Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Monacóban megint a Mercedes menetelt

Fotó: Amber PR

Bár Monacóban megdőlt a Mercedes eddig zsinórban szerzett kettős győzelmeinek a sora, de azért a Hercegség dobogójára is felállhatott mindkét pilótája. Lewis Hamilton rajtcél győzelemmel szerzett szép napot maga számára, miközben Valtteri Bottas kevésbé boldogan, de felállhatott a bronzérmes helyre. Sebastian Vettel sikerként könyvelheti el, hogy második helyezésével ő törte meg a Mercedes eddigi egyeduralmát és korrigált a Ferrari sutaságán.

A maranellói csapat ugyanis nem igazán volt elemében Monte-Carlo utcáin. A szombati időmérőn egy nagy baki következtében a hazai pályán versenyző fiatal pilótája, Charles Leclerc nem jutott be az időmérő edzés második szakaszába, a Q2-be, s csak a 16. rajthelyet szerezte meg (bár egy hellyel előrébb indulhatott el másnap), így ezen a szűk utcai pályán nem sok esélye maradt bizonyítani. A versenynap sem sikerült jobban az ifjú titán számára. Miközben próbálta felverekedni magát a mezőnyben, nekicsapta autóját a korlátnak, s mivel megsérült autójának a padlólemeze, ezért fel kellett adnia a versenyt.

Leclerc csodás mozdulattal előzte meg először Romain Grosjeant a Rascasse kanyarban, de aztán ugyanez a csel nem jött be Nico Hülkenberggel szemben. S miközben a korlátnak csapódott, a kereke kilyukadt és a bokszba való visszabicegése során gumidarabok garmadát hagyta a pályán. Emiatt a 10. körben beküldték a biztonsági autót a pályára, a az élenállók előnye egy perc alatt elolvadt.

Nem csak Leclerc érezte bosszúsnak magát ezen a szép napos monacói vasárnapon. Max Verstappen jó úton haladt dobogó helyezése felé, amikor is öt másodperces büntetést kapott, mivel csapata túl hamar engedte ki a bokszból (veszélyes kiengedés) és emiatt nekiütközött a bokszból szintén távozó Bottas autójának. Szerencsére nem sérült meg komolyabban egyik autó sem.

Az eső bár fenyegetett, de végül nem érkezett el. Pár csepp esett csak, így ez nem szólt bele a verseny végkimenetelébe. A 76. körben forrósodott fel a helyzet, amikor is Verstappen, aki szorosan Hamilton mögött haladva támadta a britet. Az alagútból kijövet próbálta meg kielőzni a Mercedes pilótáját, de összeért a két autó és emiatt mindketten elvétették a következő kanyart. Mindketten megúszták sértetlenül, de a fiatal hollandnak már nem volt rá alkalma, hogy ismét próbálkozzon. Hamilton végül győzött, s bár a Red Bull pilótája ért célba másodikként, az öt másodperces büntetése okán végül visszacsúszott a negyedik helyre. Francia csapattársa követi őt az ötödik helyen, s övé a bonuszpont is a verseny leggyorsabb köréért.

Danyiil Kvjat és Alex Albon ért célba a hetedik és nyolcadik helyen, s ezzel elérték, hogy a Toro Rosso két hellyel feljebb – a hetedik helyre – ugorjon a konstruktőrök között. A tavalyi győztes Daniel Ricciardo ha nem is olyan előkelő helyen, de célba ért az első tíz között, így értékes pontokat gyűjtött a kilencedik helyen. Romain Grosjeané az utolsó pont a tizedik helyért.

„Nem is tudom, hogy milyen elégedett vagyok, nagyon intenzív volt, talán életem eddigi legintenzívebb futama. Nem vagyok mérges emiatt, ilyen a versenyzés, de nehéz, amikor ott mész egymagad és nincs senki, még Bono sem (U2-ból), aki azt mondhatná, hogy csináld jobban. Minden rajtad múlik.” – szögezte le a fáradt, de rendkívül elégedett Hamilton.

A városállamot elhagyva a Forma-1-es csapatok a tengerentúlra, Kanadába utaznak, ahol két hét múlva (2019. június 9.) Montrealban mérkőznek meg egymással. A kanadai is utcai pálya lesz, de nagyon különböző a monacóitól. Az ugyanis nagyon gyors lesz, a verseny várhatóan ádáz lesz és az előzés gyakori. 2018-ban Sebastian Vettel nyert, de ezúttal nem sokan mernének fogadni a Ferrari elsőségére.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top