadik helyén Brutovsky Frantisek és Josef Radina értek célba a Forddal.
A Challenger kategória második helyezettjei Mészáros Lőrinc és Liszi Norbert lettek, akik – a mezőny nagy részéhez hasonlóan – a délutáni szakaszokon kapták el igazán a ritmust. Ezzel pedig összetettben bejöttek a 4. helyre. Csapattársaik, Hoffer Zsolt és Tagai Róbert értek célba harmadikként, akik első terepralis szezonjukat futják együtt. A pilóta elmondta, hogy még mindig gyűjtik a tapasztalatokat, de nagyon élvezik a versenyzést. Hozzátette: gyakran meglepődik azon, hogy mire képes egy tereprallye autó – olyanra is, amiket rally versenyzőként sosem gondolt volna.
T4Natban másodikként Kéry Szilveszter és Bartha Barbara futottak be, a dobogó harmadik fokára pedig Tóth Péter és Salamon Márk állhattak – akik remek teljesítményt nyújtanak első szezonjukban.
T4 kategóriában Kollár Szabolcs és Kollár Dorottya autózták meg a leggyorsabb időt, összetettben ezzel a 7. helyet szerezték meg.
„Nagyon tetszett a verseny, a terep adottságai miatt fékezni alig kellett, mert a mély homok kellőképen lelassította az autót. A pálya remek volt, bár a legutolsó körben a nyomvályúk miatt különösen vigyázni kellett a futóműre” – mondta Kollár Szabolcs.
Az UP kategória győzelmét Papp József és Győri Zita szerezték meg, akik a HunGarian Baja után mindössze második versenyüket futották, ráadásul egy új autóval.
„Nagyon jól éreztük magunkat, először még szokatlan volt az autó, de a második szakaszra már megtaláltuk a tempót. Minden gyorson próbáltunk fokozatosan gyorsulni, javulni és megőrizni az előnyünket, ami sikerült is” – mondta Papp József.
A TH csoportban Bakonyi Csaba és Hári Veronika diadalmaskodtak, akik a korábbi versenyeken fellépő technikai hibák után, most nemcsak célba értek, de a győztes kupát is átvehették.
A magyar tereprallye bajnokságból egy forduló még mindig hátra van, november 14-15. között a Raid of the Championson méretteti meg magát a mezőny, ahol a bajnoki cím sorsa is eldől.
Szerző: Erős Réka, nyitókép: Pataky Péter
Szólj hozzá