A LEGO Csoport és a FIFA® 2026-os labdarúgó-világbajnokság egy páratlan együttműködés keretében ad teret a kreativitásnak és szórakozásnak a foci világában kicsik és nagyok, LEGO építők és futballrajongók számára világszerte.
A LEGO Csoport a világbajnokság előtt mutatja majd be a különleges termékportfólióját, amellyel a labdarúgás legjelentősebb eseményét ünnepli. Elsőként a FIFA labdarúgó-világbajnokság™ hivatalos trófeája készletet jelentették be, amely a FIFA közreműködésével készült.
A 2026 márciusában érkező részletgazdag, életnagyságú modell a futballvilág legfontosabb trófeáját idézi meg. A rajongók így otthonukban is kiállíthatják az ikonikus kupát, ezáltal már jóval a jövő nyári futball-világbajnokság előtt átadhatják magukat a torna varázsának. A 2842 elemből álló impozáns alkotás egy titkos részletet is rejt, amelyet a felső, gömb alakú rész kinyitható panelje takar.
A készletben megtalálható a 2026-os labdarúgó-világbajnokság hivatalos logója, valamint egy exkluzív, minifigura is, ami egy mini világbajnoki trófeát tart a kezében, így a rajongók könnyedén a győztesek helyébe képzelhetik magukat. A trófea talpa alatt elhelyezett táblán az elmúlt ötven év világbajnokságainak nyertes csapatai láthatók, ezáltal történelmi mélységet nyer a készlet, nemcsak a gyűjtők számára.
A trófea csillogását kétféle aranyszínű elem biztosítja: utólag lakkozott és fröccsöntött aranyszínű LEGO elemek. Ez az első alkalom, hogy ennyi aranyszínű elemet használtak fel egyetlen LEGO készletben.
Julia Goldin, a LEGO Csoport termék- és marketingigazgatója így fogalmazott: „A LEGO Csoport mindig is a kreativitás erejét ünnepelte, és arra inspirált minden korosztályt, hogy az építés és a játék örömén keresztül kapcsolódjanak egymáshoz. A 2026-os FIFA labdarúgó-világbajnoksággal való együttműködés fantasztikus lehetőség arra, hogy tisztelegjünk a világ legikonikusabb viadala előtt, és megidézzük azt a szenvedélyt, amely kontinenseket köt össze. A labdarúgó-világbajnokság trófeája az összetartozás és a teljesítmény egyetemes szimbóluma, amelyet most, a LEGO kocka kreativitásának köszönhetően, a rajongók lépésről lépésre, valódi LEGO élményként élhetnek át. Ez az együttműködésünk első állomása, és izgatottan várjuk, hogy új módon hozzuk össze világszerte a családokat és rajongókat a futball, a képzelet és a sport egyik leglegendásabb jelképének megünneplésére.”
Romy Gai, a FIFA üzleti igazgatója elmondta: „Óriási öröm számunkra, hogy bejelenthetjük ezt az úttörő együttműködést a LEGO Csoporttal. A LEGO márka a világ egyik legkedveltebb és legismertebb márkája, így különleges lehetőség, hogy együtt adhatunk a futballrajongóknak egy olyan élményt, amely során saját kezűleg építhetik meg a sportág legnagyobb presztízsű trófeáját. Ez az első alkalom, hogy a FIFA és a LEGO Csoport ilyen izgalmas projektben vesz részt. A valaha volt legnagyobb, legjobb és leginkluzívabb FIFA labdarúgó-világbajnokság közeledtével bízunk abban, hogy a rajongók megragadják ezt a lehetőséget, ezáltal átélhetik ennek a legendás eseménynek a szellemét és egy kis szeletet örökre hazavihetnek belőle.”
Roberto Carlos, a 2002-es brazil FIFA labdarúgó-világbajnokság győztese így fogalmazott: „Életem egyik legkülönlegesebb pillanata volt megnyerni a világbajnokságot, és soha nem felejtem el, milyen érzés volt felemelni a trófeát. Tudom, hogy mindezt a fantasztikus szurkolóink nélkül nem érhettük volna el – számukra ez a kupa legalább annyit jelent, mint nekünk. Most, a LEGO labdarúgó-világbajnoki trófea készletnek köszönhetően a rajongók is megalkothatják a saját változatukat, és hazavihetnek ebből a varázsból egy kicsit. Ez nem csupán egy trófea megépítéséről szól, hanem arról is, hogy a futball szeretetét megosszuk a családdal és a barátokkal.”


Szólj hozzá