Míg a szezon első felét záró jubileumi Forma-1-es Magyar Nagydíjon Lando Norris ért célba elsőként, a szezon második felét nyitó Holland Nagydíjon csapattársa és idei legnagyobb vetélytársa, Oscar Piastri állhatott fel a dobogó tetejére. Lando Norris sokáig a második helyen vezetett, de végül autója felmondta a szolgálatot és kiesett. A második helyet a hazai hős, Max Verstappen szerezte meg. A bronzérmes pozíció a Racing Bulls pilótájáé, az újonc Isack Hadjaré lett.
A Racing Bulls csapattagjai nagyon örültek Hadjar sikerének, akit, a „Nap Versenyzőjévé” is választották a rajongók, s nem mellesleg az ötödik legfiatalabb dobogós helyezett lett a Forma-1-ben. A csapat utolsó dobogós helyezését 2021-ben szerezte Bakuban Pierre Gasly révén. A francia pilóta akkor bronzérmes lett az AlphaTauri név alatt futó csapattal.
„Jó érzés nyilvánvalóan, kontrolláltam a futamot, amikor szükség volt rá és tényleg nagyon szerencsétlen véget ért Lando (Norris) versenye. Úgy éreztem, hogy ezt a futamot jól irányítom, a tempóval variáltam, ahol szükség volt rá, kissé más verseny volt az egy évvel korábbihoz képest.” szögezte le a versenygyőztes ausztrál utalva a 2024-es Holland Nagydíjra, ahol a negyedik helyen ért célba. Érdekes, hogy míg tavaly Piastri nyert a Hungaroringen, és Norris Hollandiában, idén pont fordítva történt.
Tiszta, kissé felhős időben vágott neki a mezőny a 72 körös Holland Nagydíjnak vasárnap. Bár kisebb esőzések voltak a verseny során, de azok nagyban nem befolyásolták a végeredményt.
A Ferrari sajnos Magyarország után Hollandiában sem túl jó hétvégét tudhat maga mögött. Mindkét pilótája nullázott a csapat hazai futama előtt egy héttel. Míg Lewis Hamilton saját hibájából esett ki a pályára hulló kisebb zápor miatt, addig Charles Leclerc autóját Kimi Antonelli segítette ki a pályáról a döntött hármas kanyarnál. A Ferrari úgy megtört, hogy a monacói már nem tudta folytatni a versenyzést.
Kimi Antonelli tíz másodperces büntetést kapott óvatlan vezetése miatt, így végül csak a tizenhatodik helyen ért célba. George Russell ismét kiegyensúlyozott teljesítményt tett le az asztalra. Ölre menő csatát vívott Leclerc-el, amit elvesztett, de miközben a Ferrari pilótája később kiesett, addig ő a negyedik helyre vitte célba Ezüst Nyilát.
Alexander Albonnal valószínűleg madarat lehet fogatni, hiszen a táj pilóta az ötödik helyezett lett. Csapattársa, Carlos Sainz erőfeszítései csak a 13. helyre voltak elegendőek.
A Haas nagyon elégedett lehet. Okos versenyzéssel és csapattaktikával mindkét pilótája pontszerző lett. Oliver Bearman a hatodik helyen végzett, míg Esteban Ocon zárja az első tizet.
Fernando Alonso panaszkodását ismét hallhattunk a verseny során, de csapattársával együtt az első tíz között ért célba. Lance Stroll és Alonso a hetedik és nyolcadik helyért járó pontokkal gazdagodott. Ez már csak azért is fontos, mert már Magyarországon is szép eredményt ért el mindkét pilóta.
Juki Cunoda a kilencedik helyen gurult célba a Red Bullal. Igyekeznie kell a szezon hátralévő részében, hogy jövőbiztos teljesítményt nyújtson.
Rengetegen kilátogattak a zandvoorti versenypályára az idei évben is. Max Verstappen narancs hadserege bár nem kedvence első helyének örülhetett, de amikor Verstappen Norris kiesését követően megörökölte a második helyezést, szinte hallani lehetett a megkönnyebbült sóhajtást a lelátók felől.
A Forma-1-es csapatok nem pihenhetnek. Az utolsó európai megmérettetésre a jövő hétvégén (2025. szeptember7.) kerül sor Monzában. Míg Hollandiában narancssárgába öltöztek a lelátók, addig az olaszoknál a Tifosi borítja pirosba a pályát és környékét.
Forrás: Amber PR, nyitókép: Getty Images / Red Bull Content Pool
Szólj hozzá