Ott Tanaknak eddig bejött a csapatváltás, az észt pilóta ugyanis a 2023-as szezon második versenyén az első helyen vitte célba a Ford Pumát, s ezzel az M-Sport hosszú idő után ismét győztes trófeát vihet haza. Tanak az egyéni ponttábla élére állt, ugyan csak három pont előnnyel a második helyen álló Kalle Rovanpera előtt, aki ezúttal csak a negyedik lett. A második helyezett a Hyundaihoz visszatérő és idei első versenyén rajthoz álló Craig Breen lett. A bronzérmes helyen Monaco után ismét Thierry Neuville ért célba a Hyundai volánja mögött.
Ott Tanak az idei évben kitérők után visszatért első csapatához, az M-Sporthoz, ahol 2011 és 1017 között versenyzett. Úgy tűnik ez a váltás eredményes volt. A csapat is jól járt, hiszen utoljára 2022-ben a Monte-Carlo Ralin győzedelmeskedett Sebastien Loeb révén.
„Persze, sokat számít számomra, hogy az új autóval eredményeket szerzek ezeknek a fickóknak (az M-Sportnál). Nagy erőfeszítés, hogy ilyen nagy gyártók ellen küzdenek. Biztos vagyok benne, hogy elég stresszes vagyok a számukra, de ennek eredménye van, s ebből mindannyian csak nyerünk. Nagyszerű ennek a csapatnak a része lenni.” – szögezte le a versenygyőztes észt pilóta, aki győzelmével megtörte a Toyota itteni győztes sorozatát.
Craig Breen csak bizonyos ralikon indul, de most kimutatta a foga fehérjét. Az ír autóversenyző ugyanis a havas-jeges megmérettetés felében vezetett, de Tanak végig ott loholt a nyomában és elég nagy nyomást helyezett a Hyundai pilótájára. A fordos autóversenyző az utolsó előtti nap végén végül átvette a vezetést és már nem lehetett utolérni.
Az utolsó nap a Hyundainál csapatutasítás lépett életbe, s Breen szándékosan egy perc késéssel jelent meg a Power Stage előtt, s így 10 másodperces büntetést kapott, hogy Thierry Neuville a második lehessen. A terv viszont nem vált be, Neuville nem alkotott nagyot az utolsó gyorsaságin, így Breen visszakerült elé és végül ő ért célba összetettben a másodikként, Neuville pedig ismét kénytelen volt beérni a harmadik hellyel. Bár a Hyundai továbbra is a belga pilótát priorizálja, ő egyelőre nem tud élni a lehetőséggel.
Rovanpera mögött az ötödik helyen a csapattársa, Elfyn Evans ért célba majd egy perc késéssel. Pierre-Louis Loubet lett a hatodik miután az utolsó szakaszon megküzdött azzal a feladattal, hogy autóját hibrid módban vigye a célba. Esapekka Lappi a szombati költséges bakija miatt kiesett a dobogós csatározásból, s végül csak hetedik lett.
A WRC2 kategória győztese, Oliver Solberg ért célba a nyolcadik helyen összetettben. Őt két másik WRC2-es versenytársa, Ole Christian Veiby és Sami Pajari követte az első tízben.
A következő világbajnoki raliversenyre öt hetet kell várnunk, 2023. március 16-19. között kerül megrendezésre a nyáriasan meleg Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után nagy váltással megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. 2020-ban rendeztek itt utoljára ralit, s innen akkor egy rövidített programot követően szinte mindenki hazamenekült az egyre jobban terjedő koronavírus járvány és az azt követő drasztikus lezárások miatt. Két év kihagyást követően mindenki nagyon várja a jól ismert dél-amerikai terepet.
(Forrás és nyitókép: Amber PR)
Szólj hozzá