A tavalyi idényhez hasonlóan idén is Bahreinbe látogat el először a FIA Formula-3 világbajnokság mezőnye. A február 29-én kezdődő versenyhétvégét megelőzően a csapatok már a szezon előtti tesztek (február 11-13.) keretében megkezdhetik a felkészülést a 2024-es szezonra. Az előző évi versenynaptár egy helyszínnel bővült, nevezetesen az imolai versenypályával, így összesen tíz helyszín fogadja majd a versenyzőket. A San-Marino-i Nagydíj egyébként 2023-ban is szerepet kapott volna, azonban, mint ismert a teljes versenyhétvégét törölni kellett a régióban uralkodó árvíz miatt.
A 2024-es versenynaptár:
1. Bahrein International Circuit, Szahír – február 29. – március 2.
2. Albert Park Circuit, Melbourne – március 22-24.
3. Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola – május 17-19.
4. Circuit de Monaco, Monte-Carlo – május 24-26.
5. Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló – június 21-23.
6. Red Bull Ring, Spielberg – június 29-30.
7. Silverstone Circuit, Silverstone – július 5-7.
8. Hungaroring, Mogyoród – július 19-21.
9. Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot – július 26-28.
10. Autodromo Nazionale di Monza, Monza – augusztus 30. – szeptember 1.
Nem ritka jelenség a Formula-3-ban, hogy a 30 fős mezőny nagy része kicserélődik a következő szezonra. A 2023-mas világbajnokság első öt helyezettje: Gabriel Bortoleto, Zak O’Sullivan, Paul Aron, Franco Colapinto és Josep María Martí kiváló teljesítményüknek köszönhetően egy kategóriával feljebb léphetnek, tehát lehetőséget kaptak arra, hogy a Formula-2-es bajnokságban folytathassák pályafutásukat. Eddig mindössze tíz versenyző neve változatlan a nevezési listán a 2023-mas bajnoksághoz képest, közülük is csak négyen maradtak tavalyi csapatuknál. A címvédő Prema Racing csapat pilótái nagy eséllyel pályázhatnak a bajnoki cím elhódítására. Kihívójuk lehet a fiatal olasz, Gabriele Miní és a svéd Dino Beganovic, akik a debütáló évükben (2023) már nagyszerűen szerepeltek, valamint a 2023-mas olasz Formula-4 sorozat harmadik helyezettje, Arvid Lindblad. További fiatal tehetségeket vélhetünk felfedezni az idei mezőnyben: A lengyel Kasper Sztuka (a 2023-mas olasz Formula-4 bajnoka), Martinus Stenshorne és Tim Tramnitz (a 2023-mas Formula Regionális Európa-bajnokság második és harmadik helyezettje); Noel León, Cian Shields (a 2023-mas Euroformula Open sorozat bajnoka, valamint második helyezettje).
Két egykori tapasztalt Forma-1-es versenyző, Juan-Pablo Montoya és Alexander Wurz fia is a mezőny tagjai lesznek 2024-ben. Sebastián Montoya a második teljes szezonját teljesítheti ebben a kategóriában, míg Charlie Wurz a 2023-mas Formula Regionális Óceánia-bajnokság megnyerése után újoncként debütálhat a Jenzer Motorsport színeiben.
Minden bizonnyal izgalmas szezon elé nézünk 2024-ben. Mivel a Formula-1 második számú betétsorozatának versenyautói azonosak, vagy csak minimális mértékben különböznek egymástól, így főként a versenyzői kvalitás, valamint az autó beállítása számít igazán. Az összes autó karosszériáját a Dallara gyártja, amelyet egy Mecachrome V6-os motor hajt meg. A sorozat Pirelli gumiabroncsokat használ, illetve a fékek és az üzemanyag is minden autóban megegyezik, ebből kifolyólag technikai hátránnyal nem küszködnek a pilóták. Mindez tökéletes alapot nyújt ahhoz, hogy egy színvonalas, kiélezett bajnokságot láthassunk.
(Szerző: Palercsik Dávid, fotó: Red Bull Content Pool)
Szólj hozzá