A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak, főképp a Ferrarinak, mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az Olasz Nagydíjon, Monzában. Ez a futam a versenynaptár egyik leggyorsabb és egyik legrégebbi versenye, s nagyon kedvelt a versenyzők között. Monza egyben az őrült Ferrari–rajongók, a Tifosi otthona is, akik 2010 után ismét a dobogó legfelső fokán szeretnék látni egyik ferraris kedvencüket.
Magas fordulatszámra kapcsolt a Forma-1 a szezon második felére. A november végi szezonzáró Abu Dzabi futamig ugyanis ezen kívül még hét futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományú versennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monza mindenki kedvence. Ezúttal azonban nem pihenhettek a csapatok és Spában a verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé, ahol a hétvégén már rajthoz is állnak.
Érdekes helyzet áll elő a hétvégi versenyhelyszínen. Monza a Ferrari hazai pályája, mégis a Mercedes sikert sikerre halmozott az elmúlt években az olasz aszfaltcsíkon. Ez a nagyon gyors versenypálya ugyanis nagyon is fekszik a Mercedes autóknak és pilótáknak. Tavaly abszolút győzelmet arattak az ezüst nyilak. Nico Rosberg és Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó két felső fokára. A Ferrari pilótáinak akkor csak a harmadik és negyedik hely jutott.
A szokatlanul meleg belgiumi időjárást várhatóan hasonló követi majd Olaszországban, bár egyelőre még záporokat-zivatarokat jósolnak az időjósok Monza környékére a hétvégére. Tavaly igen forró körülmények között Nico Rosberg nyerte meg az Olasz Nagydíjat. Akkor a német pilóta duplázott, vagyis Belgium után Olaszországban is ő állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mivel idén Hamilton nyert Spában, így az ő személye lenne várható a dobogó tetejére. Hacsak a Ferrari elő nem rukkol valami extrával.
A maranellóiak tőlük szokatlan módon még az elmúlt hétvégén Spában bejelentették szerződéshosszabbításukat mindkét pilótájukkal, így most lehet arra gyúrnak, hogy más hírrel kerüljenek be az újságokba. Például egy győzelemmel, vagy épp egy kettős győzelemmel. Az egyéni ponttábla élén álló Vettel előnye hét pontra olvadt Hamiltonnal szemben, így a cél nem is lehet más, mint hazai pályán győzni és megtartani az első helyet a pilóták között.
„Úgy hiszem, jó úton haladunk. Nem hiszem, hogy bármelyik pályán is félnünk kellene.” – szögezte le Vettel azután, hogy a nehéz belgiumi pályán tartani tudták a tempót a Mercedes pilótáival.
Hamiltonnak sincs félnivalója, sőt. 2014 után 2015-ben is ő vihette haza a győztes olasz trófeát. Ezen sikerei arra predesztinálhatják, hogy mosolyogva gyűjtse be újabb győzelmét a Ferrari hazai terepén.
Érdemes lesz a hétvégén odafigyelni a Force India pilótáira is. Sergio Perez és Esteban Ocon pályán történő összetűzése folytatódott a közösségi médiában is. Miközben a fiatal francia azzal vádolta Perezt, hogy Spában majdnem kétszer is megölte őt, addig Perez magyarázta a bizonyítványt. A csapat vezetősége végre a talpára állt, s kimondta, hogy a következő versenytől fogva csapatutasítást léptetnek életbe hasonló helyzetek elkerülése érdekében.
A Pirelli az idei évben is a szuperlágy, a lágy és a közepes abroncsokat viszi el Olaszországba
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok.
Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 3.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc.
2016-ban Nico Rosberg (Mercedes) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A német pilóta ideje 1:17:28.089 volt. A második helyezett Lewis Hamilton (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba.
Szólj hozzá