Keresés
Close this search box.
A 2025-ös Brit Nagydíjon a szokásokhoz híven a Forma 2-es mezőny is részt vett. A szélsőséges időjárási körülmények nem kímélték a fiatal pilótákat, hol a szeles, hol az esős, hol pedig a túl meleg időjárás szólt bele a hétvége alakulásába. Habár a pole pozíciót a francia Victor Martins szerezte meg, a sprintversenyen a tavalyi Forma 3-as bajnok, Leonardo Fornaroli aratta élete első Forma 2-es győzelmét az Invicta Racinggel, míg a főfutamon harmadjára nyert idén az amerikai Jak Crawford.

F2: Fornaroli és Crawford győzött Silverstoneban

A 2025-ös Brit Nagydíjon a szokásokhoz híven a Forma 2-es mezőny is részt vett. A szélsőséges időjárási körülmények nem kímélték a fiatal pilótákat, hol a szeles, hol az esős, hol pedig a túl meleg időjárás szólt bele a hétvége alakulásába. Habár a pole pozíciót a francia Victor Martins szerezte meg, a sprintversenyen a tavalyi Forma 3-as bajnok, Leonardo Fornaroli aratta élete első Forma 2-es győzelmét az Invicta Racinggel, míg a főfutamon harmadjára nyert idén az amerikai Jak Crawford.

A pénteki időmérő edzés balszerencsésen alakult a japán versenyző, Ritomo Miyata számára. Már a hétvége elején problémák adódtak az autójával, aminek következtében nem tudott mért kört futni. Habár egyszer ki tudott hajtani a pályára, a csapat nem tudta időben megoldani a technikai problémát, így vissza kellett térnie a boxba – mért idő nélkül. A szél megtréfálta a versenyzőket, Alexander Dunne, Max Esterson, Sami Meguetounif és Amaury Cordeel is az erős széllökések miatt vétettek hibákat. Cordeel a kipördülése után nem tudott elmozdulni az utolsó kanyarból, így az időmérőt piros zászlós szakasszal megszakították öt percre. A szeles időjáráson kívül a pálya hőmérséklete is nehezítette az edzést – 42,2°C-os pályahőmérsékletet mértek Silverstoneban. Victor Martinsé lett a pole pozíció, mellőle Alex Dunne, majd Jak Crawford kapott helyet. A sprintfutam fordított rajtrácsa szerint a szombati verseny pole pozíciója Leo Fornarolit illette, aki mellől Kush Maini indulhatott.

Az olasz versenyzőnek sikerült a rajtelsőségét győzelemmé alakítania, amivel élete első Forma 2-es győzelmét szerezte meg az Invicta pilótája. Habár az első kanyarban Maini pozíciót szerzett, Fornaroli visszavette a vezetést több kanyaron át tartó csatározás után. Míg a két pilóta egymással volt elfoglalva, addig megérkezett mögéjük Sebastian Montoya és Roman Stanek párosa. A spanyol pilótának remekül sikerült a rajt; a 6. helyről jutott fel a 3. helyre. A verseny végén ők lettek a dobogósok is; Montoya a második, míg Stanek a harmadik fokát foglalhatta el a pódiumnak. Alex Dunne, akit a spielbergi főfutamról utólag kizártak, Silverstoneban is inkább a balszerencsés pilóták közé tartozott. Az ír pilóta autója blokkolt, majd összeütközött a Prema versenyzőjével, Gabriele Minìvel. Minì nem vesztett pozíciót, de Dunne visszaesett a 22. helyre, valamint defektet is kapott és ki is esett a versenyből. Az olasz pilótát 10 másodperccel büntették az incidens miatt. Minìn kívül Miyata is ugyan ilyen büntetést kapott, mivel pályán kívül előzte meg Cordeelt. Mindeközben Stanek Mainival küzdött a dobogó utolsó fokáért; a cseh pilóta pályaelhagyással előzte az indiai versenyzőt, de végül nem adta vissza a pozíciót Maininak. A 21 körös sprintfutam Fornaroli élete első Forma 2-es győzelmével zárult.

A vasárnapi nap esős időjárással várta a Forma 2-es mezőnyt, ami miatt a rajt késleltetve indult. A futamot Jak Crawford nyerte, aki végig magabiztosan vezetett és megőrizte első helyét. A rajtrács első kockáját Martins foglalta el, mellőle indulhatott Dunne, majd Crawford. Crawford már a verseny elején átvette a vezetést, ami végül meghozta neki az idei harmadik futamgyőzelmét. Crawford mögött szorosan, 2 másodperces lemaradással futott Dunne, akinek kulcsfontosságú volt a hétvége, hiszen a spielbergi kizárással értékes pontokat veszített a bajnoksági állásban. A szélsőséges időjárás miatt a DRS használatát csak a 15. körben engedélyezték a 29 körből, valamint a gumiabroncsokon is kifogott az angol időjárás. A pálya folyamatos száradásával az esőgumik komolyan elkezdtek kopni és elveszítették a tapadásukat. A kötelező kerékcserére viszont mindenki várt, a csapatok reménykedtek egy biztonsági autós fázisban. A sort Gabriele Minì kezdte meg, aki slick gumikra váltott, majd rögtön össze is ütközött a német pilótával, Oliver Goethével. Minì ezzel az incidenssel vasárnap is szerzett egy 10 másodperces büntetést, valamint ki is kellett szállnia a versenyből. A sárga zászlós szakasz alatt állt ki kereket cserélni Crawford, de épp akkor küldték be a virtuális biztonsági autót, így az amerikai versenyző mellé állt a szerencse és meg tudta tartani a mezőny vezetését. A virtuális biztonsági autót a 25. körben váltotta az igazi biztonsági autó, ami három kört tett meg a pályán. Az újraindítás után Durksen megpördült és a boxfal mellett lefulladt, így a futam biztonsági autó mögött ért véget Crawford győzelmével. Másodikként futott be Alex Dunne, aki így előrelépett a bajnokságban, harmadikként pedig Luke Browning, aki a hazai versenyén dobogóra állhatott.

A bajnokságot jelenleg az MP Motorsportos Richard Verschoor vezeti 122 ponttal, utána a brit futam győztese, Jak Crawford 116 ponttal, majd a McLaren kötelékében álló Alexander Dunne 108 ponttal, végül pedig a tavalyi Forma 3-as bajnok, Leonardo Fornaroli jön 104 ponttal. A mezőny legközelebb Spába látogat két hét múlva, majd a nyári szünet előtt a Hungaroringen fognak versenyezni a fiatalok.

Szerző: Bertha Zsófia
Nyitókép: Red Bull Content Pool

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top