Kiss Norbi újabb történelmi eseménnyel írta be magát a hazai (és természetesen) a nemzetközi autósport vaskos könyvébe.
A Pénteki szabadedzésen Kiss Norbi, szó szerint uralta a pályát. Alaposan feladta a leckét, hiszen bő egy másodpercet adott az üldözőinek. Az időmérőn nem volt még sem sima a polehoz vezető út. Adam Lacko egyre gyorsabb lett és Norbinak csak az időmérő felénél sikerült maga mögé utasítania. Végül a Super-pole-t is megnyerte, így a regnáló Európa-bajnok hazai közönség előtt az élről indulhatott az első futamon.
Kiss Norbi jól kapta el a rajtot és Adam Lackoval nagyon szorosan csatázott. A második kanyarban már Kiss Norbi volt egyértelműen elöl. A Kettes kanyarban (ahogy az várható volt) Nagy volt a tülekedés, és Jochen Hahn némi „testcselt” is bevetve, szó szerint felverekedte magát a harmadik helyre. A tülekedés vesztese Antonio Albacete volt, aki – némi segítséggel – latin keringőt mutatott be. Bár vissza tudott állni a versenybe, de a harmadik helynek búcsút inthetett. Minden estre a verseny felügyelők Reinert és Albacete esetét a versenyt követően vizsgálni fogják. Sajnos Albacete versenygépjárműje komolyabb sérülést is szenvedhetett, mivel a kör végén kiállt a boxba és már nem tért vissza. Az ikonikus Frantisek Vojtiseket (aki már 1987-ben is versenyzett kamionnal a Hungaroringen) a hatodik körben fekete zászlóval kiintették a versenyből. Az első öt helyen beállt a mezőny és a távolságok sem csökkentek jelentősen. Az utolsó három körben már Kiss Norbi is elkezdett spórolni a gumikkal, miután a nyolc másodperces előnyük stagnált Adam Lackoval szemben
Az első verseny leintési sorrendje az alábbiak szerint alakult:
- Kiss Norbert
- Adam Lacko
- Jochen Hahn
- David Vrsecky
- René Reinert
- Frantisek Vojtisek (utólag feltehetően kizárják)
- Anthony Janiec
- Ellen Lohr
- Stephanie Halm
- Sascha Lenz
- Roland Rehfeld
- Erwin Kleinnagelvoort
- Andre Kurmis
Szólj hozzá