Keresés
Close this search box.

Túl az első teszten

Sikeresen teljesítette az első tesztet a Spark-Renault SRT_01E Franciaországban.

 Sikeresen teljesítette az első tesztet a Spark-Renault SRT_01E Franciaországban.

A Formula E versenysorozat új modellje, a Spark-Renault SRT_01E sikeresen teljesítette az első tesztet a Choisy-le-Roi mellett található La Ferté Gaucher versenypályán.

A szeptemberi Frankfurt Motor Show-n leleplezett versenyautót a brazil Lucas di Grassi vezette a novemberi debütáló teszten. A Dél-amerikai pilóta már a kezdetektől fogva segíti a versenysorozat munkáját, a project indulása óta di Grassi tölti be a tesztversenyzői szerepet. A teljesen hibrid autó a két nap leforgása alatt összesen negyven kört tett meg, ez idő alatt a mérnökök folyamatosan figyelték az autó elektronikájának a működését – ezen időszak alatt minden tökéletesen, hiba nélkül működött ami a Spark-Renault SRT_01E-t illeti.

„Nagyon jó érzés volt életemben először vezetni egy Formula E autót. Biztosíthatom az összes jövőbeli versenyzőt, hogy nagyon fogják élvezni ennek a remek kocsinak a vezetését” – nyilatkozta a tesztnapok után Lucas di Grassi.

A Spark-Renault SRT_01E-t a Spark Racing Technology tervezte és építette. A világ első, „zöld” autóverseny kategóriája 2014 szeptemberében fog majd útjára indulni. Sokakat megoszt az új sorozat, hiszen a környezetünknek és aktivistáiknak is kedveznek a szervezők, ám a sport szerelmesei közül sokakat elkeserítethet a versenyautó vékonyka, erőtlen hangja. Alejandro Agag viszont nem aggódik a Formula E jövője miatt, hiszen, elmondása szerint ez a jövő sportja, és ha védeni akarjuk környezetünket, akkor a technikai sportoknak is el kell indulniuk ebbe az irányba előbb vagy utóbb. „Az első teszt egy történelmi lépés volt mindannyiunk, de legfőképpen a sportág szempontjából. Úgy gondolom, hogy mind a csapatok, mind pedig az autósportokért rajongók nagyon fogják kedvelni ezt a sorozatot. Most arra törekszünk, hogy megnöveljük a versenyautók teljesítményét, mind tartósság, mind pedig megbízhatóság szempontjából. Nagyon izgatottak vagyunk, és már alig várjuk az első rajtot Pekingben, amikor húszan állnak majd a rajtrácson” – nyilatkozta a Agag, a sorozat tulajdonosa.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top