Egyik világbajnoki aspiránsnak és a címvédő Kalle Rovanperának sem sikerült megszereznie vasárnap a Svéd Rali–győzelmet. Helyettük az utoljára 2017-ben győzedelmeskedő Hyundai–pilóta, Esapekka Lappi kaparintotta meg a győztes trófeát. Ez a győzelem már csak azért is pikáns, mivel Lappi 2024-ben csak fél szezont vállalt arra hivatkozva, hogy több időt szeretne tölteni a családjával, s ez volt az idei első ralija. A világbajnoki címre esélyes pilóták közül csak Elfyn Evans állhatott fel a dobogóra, annak is a második fokára. A bronzérmes helyezett Adrien Fourmaux lett a félgyári Forddal.
A Hyundai különösen örülhet a végeredmény láttán. A Monte-Carlo Rali után a havas-jeges Svéd Ralin is elsőként ért célba az egyik pilótája. Lappi az ötödik különböző Hyundai–pilóta, aki megnyert egy rali világbajnoki fordulót.
„Nagyszerű ez az érzés. Már egy ideje hajtottam erre a második győzelemre. Egy millió dolgot szeretnék mondani, de sokat el fogok felejteni belőlük mire a végére érek. Nagy köszönet Cyrilnek (Abiteboul), aki a csapatban tartott a tavalyi rossz második félévemet követően is. Nagy a kontraszt a között, ami akkor volt és ami most van. Köszönet a csapatnak és a családomnak is.” – nyilatkozta a finn pilóta.
Elfyn Evansnek szerencséje volt, hiszen a bronzérmes hely felé autózott, amikor Adrien Fourmaux a vasárnapi első gyorsasági szakaszon időt vesztett, mert elcsapott egy hófalat. A Ford Puma francia pilótája azért nem hagyta el magát és megszerezte rali világbajnoki pályafutása első dobogós helyezését.
Evans a szombati és vasárnapi kiváló teljesítményével és a Power Stage-en szerzett második helyével összesen 24 (!) pontot rakhatott zsebre az idén bevezetett új pontrendszernek köszönhetően. S ezek a pontok sokat érhetnek majd a végelszámolásnál. Jelenleg ugyanis három ponttal vezeti az egyéni ponttáblát a második helyezett Thierry Neuville előtt, aki ezúttal a negyedik helyezett lett.
A címvédő világbajnok Kalle Rovanpera öt pontot szerzett első idei raliján. A pénteki kiesését követően szombaton ismét rajthoz állt és végül vasárnap behúzta a Power Stage–győzelmet. A világbajnoki címre hajtó Ott Tanak szintén pénteken esett ki, s végül hat pontot szerzett az új pontrendszernek és a Power Stage helyezésének köszönhetően.
Oliver Solberg is sikert könyvelhetett el azután, hogy hazai raliját megnyerte a Rally2-es kategóriában. A fiatal pilótát északi vetélytársai követték a Rally2-ben: Sami Pajai, Georg Linnamae, Roope Korhonen és Mikko Heikkila. Az első tizet Lorenzo Bertelli zárja a Toyota Rally1-es autójával.
A következő világbajnoki raliversenyre sokat, összesen hat hetet kell várnunk. 2024. március 28-31. között kerül megrendezésre a Kenya Rali szokatlanul korai időpontban. Ilyenkor a Mexikó Rali szokott következni, de az idén elmarad és a nyári időpont helyett tavasszal rendezik az egyetlen afrikai versenyt. 2021-ben tért vissza a Rali Világbajnokság erre távoli földrészre, s idén ismét nagyon várakozással utaznak el a csapatok Kenyába.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá