Keresés
Close this search box.

Győzelem az Eger Rallyn!

blank

Interjú Velezdi Eszter navigátorral az Eger Rally után.

 

Kertész Krisztián – Velezdi Eszter
Opel Astra OPC – Just Car Transport Kft.
CREDOBUS Eger Rallye 2017 – 2017.11.03-05.

Szombat reggel fagyos volt az idő. Miként sikerült abszolválni az első gyorsokat és majd a többit?
– Hosszú szombattal nyitottuk az Eger Rallyet ahol 3×3 gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk, mely vége már az éjszakába nyúlt, de a fagyos reggel sem vetett vissza lelkesedésünkből. Átesett az autó pár fejlesztésen. Meg kellett ismerkednünk vele, és az új gumikkal is még az első gyorson. Krisztián nagyon higgadtan és precízen vette a feladatot, én egy picit jobban izgultam. Navigátorként ugyanis nagyon komplex kézben tartani dolgokat már ezen a szinten. Nagy csatákat vívtunk Fenyővel és Gurigával a 2WD első 3 helyéért, ami nagyon izgalmassá tette a napot.

Eger főterén a Dobó téren volt a rajt és a célceremónia. Mit szóltok a sok kilátogató nézőhöz, illetve a pályák szélén is vártak-e szurkolók?
– Többször látogattam már ki a Dobó térre egy-egy Eger rallye kapcsán. Nagyon magával ragadó ilyenkor, de ebben a felállásban még egyikőnk sem volt a rendezvényen. Kár lett volna enélkül zárni az évet. A kissé hideg idő ellenére is sok néző várt minket a Rajt-Cél ceremónián, mind a pálya szélén. Nagyon megható volt! Az utolsó gyorsokon tapsoltak minket és már szurkolói zászlónk is volt! Nehéz ilyenkor szavakat találni. Köszönjük!

Vasárnap már 8 fokkal „melegebb” volt az első gyors rajtjában. Milyen gumiválasztás volt az ideális? Sikerült-e jól gumiznotok?
– Vasárnap, 3×2 gyors várt ránk. Két különböző karakterű és hosszúságú szakasz. Nagy volt rajtunk a nyomás, hajszállal vezetve a kategóriát, nem hibázhattunk. Úgy gondolom a gumi választásunk ideális volt, a puha keverék magabiztos tapadást eredményeztek. Kaland mentesen, karc nélkül, és sikeresen zártuk a napot!

Mennyire vette ki az erőt belőletek a három nap? Navigátorként a reggeli hideg aszfalt, hideg gumi mennyire nehezíti meg az itiner diktálását?
– Kimerítő volt az első ORC versenyünk, de megérte és nagyon örülünk, hogy itt is kipróbálhattuk magunkat.

Az aszfalt és az abroncsok kapcsolatát a pilóta hamarabb érzi, a diktálás a tempót követi, az én dolgom nem igazán nehezíti a hideg. Az ideális meleg gumis rajtok logisztikája viszont már az én feladatom navigátorként, az etapitiner szerinti km/perc számolással, hogy az érkezésünk mindig pontos legyen. Az már odafigyelősebb meló.
Technikai gond mentes volt a versenyetek?
– Az autó tökéletesen működött, a csapat nagyon jól dolgozott. Az éjszakai gyorson megviccelt a navigátor lámpa, így elemlámpa segítségével kellett rajtolnunk, de sikerült orvosolnom a problémát etapon.

Legközelebb hol láthatunk milyen versenyen benneteket?
– Reményeink szerint, Decemberben a Szilveszter Rallye-n újra találkozunk!

Összességében miként értékeled az Eger rallyt?
– Összességében a verseny és a rendezés nagyon tetszett. Jók és változatosak voltak a pályák. Debütálásunk az Országos Rallye mezőnyében hozott egy ORC 2WD Kategória 1. helyet is, aminek borzasztóan örülünk. Tartalmas hetet zártunk, sok tapasztalattal gazdagodtunk, és jó látni, hogy ez még nem a jéghegy csúcsa. Nagyon köszönjük mindazoknak, akik ezt lehetővé tették számunkra!

Köszönet a partnereinknek: H-euro Consult Bau Kft., Assist-Trend Észak Kft., Spéci Komplett Kft., Zsomar-Ker Kft., Best-Tyre Gumi Kft., Kartel 97 BT, Horváth Kft., TT Sped Kft., Delta Hungária Építő Kft., FA-ZE Tyre Repaír Kft., Kerékgyártó és Társa Kft., Andrezol-net Kft., D.D.Z Med Kft., Adó-Dó Plusz Kft., Magyar Ipar Kft., T-Forex Kft., R-Pex 2000 Kft., Kiss Zsolt EV., Naturgold Farm, Baromfiudvar, Unilub Castrol, Mihidra Kft., Black Point alapítva 1991., FIRE-CREW Kft., KOKO EXPRESS, FÉLIX Professional, KARCHER, Interdairy Hungary Kft., UNIFY.

Köszönjük az interjút!
Eszter – Krisztián

– Hajósi Miklós –

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top