Nem jött össze, hogy végre havas, jeges pályán is tudjam magamat tesztelni.
Versenyző: Kovács Sanyi
Csapat: Mogul Racing Team – Nivo Motorsport
Szerelők: Nivó Motorsport
Versenyautók: Opel Astra
Versenyhelyszín: Kiskunlacháza.
Január tizedikén egy nem minden napi FRT versenyen vettél részt. Volt eső, szél, napsütés, szivárvány, vizes és kevésbé vizes aszfalt.
– Igen, ez így igaz.
Az időjárást illetően sajnos ismét nem jött össze, hogy végre havas, jeges pályán is tudjam magamat tesztelni, de ennek ellenére nem unatkoztam, mert a vízzel borított lacházi pálya is kihívás volt számomra. Minden hasznos tényező adott volt a fejlődésemhez. Minél szélsőségesebbek a körülmények, annál többet tudok tanulni a versenyeken, teszteken.
Az edző köröket esőben tetted meg, miképp tudtad az Opel Astrát az úton tartani?
– Az edzőkörök elején a kocsim megkapta a megfelelő gumikat, amik a teljesen vizes pályán is alkalmasak voltak a nagyobb tapadás biztosítására. Az edző körökön minden zavaró tényező megvolt, ami igyekezett a figyelmemet elvenni a nyomvonalról, ilyenek voltak pl.: intenzíven esett az eső, ezért folyamatosan ablaktörlőznöm kellett, a szélvédőről a párát csak idővel lehetett teljesen lefújatni, egy-egy ideális íven és visszafordító részeken több centiméteres víz állt. Ezeket a tényezőket is figyelembe véve, próbáltam mégis határon autózni és a megfelelő technikával az úton tartani az autómat, ami sikerült is, nem volt kicsúszásom.
Következett a négy mért köröd, amely idejét folyamatosan javítottad. Miként is sikerült ez?
– Minden mért körömben igyekeztem amennyire csak lehet, a határon autózni, ennek meg is lett az eredménye, körről-körre javultak az időeredményeim. Az első mért körömben mentem egy alap időt, ami magamhoz képest elég jó volt akkor, olyan körülmények között. A másodikban már javítottam hét másodpercet a nagyobb tempómnak köszönhetően. Mind két esetben szépen esett még az eső és teljesen vízben volt a pálya. Ezek után következett a másik két mért köröm, amikor az eső megállt és folyamatosan száradt fel. A harmadikban az előzőhöz képest nyolc másodpercet sikerült hoznom, a részekben felszáradó aszfalton igyekeztem rövidebb féktávokat venni. Majd következett a negyedik kör, amikor már teljesen lazán, élvezetből autóztam és még inkább a határaimat feszegettem, ezáltal a harmadikhoz képest is javítottam még pár másodpercet. Az egész nap folyamán megpróbáltam magamból és az autómból is a legtöbbet kihozni. A Csapat Főnökömmel minden körömet kielemeztünk és megkaptam az instrukciókat is, amiket a bemeneteknél tudtam is hasznosítani.
Volt-e kalandod a nap folyamán?
– Ez nagyon jó kérdés. Minden egyes verseny, valamilyen szinten magában foglalja a kalandokat. Úgy gondolom, hogy a szombati verseny egészében az volt, a körülményeket tekintve. Minden körömben megpróbáltam a határaimat feszegetni, ennek köszönhetően az autóm többször is megcsúszott, már-már lapjával ment, de mindig szépen sikerült korrigálnom.
Legközelebb ismét az FRT-n láthatunk?
– Legközelebbi versenyem Február 14-én lesz, Kiskunlacházán, az FRT-Kupasorozatban.
Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen Csapat részese lehetek, ahol a Csapat Főnököm a legapróbb részletekig belemenve segíti a tanácsaival a felkészülésemet, a Szerelőim által az autók mindig időben ott vannak a pályákon, műszakilag átvizsgálva, felkészítve a versenyekre, a versenyek és a tesztek alkalmával mindenki a maximumot hozza ki magából. A csapattársaimmal is kiváló az összhang.
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu
Szólj hozzá