Keresés
Close this search box.

Szántó Nikolett Eger Bajnoka!

 

Riport Szántó Niki Drift versenyzővel az Eger Drift után.

Riport Szántó Niki Drift versenyzővel az Eger Drift után.

Kedves Niki!

Tudom sokan feltették neked a kérdést már, de milyen érzés volt Egerben, sok ezer néző szeme láttára megnyerni egy országos versenyt?
– Ez a verseny számomra több szempontból is fontos volt. Családi kötődésem miatt Eger számomra nagyon kedves város. Nagyszüleim révén sok időt töltöttem a városban és környékén. Hild József által tervezett egri bazilika meghatározó része a magyar művészettörténetnek, és restaurátorként csodálattal töltenek el Takács István freskói a bazilika mennyezetén. Fantasztikus élmény volt számomra, hogy ebben a környezetben versenyezhettem!
A drift, és az autósport történetében először rendeztek futamot egy városban.
Különleges érzés volt, hogy ennyire közel lehettünk a nézőkhöz. Az egriek közvetlensége, szurkolása és kedvessége nagyon motiváló volt. Ezúton szeretném megköszönni nekik a támogatást!
Ez a verseny záróakkordja volt a Hell Energy Profi Országos Bajnokságnak.
Nagy volt a tét, mivel az itt szerzett pontok döntötték el a 2013-as év összetett eredményét! A győzelemmel sikerült megszerezni a második helyet a bajnokságban!

Mesélnél a versenyen történtekről a portálolvasóknak, hogy miként is jutottál el a győzelemig?
– Tetszett a technikás pálya, mivel itt nem az autók erőfölénye, hanem az ügyesség, és a gyors reflexek domináltak.

Két éve Gymkhana szakágban is versenyzek, és az ott szerzett tapasztalataim hasznosnak bizonyultak ezen a pályán! A második helyen kvalifikáltam. Az első futamom Pelikán Gergővel volt, a Top 8-ba jutásért. Ezt a küzdelmet követte a Schmidéliusz Bálint elleni csata, ami egyben revans is volt a hegyi verseny után. A top 4-ben Nagy Gergely Indiánnal kerültem össze aki Grózinger Zsoltot legyőzve jutott tovább. Izgalmas csata volt, visszahívással.

Mindkét futam szoros volt, de precíz autózással sikerült továbbjutni.
A döntőben Varga Tamás Pucival kerültünk össze. Pályafutásunk során először vívtunk csatát egymás ellen. A futam előtt beszélgettünk is arról a parc fermében, hogy milyen érdekes, hogy eddig még nem csatáztunk és most pont a döntőben találkozunk.
Minden futam nagy élmény volt, gratulálok mindenkinek, és köszönöm a jó csatákat!

A csibesárga BMW-ről egy pár gondolatot megosztanál velünk. Milyen erők is repítettek a győzelem felé?
– Az autó egy E30-as BMW, E46 M3 motorral szerelve, amely 3200 cm3 és 343 LE. Az építés során nem eszközöltünk nagy átalakításokat, amennyire lehet, gyári az autó. A versenyekre a Járművész csapata készíti fel.

Az idén hol láthatunk még és milyen autóval versenyezni?
A szeptember 21-22.-én megrendezésre kerülő Végső összecsapáson, Tökölön fogunk indulni.
Itt két sorozat, a Drifted. hu és a Gymkhana Bajnokság zárófutamán veszünk részt.
A Gymkhana futamon a jól bevált kis sárgával indulok.
A drift futamon viszont az új autóval, ami egy BMW E46 M3, LS7 motorral és kompresszorral.
Ez a verseny lesz az első ezzel a kocsival, így nagy reményekkel vágunk neki, és természetesen a győzelem a cél, hogy mint Egerben, itt is átírjuk a tabellát!

Szeretném megköszönni Eger városának és a szervezőknek a lehetőséget a versenyzésre, a pályán dolgozó rendezőknek, pályabíróknak, és a segítséget partnereinknek!

Fotó: Gyenes Attila „Atiboy

www.hajoka.hu

{gallery}szanto19{/gallery}

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top