Keresés
Close this search box.

Na, most mi lesz?

Ha a felőletek áradó szeretetből kiolvasható kérdéseket összesíteni szeretném, akkor a fenti kérdés mindet lefedi. Köszönet minden buzdító szóért, és minden velünk töltött gondolatért. Hogy legyen, min rágódni, futtassunk le egy gyakori kérdések algoritmus! Az szokott működni.

Ha a felőletek áradó szeretetből kiolvasható kérdéseket összesíteni szeretném, akkor a fenti kérdés mindet lefedi. Köszönet minden buzdító szóért, és minden velünk töltött gondolatért. Hogy legyen, min rágódni, futtassunk le egy gyakori kérdések algoritmus! Az szokott működni.

Ez a győzelem azt jelenti, hogy Norbi automatikusan gyári szerződést kap?

Inkább azt mondom, hogy ha a gyárak a jövőben versenyzőket keresnek, akkor Norbira automatikusan gondolniuk kell. Japánban felértékelődött a csapat, és Norbi is, de nincs vége a szezonnak. Szó nincs róla, hogy egy villantás alapján felborítsák a saját ritmusukat. Még csak arcrezdülést sem látsz, ezerrel tolják az idei szezont és igazuk is van. A versenyzőket szerződések kötik, azok mögött szponzorok kampányai, megjelenései állnak, szóval, ez nem a számháború a ligetben. Akkor leszünk világbajnokok, ha ezt az együttállást megtanuljuk reprodukálni a lehető legtöbbször a szezon folyamán.

500 gumit tesztelt el a Citroen. Nem félő, hogy lelépik a mezőnyt, és nem lesz versenyképes autónk?

500 gumi az tényleg sok, de ne feledjétek, a Honda sem a futószalagról ment a rajtrácsra. Tiszteletreméltó a Citroen sportszakmai múltja, de a Honda sem ma kezdte. Nem így van? Azért, ha ott nagyon a fejükbe veszik, akkor az úgy meg szokott valósulni. Bízzunk a márkánkban! És értelmetlen akkor is a gumikat számolni, amikor a Honda a három Civickel versenykilométerekkel gazdagodott ebben a szezonban. Más kérdés, a Citroen ezt már az új autóba tekerte bele, de teljesen steril körülmények között. Előny, de nem minden. Muller tapasztalata ellensúlyozhatja Loeb tanulóidőszakát. A rallykirály ki sem száll már a pályaautókból, más szériában is próbálja megszokni, hogy nem kilinccsel, hanem kerékkel előre kell itt autózni.

Ok, mit is fejlesztenek jövőre az autókon?

Nagyon röviden, a motor több levegőt kaphat, ettől erősebb lesz vagy 25%-al, és ehhez érkezik egy szélesebb futómű, szélesebb gumi – ez a kanyarokban lesz nagyon hasznos. Valenciában 5 mp-cel gyorsabbak voltak a Citroenek. Rendben, de az új motorral, motyóval. Ez nem jelenti azt egyben, hogy a Civic nem lesz hattal gyorsabb. Nyugi! Várjuk ki, türelem! Nem érezhetjük automatikusan hátrányban magunkat, mert az ellenfél tesztel. Naná, hogy tesztel, mit csináljon? Honda jelvényeket mégsem reszelhet mazsolából. Erről szól maga a verseny a gyárak számára.

A mi autónk év elején többször lángolt. Mi a garancia, hogy az új nem fog?

Nem a motor gyulladt ki! Ez azért lényeges. Egy rossz felfüggesztési megoldás gumibakját gyújtotta be a kétmillió fokos kipufogó. Látványos fekete-szürke füst, megküldve a légfúvóval, hát, olyat füstölt, mint egy zánkai tábortűz a búcsúnapon. Közben ehhez semmi köze a japán motormérnököknek, akik joggal feltételezik az olaszokról, hogy tudják: az meleg, az, nagyon meleg, az! Vagy, éppen gyakori hiba, megáll a kijelző, a komputer, vakon vezetsz innen. Ennek sincs sok köze a Hondához, holnap megveheted a kijelzőt karira, sőt, választhatsz több márkából. De, egyik sem Honda. Nem ragozom, ha ki tudjuk próbálni steril körülmények között, akkor nincs félni valónk.

De így a BMW tényleg kiesik?

Igen. Talán, így mindenki lezárhatja a bajor márkával kapcsolatos érzelmi felütéseket és a realitás mentén megérti az év eleji döntésünket. Nem volt kérdés, a Honda a jövőbe mutat, a BMW zsákutca. A BMW nem vállalta a mostani erőforrás fejlesztését, így az 1.6TC-k talán az ETCC-ben folytathatják. Nagyon kár értük.

Ha van fejlemény bármi ügyben, azonnal szóltok?

Sajnálom, de ezt nem ígérhetem meg. Kérem mindenki megértését, de lesznek döntések, amiket a szereplőknek kell meghozniuk, igen sok körülmény figyelembe vételével. Ha, úgy érzitek, eddig jó munkát végeztünk, bízzatok bennünk, a legjobbat szeretnénk, de, olykor titokban! Ha valaki előbb megírja, mint mi, akkor ügyetlenek voltunk. Legyünk büszkék rá, hogy van egy gyári autónk jövőre és talán még egy. Hogy mennyire nem csak pénz kérdése, arra ott van példának az All inkl.com Team, a SEAT-okkal. Tele van pénzzel a csapat, mégsem adtak el nekik Civicet és most ott tart, hogy nem tud autót venni. Nem pénz kérdése, nincs autó a piacon. Nekünk van. És ehet akár kettő is. Ez a durva.

 

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top