Volentér Balázs: Megmutathatom, hogy mire vagyok képes

Volentér Balázs autóversenyzőt kérdezem a tesztnap előtt.

Volentér Balázs
Suzuki Swift 1.3
Gyorsasági Szakág
Pannóniaring, Tesztnap
2014.10.20.

Volentér Balázs autóversenyzőt kérdezem a tesztnap előtt.
Mesélnél a portálolvasóknak a pénteki tesztről és a hétvégi küzdelmes futamokról?
– Pénteken volt alkalmam először Suzukiba ülni. A télen ugyan vezettem már ilyen autót a KoMi kupán, de akkor csak kis, rövid pályákon mentem, igazi nagy pályán még nem volt lehetőségem kipróbálni az autót. Azóta csak váltós gokartot, illetve forma autót vezettem, ami teljesen más vezetési stílust igényel, mint a Swiftek.
A Hungaroringen sem mentem még soha, így mindezek tudatában kíváncsian vártam, hogy mire leszek majd képes. Pénteken elég sokat szenvedtem, mire rátaláltam a Suzukival való gyors versenyzés titkára, de ekkor még nem voltam megelégedve a teljesítményemmel.
Szombatra fordult a kocka, és sokat sikerült javulnom, többek között Benyó Máténak, és Farkas Rolandnak köszönhetően, akiknek nagyon hálás vagyok a segítségükért. Az időmérőn megszereztem az 1.3-as kategória 3. helyét, majd az első versenyen egy jó rajtot követően átvettem a vezetést. Ezt féltávig tudtam is tartani, de az első 15 perc után visszacsúsztam a 2. helyre, és végül itt is fejeztem be a futamot. Ezzel rendkívül elégedett voltam, hiszen ha nem is sikerült nyernem, de az idei évi 1.3-as bajnokot (aki ráadásul 5 éve versenyzik ebben a kategóriában) a verseny feléig magam mögött tudtam tartani.
A vasárnapi első verseny a szombatihoz képest meglehetősen nyugisra sikeredett, és egy „vonatozást” követően ismét a dobogó 2. fokára állhattam föl. A hétvége utolsó futama is hasonlóan kezdődött, de a vége nem várt izgalmakat tartogatott. Az utolsó körre teljesen utolértem, és elkezdtem támadni a 2014-es bajnokot. Fél kör volt még hátra, amikor érthetetlen okokból, az egyik kanyar közepén egyszer csak megsérülhetett valami a futóműben, és elment a kormányközéppont, ez pedig meg is pecsételte a befutót. Nem kockáztattam a kör hátralévő részében, hanem inkább rámentem arra, hogy behozzam az autót egyben és ezzel megszerezzem a harmadik 2. helyért járó trófeámat.

Miként értékeled a hétvége futamaid?
– Rendkívül elégedett vagyok a versenyek eredményeivel, hiszen mint mondtam most vezettem először ezt az autót nagy pályán, illetve a Hungaroringen is most mentem életemben először. Az autó teljesen máshogy viselkedik, mint amit eddig megszoktam, megtanultam. Majdhogynem pont az ellenkezője a gokartnak és a forma autónak. Végül egész jól belejöttem, és a három versenyből háromszor felállhattam a dobogó 2. fokára, úgy hogy csak az idei bajnoktól kaptam ki. Aminek még külön örülök, az az, hogy a 3. versenyen már az én nevemhez volt köthető az 1.3-as kategória versenyen futott leggyorsabb köre. Ráadásul, ha azt vesszük, akkor az első, valamint az utolsó futamon is lehetőségem volt a verseny megnyerésére.
Milyen érzés volt a dobogón állni a második helyen?
– Nagyon jó érzés volt. Szerencsére eddigi pályafutásom alatt már többször is megtapasztalhattam, milyen a pódiumon állni, de ez akkor is egy teljesen más élmény volt. Fölállni arra a dobogóra amin, idén például Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Lewis Hamilton állt, mindezt ráadásul háromszor… ez valami egészen fantasztikus volt.

Mi az, amit másképp tennél, ha újra rajtolhatnál?
– Az első futamon, talán megpróbálnám elkerülni az Alesi-ben elkövetett hibám, aminek köszönhetően megelőztek, hiszen ha akkor nem csúszok meg akkor talán meg is nyerhettem volna. A 2. versenyen úgy gondolom mindent jól csináltam, azon nem változtatnék. Az utolsó megmérettetésen pedig csak a rajtot javítanám, hiszen akkor ott követtem el egy apró hibát (illetve ha lehetne, átnézetném a kormányművet a futam előtt.

Merre visz az utad 2015-ben majd?
– Ez még egy nagyon jó kérdés. Sok választási lehetőségem van a gokarttól, a nemzetközi formula autózásig. Sajnos ez elsősorban nem rajtam fog múlni, hanem a támogatói háttértől.

Október 20-án, részt veszel egy teszten a Pannóniaringen a Vígh Racing Team-al.
– Egy Formula Renault 2.0-ás autót lesz alkalmam vezetni, amit ezúton is szeretnék megköszönni a Vígh Racing Team-nek. Szerencsére friss és jó élményekkel ülhetek majd vissza az autóba, hiszen múlthét szerdán ugyan itt volt már lehetőségem egy formula autóval történő körözésre. A teszt célja, hogy szokjam a nyitott autós körülményeket, hiszen bár nagyon hasonló a gokarthoz, különbségek azért még is bőven akadnak. Ez egy jó lehetőség számomra, hogy a Vígh Racing Teamnek is megmutassam, hogy mire vagyok képes.

Támogatók:
OXXO Energy Drink, Gokartring, SimHouse Szimulátortechnikai Kft., P1 Cam, Óbuda Sport és Szabadidő nonprofit Kft., Sunrise Fitness.
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top