Keresés
Close this search box.

Kurtos Róbert: Elszálltunk Szombathelyen

blank

Kurtos Robi és Szegedi Máté nem tétovázott sokat, hamar és alaposan a lovak közé csaptak az Iseum Rallye-n, de kétszer hibát vétettek, a saras pályákon, amik után nem sok, maximum 10 kilométer hiányzott ahhoz, hogy eljussanak az első nap végi szervizig.

Ám Robiék jobbnak látták, ha leállítják a Mitsubishijük motorját. A fiúk most sem tétlenkednek, készülnek a Veszprém Rallye-ra és közben nagyon várják, hogy a lesántult motor revízióját végző szakemberek is jó hírekkel jelentkezzenek náluk. Kurtos Róberttel beszélgettünk.
Készültetek, teszteltetek, mégsem volt igazi a szombathelyi versenyetek. Féltávig sem jutottatok el.
Ez igaz, de addig sem unatkoztunk, történt egy s más velünk a szakaszokon. A szombati pályákon tudtunk csak versenytempóban autózni, ezekkel nem volt gond, a másnapi gyorsaságikról kizárólag a pályafelíráson kaptunk képet, azok is jók lehettek volna. Alapvetően tetszettek. A szombat reggeli első szakaszon, Szelestén, nem igazán óvatoskodtunk a gázzal, nagyjából 200 km/órás tempóban közeledtünk egy hosszú egyenes végén, egy bal4-es kanyarhoz. De a saras úton elvétettem a féktávot, nem tudtunk elfordulni és a kanyar külső ívén nekicsúsztunk egy farakásnak. Az erdőben éppen fakitermelés zajlott, nekünk pedig sikerült megtalálni a favágók ideiglenes lerakatát. Tovább tudtunk menni, úgy éreztük, hogy szerencsésen, valamint komolyabb károk nélkül túlélte a kalandot a Mitsubishink. Aztán különösebb események nélkül teltek a kilométereink, öt szakaszon már túl voltunk, amikor a hatodik gyorsaságin, a Söptei úti Rallye Katlanban, az egyik ugratás túl nagyra sikerült, a landoláskor megütöttük az autó elejét. Óvatosabban kellett volna elugratni a domb tetejéről. Csattantunk egy nagyot, megijedtünk, de ekkor még nem tapasztaltunk semmi különöset, nyomtuk tovább. Nagyjából négy kilométer múlva kezdett el villogni az olajszint jelzőlámpája, és ekkor a motor is elkezdett túlmelegedni. Megpróbálkoztunk egy újraindítással, de nem múlt el a probléma, úgyhogy inkább nem erőltettük tovább a dolgot, kiálltunk. A tavalyi évben annyi motort cseréltünk és javítottunk az autónkban, amennyi az egész Mitsubishi gyárban nincs. Rutinunk van a motorproblémák orvoslásában, éppen ezért szerettük volna ezúttal kihagyni ezt a menüpontot. Reméljük, hogy nem károsodott komolyabban a motor.
Ezt mindenképpen ki kell deríteni.
Nem kérdés, hogy utána járunk, elküldtük szakemberhez a motort, de nyugodtabb lennék, ha már túl lennénk a revízión. A Székesfehérvár Rallye volt a szombathelyi verseny után a következő állomás a versenynaptárban, de mivel én egyáltalán nem kedvelem a fehérvári pályákat, így nem is vettünk részt ezen a futamon. Ezzel legalább nyertünk egy kis plusz időt a motor felülvizsgálatához. Legközelebb július 6-8 között állunk rajthoz, mégpedig a Balaton partján, a Veszprém Rallye-n.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük együttműködő partnereinknek:
Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, ENTERSOFT KFt, KARADI Rendszerház, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, LEN-VÉD Kft, Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top