Majd egy hónapos pihenőt követően frissen, üdén állnak rajthoz a hétvégén a ralicsapatok, a szezon egyik legkeményebb raliján, az Akropolisz Ralin. A csapatok nem várt módon különös időjárási kihívással, viharokkal és esőzésekkel, küzdhetnek a versenyen. Emellett a gyorsasági szakaszokon rettentően gyors tempó várható. A májusban kezdődött murvás sorozat hatodik és egyben legmegerőltetőbb fordulója következik a hétvégén.
Az Akropolisz Ralit megelőzően két héttel korábban elutaztak a csapatok a helyszínre tesztelni. A görögországi forróságban fellobbanó tüzek hátráltatták a teszteket, de végül a veszélyhelyzet elmúlásával rendben lebonyolították azokat.
A Hyundai magabiztosan vág neki a hétvégének és egyértelműen az első helyért hajt. S hogy honnan ez a magabiztosság? 2022-ben a csapat legjobb eredményét itt érte el, az első három helyen ugyanis a Hyundai pilótái álltak. Ehhez azonban lesz egy-két szava a világbajnokságot kimagaslóan, 67 pontos előnnyel, vezető Toyotának. Még négy verseny van hátra a szezonból és az egyéni ponttábla élén álló Kalle Rovanperának 25 pontos az előnye a második helyen álló csapattársa, Elfyn Evans előtt.
A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is. Arról vált ismertté ez a rali, hogy itt nehéz, sziklás terepen hajt a mezőny perzselően forró időjárási körülmények között. Az Európa néhány országát korábban elérő viharos időszak ezúttal Görögországot, s a ralisokat sem kíméli a hétvégén.
Idén is rekordszámú nevezés volt az Akropolisz Ralira. A nyolcszoros világbajnok Sebastien Ogier is részt vesz ezen a megmérettetésen. Nem véletlenül, ezt a híres versenyt nem szívesen hagyja ki még egy ilyen legenda sem. „Szeretem az országot és ezt a ralit is. Jól éreztem magam a nyáron, de izgatottan várom, hogy visszaüljek a GR Yarisba és versenyezzek Görögországban. A ralis pályafutásom nagy részében sajnos nem volt része a versenynaptárnak, de visszatért és motivált vagyok, hogy jól teljesítsek. Egyszer sikerült itt nyernem, s a terv most is az, hogy újabb győzelmet szerezzek.” – szögezte le lelkesen a ralilegenda.
Ogier ötödik rajthelye elvileg előnyös a nyitó nap öt gyorsasági szakaszán. Az ilyen murvás ralikon az első helyről rajtoló van a legkedvezőtlenebb pozícióban, hiszen ő söprögeti az utat a mögötte jövők előtt. Ekkor az ötödik hely kimondottan jó. Kivéve, ha esik, s ezúttal az is várható a rali helyszínén. Sőt mi több, illetékesek a rali alatti heves zivatarokra és viharokra figyelmeztették a résztvevőket. Egy hete még a tűzvészek fenyegettek Görögország középső részén, most meg hatalmas zivatarok várhatók. Két éve is hatalmas eső zúdult a világbajnoki ralimezőnyre Görögországban, de a jóslatok szerint az idei még annál is rosszabb lesz.
2021-ben a versenyt megelőző esőzések teljesen megjósolhatatlanná tették a nyolc év után visszatérő Akropolisz Ralinak a végeredményét. A rögös, pocsolyás murvás utak nagyon megnehezítették az abroncsválasztást. Ez is közrejátszott abban, hogy Kalle Rovanpera, aki gyakorlatilag az egész Akropolisz Ralin vezetett, végül elsőként ért célba.
A rali
A 2023-as Akropolisz Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz 307,89 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállását és a szervizparkot ismét Lamiában rendezik be, ami 220 km-re északra található Athéntól.
Az események csütörtökön kezdődnek egy teljesen új szuperspeciális szakasszal Athén tengerparti részén. Ekkor a csapatok egy 1,48 km-es gyorsaságin hajtanak át a rajongók ezrei szemei előtt. Ezt további 14 hosszú szakasz követi majd.
Érdemes kiemelni a vasárnapi Tarzan szakaszt, amely talán a legismertebb szakasza az Akropolisz Ralinak. Nagyon technikás és hajtűkanyarokkal van tele. A ralit a Grammeni 2 Power Stage zárja.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá